Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.26 - 03:24:26 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 120 121 [122] 123 124 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 964587 gånger)
0 Medlemmar och 12 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1815 skrivet: 2012.12.03 - 17:01:08 »

ja, annan sorts stress, det har du rätt i, även för min del. Håller på att komma underfund med det men ändå, tar tid och kraft och ork och lust och svull.

Viktigt för mig är iallafall att jag är medveten om att stressen gör mig svulligare, då kan jag försöka styra det litet mer, än när jag ignorerar det.

Igår lagade vi köttbullarna. Nyss har jag satt pepparkaksdegen. Vanliga, till ungarna och pepparkakshus. luktar gott men jag har inte smakat på sockersirapsblandningen, något jag förr alltid gjorde litet för mycket när jag lagade degen :)
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1816 skrivet: 2012.12.03 - 17:07:39 »

Jag fick hemgjorda pepparkakor häromdagen, av den där lille pojken.  :inlove: De var jättegoda, men jag misstänker att det var köpedeg.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1817 skrivet: 2012.12.03 - 20:47:54 »

lillapojkarskakor är något av det godaste. Även om det var köpedeg :)
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1818 skrivet: 2012.12.16 - 20:25:17 »

94.4, även om jag var nere på 92,? i veckan. Fattar nada, men jag tänker låta det vara tills efter nyår. DVS inte att jag fuskar eller någo, men strunta i vikten så länge. Sen får det bli hårdare tag nästa år.

Ganska stressad vecka igen, tror stressen påverkar mig mycket. Sari ska flytta den 29e igen (ihop med en kompis, så hon känner sig mindre ensam, bättre bostad mm) och sen kommer hon nog inte hem varje helg längre nästa år. Det ser jag-hemska mamma- fram emot. Hon är väldigt "tröttsam" ibland och Linnea blir uppspelt också och då blir det mindre läxor än som är meningen.

Ungefär en halv pepparkaka åt jag idag. För dom bakade jag till flickorna. Sari ska bjuda hennes klasskamrater eftersom hon hade en "presentation" om svensk Jul häromveckan (tillsammas med en rumänisk kille om hans rumäniska jul) och nu var dom nyfiken på pepparkakor. Och Linnea har "julbord och fest" på torsdagkväll på skolan och hon ville först ta med sig köttbullar men en klasskamrat frågade om hon ville ta med dom där jäääääääääääääääääätte goda kakorna. Jaha, då får man väl offra sig som mamma haha!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1819 skrivet: 2012.12.16 - 21:41:33 »

Citat
jag tänker låta det vara tills efter nyår

Bra, då hinner jag komma ikapp dig över helgen.  :flirting:

Men sen blir det hårda bud. Vi måste skärpa oss nu. Sen är sommarn här igen snart och då blir allt mycket svårare. Vi has sumpat hösten, nu får vi försöka göra det bästa av det som är kvar av vintern.  :nod-yes:
Loggat

Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #1820 skrivet: 2012.12.16 - 22:26:07 »

De barna, de barna  :lmao: bra gjort att bara äta en halv pepparkaka.
Annars vet jag det är gott med pepparkaka och mycket smör på  :redface: :clubhead:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1821 skrivet: 2012.12.17 - 08:15:29 »

du har sa ratt sa Hemul, efter nyar vassar vi tanderna och tar oss i kragen!

Och Ninnan, ska hamta litet adelost strax och sen ta andra halva pepparkakan med MYCKET ost pa! men forst smor, det har du nog ratt i!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1822 skrivet: 2012.12.17 - 13:23:48 »

Just ja. Brukar unna mig en liten kruka Stilton till ljul. Det har jag glömt. Fast jag kanske borde kolla på Bondens Egen i stället. De är svindyra, men det är Stilton också.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1823 skrivet: 2012.12.17 - 15:09:03 »

bra stilton lönar sig att köpa, även om det är dyrt...
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1824 skrivet: 2012.12.17 - 15:16:36 »

Kan inte sätta tummen på hur den skiljer sig från annan ädelost, men den är bara godast. Det är nåt med sälta och konsistens tror jag. Ibland kan den nästan vara lite knastrig när man tuggar. Fast den där som var som smör som jag köpte på Bondens, den var inte dum den heller!

Jäsingen, måste nog in på bolaget och köpa portvin också. Har bara en skvätt. Har den till matlagning normalt, så den är nog rätt gammal också, skvätten. Stilton och portvin gör hemuler lyckliga på julen.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1825 skrivet: 2012.12.17 - 20:35:30 »

portvin har jag i glöggen... i stiltonen gillade jag den inte så mycket men det var för att dom i affären ställer portflaskor upp o ner i ostarna så att det långsamt tas upp av osten, men jag gillar den utan port bättre. Vissa ädelostar är bättre än andra, vet inte vad det beror på annat än att möglet som gör osten är litet annorlunda. Och mjölken och och och :)

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1826 skrivet: 2012.12.17 - 20:45:45 »

Jag har den inte heller i. Jag har den till. I ett glas.  :cheers:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1827 skrivet: 2012.12.18 - 12:06:33 »

glömde köpa ädelost. men 9 skivor ost, smör emellan och 1 pepparkaka överst var jättegott också :) (var 3 skivor ost med en tredje del pepparkaka, men det ggr 3...  :whistle:)

Har bestämt mig för att fram till nyår vara liberalare. en pepparkaka om dagen typ eller kanske litet andra saker också, sen tar jag hårda tag igen. Är för trött och stressad för att  klara helt 100% bra lowcarb och vill ju njuta litet av julen också. sen hoppas jag att nästa år blir mindre stressad.

Köpte en julklänning igår,  :blink: trodde aldrig jag skulle kunna hitta något fint som passade. bifogar bilden!  litet dålig bild pga att den togs i provhytten eftersom jag ville ha grönt ljus av Sari :)

* IMAG1290-1.jpg (86.64 KB, 1094x1606 - visat 486 gånger.)
Loggat

ursprungsliv
Sr. Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 452

Hemsida
« Svara #1828 skrivet: 2012.12.18 - 14:54:36 »

Ah, Stilton. Det är väl därför man firar jul?
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1829 skrivet: 2012.12.18 - 16:14:10 »

Japp. Det och grisstjärten och lutfisken och pressyltan och revbensjällen och sillsalladen.  :nod-yes:

Citat
glömde köpa ädelost. men 9 skivor ost, smör emellan och 1 pepparkaka överst

En Dagobert-pepparkaka!  :biggrin1:
Loggat

Sidor: 1 ... 120 121 [122] 123 124 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544