Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 00:19:00 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 143 144 [145] 146 147 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 962909 gånger)
0 Medlemmar och 13 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #2160 skrivet: 2013.06.07 - 19:14:54 »

Nä men i detta fallet är ju det viktigaste att vara med hellre än att vara soffpotatis. Sedan om inte de vill gå hela milen eller om man vill gå milen en halvtimme tidigare kanske, ingen satt hemma och kollade på tv´n. Men ni gick hela milen minsann så ni får mer poäng än de som genade.  :flirting:
Varför har inte vi detta där vi bor!?! På tok för lite holländare kanske...... :hm-hm:
Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2161 skrivet: 2013.06.07 - 20:50:53 »

ni har säkert andra saker vi holländare inte gör för att det är för litet svenskar här. Fira midsommar t.e.x.

Idag är jag dock soffpotatis de luxe. GÄÄÄSSPPPP.
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2162 skrivet: 2013.06.07 - 20:59:38 »

Japp. Vi har Hitta ut! Där man kan vinna fina priser. Gratis är det med!  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2163 skrivet: 2013.06.07 - 21:41:39 »

ja det låter underbart också!
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2164 skrivet: 2013.06.09 - 13:15:32 »

97,1 idag.

Igår var jag på kalas och även om det gick bra att undvika tårta mm, så gjorde jag litet fel med maten. HOn hade gjort tortillawraps med köttfärsröra, det i ugnen med ost på. Jag tänkte (om jag nu tänkte öht) inte på att wrapsen är vetemjöl. Annars var det sallader till och fruktsallad men jag vet inte om det ingick socker i den. Iallafall sov jag skitdåligt, hade ont i hela kroppen. Fortfarande är det som om jag har myror under skinnet, allt känns knackligt. Funderar om det har med mjölet att göra!.

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2165 skrivet: 2013.06.09 - 13:31:22 »

:sad:

Brukar du känna av spannmål då? Jag är konstig. Jag blir mer och mer övertygad om att det var spannmål jag mådde så dåligt av förut, åt ju i princip aldrig socker. Ändå känner jag inget av om jag äter det tillfälligt nu. Senaste året har jag gjort det ibland när jag blir bjuden. Sist var det nån slags tortillachips som inte ens var goda. Det alltså efter 7 års nästan total abstinens, 2 eller 3 gånger under den tiden åt jag typ två knäcke.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2166 skrivet: 2013.06.09 - 14:02:03 »

har aldrig lagt kopplingen förr, förrän för några veckor sen, i zeeland. Men hade glömt bort det igen. Så jag förmodar att det är det men vet inte säkert än.
Men att vete, och andra sädesslag ger många små inflammationer i kroppen har jag läst. och det käns ju så som om hela kroppen är en enda liten inflammation.

Vi får se hur det blir framöver. ätit ägg och fläsk och litet ost nu (efter frukosten som var nötter, några bär och yoghurt) hoppas fettet lugnar min kropp litet.

Litet tortillachips åt jag också igår, majschips alltså...
Loggat

Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #2167 skrivet: 2013.06.13 - 15:28:16 »

Jag reagerar på spannmål, blir burpig och känner mig konstig. Men visste ni att man har gluten i hårbalsam. Idiotiskt då många är så känsliga att de inte kan andas in gluten utan att bli dåliga. Även soya innehåller gluten men det visste ni säkert.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2168 skrivet: 2013.06.13 - 16:24:52 »

Nä, jag visste varken det ena eller det andra.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2169 skrivet: 2013.06.13 - 22:38:18 »

Inte jag heller, tack!
Loggat

Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #2170 skrivet: 2013.06.13 - 23:41:14 »

Surdegsknäcke funkar för mej.
Ikväll åt jag grillad nypotatis med färsk lök och smör  :nod-yes:
Det är vansinnigt gott, väldigt lite kryddor och det är smak av sötma  :whink:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2171 skrivet: 2013.06.16 - 11:01:57 »

97,5. Blir inte klok på det där med vikten.
Igår var det iallafall svullodag, svärmors födelsedag och dom hade alldeles för många goda saker framme. fetaröror till små kex så jag åt en del kex. Men annars gick det bra. Hoppade över tårtan iallafall. Och en del melon åt jag för den var gudomlig.

tja så blir det ibland.

Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2172 skrivet: 2013.06.25 - 09:07:55 »

Hemma idag. har örongångsinflammation och ska till farbror eller tant doktor i dag. Min egen farbror var inte där idag så nu får jag en annan, TROR det är en tant, men jag bryr mig inte. Måste ha medicin så vem som ger mig det kvittar :)

det kliiiiiiiiiiar därinne, helvete! Och gör ont, kunde inte ligga på den sidan inte heler med en dos alvedon. Då vet jag det är allvar.

Stallet mejlade om jag redan gått ner tillräckligt men tyvärr.  :cry: får skärpa mig i sommar eller något. Suck.

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2173 skrivet: 2013.06.25 - 10:36:14 »

Å fy! Stackars dig. Bra att du kommer iväg idag och får antibiotika. Sånt där ska man vara försiktig med.

Inte lätt att skärpa sig när det hela tiden händer saker. Man måste ha lugn och ro och orubbade rutiner för att allt ska funka, tycker jag.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2174 skrivet: 2013.06.25 - 10:39:51 »

yup. Jag fick inte antibiotica men örondroppar som borde lugna ner det. Hoppas det kommer att fungera snart. Tar det väl lungt idag, är ganska trött men måste iväg till frisörskolan idag, ska bli klippt gratis :) Men sen behöver jag inte göra så mycket mer som tur är.
Loggat

Sidor: 1 ... 143 144 [145] 146 147 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544