nu har jag blivit litet sjuk... och är inte så sugen på riktig mat, bara några munsbitar här och där. Det är så att jag i onsdags har blivit biten av en hund, min systers hund. Inte för att han kan rå för det, för jag hoppade bland två fäktande hundar och då kan det bli så. Jag var ute o promenerade härligt med Doodle, på ett område där man får ha hundarna okopplad. Då stod det plötsligt en man med en hund i koppel, och ja, hur beskriver man, kort koppel? , iallafal vad den killen väldigt nervös och började nog skrika att jag skulle koppla min hund. Fast det hörde jag ju inte... Men Doodle är väldigt social och gick fram till den hunden. Ägaren håll fast sin hund som en galning, då bllir hunden nervösare förstås och så plöts håll dom på att fäkta. Jag försökte få tag på Doodle som bet mig i underarmen och andra hunden bet Doodle i sin framtass och ville inte släppa. Nåväl, polis och ambulans kom, jag blev behandlad, Doodle verkade det inte vara fel på, andra hunden hade något med ögat, jag blev förd till akuten (och fick vänta 2 timmar, men det gjorde inget, så farligt är det inte, bara tre hål). Fick våt förband som skulle sitta kvar i 24 timmar. stelkramspruta blev det också. Som min pappa (som var med mig för Jan var med Doodle) sa: nu kan du låta dig bitas av hundar i 10 år framöver
... haha.
Det gick bra, iförrgår kväll tog jag bort våta förbandet och lade på plåster, såg bra ut. Men igår eftermiddag började det kännas varmt och jag kände mig annorlunda också, så jag gick till vc och fick antibiotika ändå. Plus nytt våtförband igen. Mat var jag inte sugen på, åt två "skinka och saltgurka" rullar för det kände jag för men annars inte mycket. Imorse två ägg och inte ens mitt älskade äggmjölkschockladlatte.
Hoppas det snart blir bättre. Doodle är en jättesnäll och lydig hund, men killen säger att Doodle anföll hans hund. Så är det absolut inte enligt mig... Doodle har f.ö. också antibiotika, i princip samma som jag.
Han får pillren i en bit leverpastej, men tyvärr fungerar det inte hos mig.
Men jag mår inte bra iallafall. trött och slö och fryser. Medicinen skulle börja verka först efter 24 timmar sa dom. Så i eftermiddag kan jag hoppa och dansa igen