Kul när man klarar att laga själv.
Tvättmaskin har jag lagat själv flera gånger. Innan den blixtrade till under centrifugeringen och sköt jordfelsbrytaren i hela huset. Sen efter det var det inget att laga på längre. Det fick bli en ny maskin då. Men jag har haft ut pumpen och plockat isär och rengjort den ett par gånger innan det hände. Diskmaskinen har jag också mekat med några gånger. Bytt vattenpump bland annat. Den här maskinen har vi tom haft reparatör på plats för. Han kunde inte laga den. Så då lagade vi själva. Det var stopp på ett ställe, så vi sköljde igenom den med kokhett vatten med diskmedel i. Blev hur bra som helst.
Pip hör jag jämt. Om jag lyssnar efter det. Men jag har lärt mig ganska bra att stänga av. En period kunde jag inte somna pga pipet. Men sen lärde jag mig att slappna av med hjälp av pipet. Det dök upp lite kraftigare när jag slappnade av nämligen. Och då insåg jag att jag ju var avslappnad och borde kunna sova. Så somnade jag. Det vart liksom insomningssignal. Men nu finns det där hela tiden som sagt. Bara olika starkt.