Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 21:39:46 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 964115 gånger)
0 Medlemmar och 14 gäster tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #840 skrivet: 2012.02.21 - 16:35:08 »

Sjukskrivning har jag ylat om förut också om du minns det, men det är inte så lätt att släppa taget.
Prata med docktorn om du skulle kunna ta ett paus och bara simma ett tag, för att kunna samla krafter och komma tillbaks  :nod-yes:
Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #841 skrivet: 2012.02.21 - 17:48:12 »

Jag var nyss o handlade. Med bilen till närmaste affär osv, men nu är jag helt slut och börjar huvudvärken komma igen. Alltså, hemma imorgon igen.

Loggat

Hovan
Full Member

Smörklickar: 5

Antal inlägg: 201

Mitt sommarnöje

« Svara #842 skrivet: 2012.02.21 - 19:23:31 »

Nu vet jag inte om allt som skrivits men vet av egen erfarenhet att doktorer INTE har alla svaren. Gick med konstant axel värk i 3 -4 år och ingen begrep vad det var och varför, hittade en naprapat som sa att det var en whiplasch skada som gjorde att muskeln inte slappnade av. 7 behandlingar senare var mina besvär borta, av läkaren som man pratat med i början fick jag utskrivet antiinflammatoriskt som hjälpte nada.
Loggat
Corny

Smörklickar: 25

Antal inlägg: 2562

« Svara #843 skrivet: 2012.02.22 - 01:43:12 »

Men det där är ju lite relativt, kanske, Hovan? Antag istället att du hade gått till naprapaten direkt och att det inte hade hjälpt... Då kanske det hade varit läkarnas antiinflammatoriska som hade varit grejen. När det kommer till såna saker, är det svårt att veta vad som är bra från början.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #844 skrivet: 2012.02.22 - 09:00:08 »

Sjukskrivning är inte någon lösning för mig känner jag. Men sommar och semester skulle inte vara dumt. Kan man få det på recept?  :crazy:

Mynlen, ta det lugnt med aktiviteter lite till. Har man haft feber några dagar behöver man lite återhämtingstid. Fast jag förstår din otålighet. Det kryper i min kropp att hitta på något. Men om jag gör det går kroppen i strejk. Så det blir små portioner. Nu vabbar jag med dottern. Det är inte så tokigt. Hoppas på att få spela monopol senare. Om hon är lite piggare idag.  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #845 skrivet: 2012.02.22 - 09:17:36 »

se till att hon blir piggare så du kan spela monopol.

Jo jag tar det lungt, men det är så tråååååååååååååkigt! :)

Trodde jag kände mig ganska ok imorse men nu börjar jag "falla ihop" igen. sitter vid köksbordet men hoppar väl på soffan igen. bläää
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #846 skrivet: 2012.02.23 - 16:34:56 »

Börjar må bättre.  :yay: Men imorgon stannar jag hemma. Ska nog ta en promenad.

idag var jag hos CI teamet igen för avreglering. Bara litet högre och så litet mer ljudändringar men inte mycket mer. Vi har nog hamnat där jag får ut mest av CI-et.

Sen var det dags för hörträning. Det hade jag inte haft innan pga jag tänkte vänja mig myyyycket långsamt men det gick fortare än förväntat. Och det är SÅ kul att märka jag hör (urskiljer) mer än jag trodde. Vissa läten kunde jag upptäcka, andra inte. vid ett n på slutet av ett ord verkar jag höra litet mer än vad som är där mend et är inte så farligt, det är bara att träna bort typ. Så nu får vi träna 10 minuter varje dag. Meningar på papper och Jan ska säga efter dom men ändra ett ord, eller sluta halvvägs så jag ska säga var vi har hamnat. Och sist: en lista med frågor som han kan svara med ett ord. Då får jag försöka höra vad han säger.

:clapping: :thumbsup:
Är glad att det ger mer denna gång än för 9 år sen!
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #847 skrivet: 2012.02.23 - 16:53:07 »

Heja! Låter ju toppen!  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #848 skrivet: 2012.02.23 - 17:47:10 »

funderade på att börja lyssna på barnsånger. Vet någon av er om det finns MP3 eller något av svenska barnvisor, dvs bara sjungna, inte med musik?
Måste ha en "nu ska vi sjunga" CD någonstans, men har ingen anig om var och inte heller om det bara är sång. Musiken får jag hoppa över än så länge...
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #849 skrivet: 2012.02.23 - 18:59:51 »

Jag ska fråga en kompis som är musiklärare och har små barn själv...  :wave:
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #850 skrivet: 2012.02.23 - 19:52:33 »

Läckert! Kul att du märker så tydliga framsteg! :clapping:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #851 skrivet: 2012.02.23 - 19:58:22 »

Gärna Idalinda! jag sökte litet på google men svårt att veta vad som är ok och vad inte....
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #852 skrivet: 2012.02.23 - 20:02:20 »

Blir nog svårt att hitta något utan musik. Körer kanske?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #853 skrivet: 2012.02.23 - 20:35:04 »

förr fanns ju sånt som "alice tegner". Fast jag vet inte om det var med musik och eller kör. Men kör kan jag tro det blir för mycket "extraljud".
Vill ha litet svenskt för att träna åäö ljuden såklart. och alla sj kj tj  :lol:
Finns det inte får det kvitta. Men hoppas kan man ju!
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #854 skrivet: 2012.02.23 - 22:46:48 »

:wave:
Nu har jag hittat!

Kolla dessa, vissa är med en väldigt enkel bagrundsmusik, men speciellt de sista " sjung med sanna" är helt bara hon som sjunger och dessutom tecknar hon!

Imsevimse spindel av en dagisgrupp ( vuxna sjunger) men de sjunger också sedan en " rock" variant av sången

http://www.youtube.com/watch?v=BO5b2PY6HT4&feature=related

här finns en samling av barnsånger, bagrundsmusiken är väldigt sparsam ( men det kommer mellanspel)
Den som sjuger sjunger väldigt tydligt.

http://www.youtube.com/watch?v=4YXNXasGREg&feature=related

"Lilla snigel" med teckenspråk också!

http://www.youtube.com/watch?v=0F6N18JgoOg&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=hik-aQ6eVxQ&feature=endscreen

Hej nu hittade jag något bra:

Sökningen " sjung med sanna"
gav en underbar lista om allt möjligt och det är tecknat alltihopa!

http://www.youtube.com/results?search_query=sjung+med+sanna&oq=sjung+med+sanna&aq=f&aqi=g1&aql=&gs_sm=3&gs_upl=28470l30792l0l31018l15l15l0l7l7l0l118l504l7.1l8l0

Hoppas att något kan vara till hjälp!
Loggat
Sidor: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544