Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 00:50:55 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 144 145 [146] 147 148 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 962947 gånger)
0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2175 skrivet: 2013.06.25 - 10:42:22 »

Vaffö fick du inte antibiotika? Det tror jag vuxna får här.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2176 skrivet: 2013.06.25 - 11:44:25 »

för det första får man inte antibioka så lätt längre här för det flesta baciller håller på att bli resistenta. För det andra, hon sa att det förmodligen inte berodde på baciller. Då hjälper inte antibiotika. Om det inte blir bättre inom några dagar skickar dom mig vidare till öronläkare och då tas det nog prov osv för att se vad det kan vara. Men då måste jag ha en gasbinda e.d. in örat för att få medicinen på plats.

Känns litet bättre redan nu. Men det kan ju bero på alvedonen också...
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2177 skrivet: 2013.06.25 - 11:49:34 »

Nä, inte här heller, men öroninflammation är ju allvarligt. Jag trodde det nästan alltid var bakterier, men det kanske inte är så då.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2178 skrivet: 2013.06.25 - 16:34:32 »

men detta är ingen öron inflammation bara hörselgången eller hur det heter. Det är alltså inflammation av huden, inte i örat själv, bakom trumhinnan.

fungerar litet bättre nu. Klippningen gick bra dock föhnade hon det efteråt med något konstigt medel som jag snart ska tvätta bort. Håret käns mysko  :glare:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2179 skrivet: 2013.06.25 - 17:02:24 »

Aha! Visste inte ens att man kunda få det. Kan det utveckla sig till öroninflammation?

Vad är det för droppar du får? Jag har haft småproblem med ett öra i decennier. Kliar det inte så gör det lite småont (det sistnämnda säkert för att jag kliar mig för jämnan), men det "är ingenting". Ser så fint ut så, när jag ber nån läkare titta.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2180 skrivet: 2013.06.25 - 17:25:23 »

I princip inte, om man inte har hål i trumhinnan. Vilket jag inte har. Googla du på otitis externa.

Hos mig kliar det också eftersom jag har eksem i örat och då kliar jag med något och då kommer det småsår och dom börjar inflammera och så är cirkeln sluten igen. Det KAN vara baciller men men..  Örondropparna är sura droppar med triamcinolon (eller något i den stilen) i. det är kortisoner. Jag har salva med triamblabla också men den fungerade inte så bra längre tydligen.

Men ont gör det hursomhelst.. runt hela örat! Dags för alvedon igen...
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #2181 skrivet: 2013.06.25 - 19:52:56 »

Jag hade en sådan period med infektioner och inflammationer i mellanöra och längre in med eksem etc och vid det sista tillfället satt jag och förklarade för läkaren att jag måste ha penecillin att det inte går bort annars och ändå skickade han hem min med bara droppar - och det funkade lol. Efter den perioden fick jag svamp i öronen av all medicin och dropparna för det funkar inte så jag får väl gå tillbaka...

Att pilla i öronen är inte bra alls men som det kliar får jag erkänna mig skyldig till att göra det själ.v.  :shy:

Och Mynlen, jag du får göra ett ryck nu, klart du ska rida!  :smile: Hur mycket har du kvar?

Ah och dagens tips - dra till med lite ipren ihop med alvedonen (ja man kan äta båda på samma gång, men då ska man uppenbarligen inte dricka sprit.) så tar det bättre skruv, dessutom tar iprenen ner inflammation. Menar inte att du ska köra så jämnt men de värsta dagarna gör jag det.
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2182 skrivet: 2013.06.25 - 20:14:28 »

För att undvika såna problem får man bara klia sig i örat med sin egen armbåge. Så det så.

Skickat från telefonen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2183 skrivet: 2013.06.25 - 21:43:45 »

Ja just ja. Och man ska inte klia på myggbett heller.  :whistle:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2184 skrivet: 2013.06.29 - 22:09:56 »

Idag har jag varit och tatuerad en bokstav. Inte bara en viss bokstav, men en med en djupare innebörd. Det är bokstav 611 , N, av The Delclaration of Human Rights.

Tillsammas med Sari, hennes bästis Hille och hilles mamma åkte vi till södra holland (och dom bor i norra holland, jag i mitten) bara för att få den där bokstaven tatuerad. Man visste inte vilken bokstav man skulle få men Hille och Sari har båda en L och vi mammor en N.

tycker det är ett otroligt project. http://www.humanrightstattoo.org/ och jag är glad att jag gjorde det!
Se bilden!

* 5868_10151692606893147_1513215818_n.jpg (43.16 KB, 600x800 - visat 469 gånger.)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2185 skrivet: 2013.06.29 - 22:33:49 »

Men gud vad häftigt! Och var lustigt att ni fick samma bokstäver!  :clapping:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2186 skrivet: 2013.06.29 - 22:44:22 »

Ja, först fick vi andra bokstäver men eftersom hilles mamma skulle vara tillbaka i tid bytte vi med andra tider som var tidigare. (gick något fel med att dela ut korten med bokstäverna, killen började i fel ända. ARGH)  först hade jag ett Y, sen ett S men för att komma tidigare kunde jag byta till ett N, fast bokstaven brydde jag mig inte om.

Det är första bokstaven i artikel 4. DET tycker jag också är häftigt!!  Vi var så glada efteråt!
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2187 skrivet: 2013.07.11 - 16:19:54 »

Så, nu är jag ensam hemma till kl 22 eller 23. Härligt. Linnea iväg till Sari, stannar där tills imorgon eller lördag. Jan har en kväll med arbetskamraterna, just innan semestern. Imorgon också hemma ensam, iallafall i början. Härligt.

Nu bara bestämma vad jag ska äta till middag strax. Funderar på räkor med majjo.. fast jag har en aubergin kvar också som behöver tas hand om. Hm.

nu funderar jag. ska jag ta en tupplur kanske. Något jag aldrig gör med den var en jobbig natt med många drömmar så att jag nästan vaknade tröttare än innan.  :yawn:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2188 skrivet: 2013.07.11 - 18:48:12 »

Jag vet! Aubergine med räkor och majjo! :surprised:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2189 skrivet: 2013.07.11 - 19:06:22 »

:tongue_wag: vill ha färska (kalla) räkor men auberginen ska ju tillagas. Så det blir räkor och auberginen får vänta...
Loggat

Sidor: 1 ... 144 145 [146] 147 148 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544