Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 19:47:47 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 127 128 [129] 130 131 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 963978 gånger)
0 Medlemmar och 12 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1920 skrivet: 2013.02.10 - 10:49:23 »

95,1 Och så har jag flunsan eller något i den stilen. Har ont i hela kroppen, även huvudvärk, och trött som fan. Trots en hel natt i sängen. Men det gör inte så mycket, har inga krav alls idag!. Jo, hänga en tvätt och vika 3, och säkert stoppa en till i maskinen men det brukar man kunna göra i sömnen.

blir långkoknötkött idag och rotselleripommes, få se vad jag tycker om dom sista :) Men det är enkelt, bara att "slänga allt i grytan" och sen får det puttra länge.

Det har kommit 20 cm snö här. Unikt!. Tror jag nog tar mig en liten promenad i solskenet ändå. Bra för hälsan och D Vitaminet osv.

Loggat

Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #1921 skrivet: 2013.02.10 - 20:12:39 »

Men du borde vila, inte tvätta, långkoka och promenera när du är sjuk. Tråkigt med katten, bra beslut ni tog även om det är tufft.  :bearhug:
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1922 skrivet: 2013.02.10 - 22:28:58 »

Just det!  :club_idiot:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1923 skrivet: 2013.02.11 - 08:07:27 »

blev inget långkok (men vad är besväret där, skära lök, en morot och köttet i kuber och sen slänga det i grytan som sen får puttra några timmar) inget tvätt heller. Den ligger ännu i maskinen. Satt bara på soffan och slötittade tv hela dagen, orkade inget annat. Men nu mår jag betydligt bättre! Promenaden orkade jag inte heller med.

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1924 skrivet: 2013.02.11 - 08:41:23 »

Bra. Man ska inte tvätta när man är sjuk. Ivf ska man inte hänga och vika och stå i. Det är jobbigt!
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1925 skrivet: 2013.02.11 - 15:29:17 »

det håller jag med om. Men jag skulle bara flytta en tvätt till tumlaren och ta ur en ur tumlaren och lägga i tvättkorg. Det är inte så hemskt. Men tom det blev det inte av. Idag mår jag betydligt bättre, gick till jobbet 2 tim senare än normalt, perfa!
Loggat

kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #1926 skrivet: 2013.02.11 - 15:50:48 »

:thumbsup: Härligt att du börjar bli frisk nu då Mynlen! Hoppas att det håller i sig framöver också!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1927 skrivet: 2013.02.17 - 09:20:55 »

96,0. Men, stramat åt det igår igen. Fick nog av allt och har börjat med äggmjölk på morgonen igen. Tårtan i kylen lockar hemskt mycket men jag är stark. Ska till handarbetsmässan idag och tar med mig en flaska vatten och två ägg med smör, en kopp te kanske jag ska unna mig. Igår var det f.ö. 2 år sen jag började med LCHF, så en bra anledning att bita mig fast i det igen!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1928 skrivet: 2013.02.17 - 09:45:57 »

Vad är det du stramar åt? Kalorierna eller kolhydraterna? Båda? Nu skiljer det inte så mycket på oss. Du ska se att det vänder när vi konvergerar.  :nod-yes:

Vilken söt mus!  :inlove:
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #1929 skrivet: 2013.02.17 - 10:00:22 »

Han heter Stitch. :inlove:

Jag har också nyss bestämt mig. Inget mer gluten. Det är min återstramning. Och jag var på Syfestivalen i Älvsjö igår.  Vad vi är lika ibland. ;-)

Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1930 skrivet: 2013.02.17 - 10:12:16 »

Är han en kändis? Till för nåt speciellt eller bara kul? Var får man tag på honom?
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1931 skrivet: 2013.02.17 - 17:04:33 »

sök på lilo och stitch, en tecknad film. har inte sett den men  sett bilder oftast. bilden var bara för fastbitningen haha.

Hemul, jag stramar inga kalorier, det är inget för mig haha. Men kh kanske man kan säga men mer alla "småstoppaimunnenbitar" och vara litet regelbundare med maten igen. Jag åt nämligen ingen frukost, jobbade till ca kl 12 -13 och sen hem och sen äta första målet på dagen men efter den kunde jag aldrig bli bra mätt, var suuuuuuuug hela tiden.

Och tårtan som står i kylen lockar hemskt, men jag ska vara STARK.

mässan var härlig. Ull, tyg, pärlor, bommull, allt möjligt. Och jag stötte på en vän jag inte sett på 15 år, det var SÅ kul!!!

*glad och nöjd*
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1932 skrivet: 2013.02.24 - 10:43:55 »

94,9
Men rejält sjuk sen fredags. nu väldigt snuvig och huvudvärk mm så jag sköter mig inte så bra som jag borde.

Kvittar, sjukdom går före...

Kommande veckan är jag ensam med Linnea. Och jag tror det kommer att bli skönt eftersom Jan också var sjuk och "manflu" ju är 20 ggr värre och det är sååååå synd om honom. Tja. Linnea har också varit sjuk hela veckan, synd för det var sportlov... bläh!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1933 skrivet: 2013.02.24 - 14:14:59 »

Du har ju gått ner över ett kilo! Trist att vara förkyld men....  :clapping:
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #1934 skrivet: 2013.02.24 - 15:00:01 »

Värdelöst med förkylningar. Men fanns det inte en "vetenskaplig" undersökning där det bevisades att män faktiskt mår mycket sämre när de är förkylda? Har för miga tt jag seg en sån för ett tag sen. Antagligen en rubrik på Aftonbladet, så det måste ju stämma då, att männen mår mycket sämre. När det är bevisat liksom.  :flirting:

Krya på dig! Flåt, er menar jag.  :rose:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 127 128 [129] 130 131 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544