Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.26 - 09:22:14 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 114 115 [116] 117 118 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 964944 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1725 skrivet: 2012.10.21 - 19:14:57 »

japp, kör den på 90 regelbundet (behövs ingen ättiksprit om du gör det regelbundet) för tvålrester gör också att det kommer något vi kallar "tvållöss" dvs tvålrester som klibbar ihop som gör ett äckligt belägg i tvättmaskinen. alltså kör den på 90 utan något, inte heller tvål,  en gång i månaden eller så.  Förlänger livet på maskinen!
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1726 skrivet: 2012.10.21 - 19:20:21 »

Vi har väldigt hårt vatten här. Det blir kalkbeläggningar på allting. Så jag borde ju ha begripit att jag skulle göra nåt åt det. Det är nog bäst att ta ättika i fortsättningen också.

Tvållöss - det var ett roligt ord! :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #1727 skrivet: 2012.10.21 - 21:53:09 »

Kul när man klarar att laga själv.

Tvättmaskin har jag lagat själv flera gånger. Innan den blixtrade till under centrifugeringen och sköt jordfelsbrytaren i hela huset. Sen efter det var det inget att laga på längre. Det fick bli en ny maskin då. Men jag har haft ut pumpen och plockat isär och rengjort den ett par gånger innan det hände. Diskmaskinen har jag också mekat med några gånger. Bytt vattenpump bland annat. Den här maskinen har vi tom haft reparatör på plats för. Han kunde inte laga den. Så då lagade vi själva. Det var stopp på ett ställe, så vi sköljde igenom den med kokhett vatten med diskmedel i. Blev hur bra som helst.  :nod-yes:

Pip hör jag jämt. Om jag lyssnar efter det. Men jag har lärt mig ganska bra att stänga av. En period kunde jag inte somna pga pipet. Men sen lärde jag mig att slappna av med hjälp av pipet. Det dök upp lite kraftigare när jag slappnade av nämligen. Och då insåg jag att jag ju var avslappnad och borde kunna sova. Så somnade jag. Det vart liksom insomningssignal. Men nu finns det där hela tiden som sagt. Bara olika starkt.  :party:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1728 skrivet: 2012.10.21 - 22:04:49 »

Otroligt att ni kan tränga bort det. Det tror jag inte jag skulle klara.

Jag menade inte att överdriva. Jag har aldrig mekat med maskinen. Det har bara varit fråga om att få proppar med skit att lossna och sånt. Sist blåste jag i slangen så det bubblade inne i maskinen. Sen kunde den pumpa.  :lol:
Loggat

Sorla

« Svara #1729 skrivet: 2012.10.22 - 08:01:32 »

Otroligt att ni kan tränga bort det. Det tror jag inte jag skulle klara.

Jag har övat på att hålla ovidkommande ljud utanför medvetandet sen jag fick barn som frågade tusen "varför" och "hur" om dagen.  :flirting:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1730 skrivet: 2012.10.22 - 12:10:05 »

ju mer man "stretar emot" ljudet, ju varre det blir. Gor det till en del av dig, eftersom det inte kommer att forsvinna. Sorla gjorde det fint, ljudet blev hennes insomningsmelodi :) vet av flera att dom gjorde samma om det kom vid insomningsperioden. Typ att nu hor jag Jon Blund :)
Loggat

Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #1731 skrivet: 2012.10.22 - 14:40:54 »

Jag fick tips att köra tvättmaskinen tom med bikarbonat. Min maskin luktade prutt och nu är det fin igen. Jag hör också signaler men det kommer och går. Jag förstörde hörseln när jag spelade i band och hade sånghögtalaren i örat jämt och så blev det rundgång. Just den frekvensen dippar min hörsel på när jag testat den och det är den tonen som piper i örat.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1732 skrivet: 2012.10.22 - 15:40:52 »

Har alla här nån form av tinnitus? Det verkar inte bättre.
Loggat

Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #1733 skrivet: 2012.10.22 - 15:55:32 »

Det är nog väldigt vanligt
Loggat

Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #1734 skrivet: 2012.10.22 - 18:56:17 »

Inte jag, trots 15 års aktivt spelande. Däremot kan jag någon enstaka gång höra en ton som försvagas och går ner i tonläge.  :whistle:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1735 skrivet: 2012.10.22 - 19:15:44 »

Det är väl ungefär som mitt då. De andra säger ju att det är tinnitus det också.
Loggat

Sorla

« Svara #1736 skrivet: 2012.10.22 - 20:00:22 »

Jamen det är ju det som är tinnitus. Ljud som låter, utan att finnas, inne i örat. Jag tror det är väldigt vanligt. Och jag vet att det inte bara är höga ljud som kan ge tinnitus. Spänningar, whiplashskador mm kan också ge det. Bästa egenvård är att köra avslappningsövningar, om det är spänningar som orsakar tinnitusen. För Mynlen gissar jag att det inte räker med lite avslappning. Där är orsaken en annan än för mig. Men även Mynlen är nog hjälpt av att "bli vän" med ljuden som dyker upp. Men jag förstår om det är knepigt när man inte vet om det var ett riktigt ljud, eller tinnitusljud.
Loggat

Ninnan
Superhuman

« Svara #1737 skrivet: 2012.10.22 - 21:35:52 »

Tinitus är det nog inte om man hör ett enstaka ljud.
Avslappning ger varken mer eller mindre tinitus.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1738 skrivet: 2012.10.22 - 21:39:59 »

De säger ju att det är det.
Loggat

Ninnan
Superhuman

« Svara #1739 skrivet: 2012.10.22 - 21:53:09 »

Vad säger de??
Loggat
Sidor: 1 ... 114 115 [116] 117 118 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544