Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 21:38:02 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 26 27 [28] 29   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Braiga nätbukter, alla kategorier  (läst 207513 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #405 skrivet: 2015.03.14 - 04:46:50 »

I natt igen? :goggle:

Och jag undrar fortfarande vad BDU betyder!  :club_idiot:

Nä, nu har jag hetsätit en jättegod bosnisk korv, så nu kanske jag kan sova. Snuvan som rann som vatten har övergått i täppa. Man blir lite rädd för sängen under sådana omständigheter.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #406 skrivet: 2015.03.14 - 14:26:27 »

Men jag har inte en blekaste aning.  :confused3:

Nä inatt sov jag. Från 02.00 till 09.00. Rätt okej vändning av dygnet om jag får säga det själv.

Jag HATAR att sova med  täppt näsa. Det går bara inte. Jag gör vad som helst för att slippa det. I perioder har jag varit nässpraysknarkare bara för att jag inte klarar att ta mig ur beroendet. Det har gjort att jag bara tål bebisstyrkorna nu. Så jag tar det jäkligt försiktigt så jag inte fastnar där igen. Men ibland måste man, så det inte blir skit med bihålor eller öron. Krya på dig nu.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #407 skrivet: 2015.03.14 - 15:37:26 »

« Reply #404 on: 2015.03.13 - 04:33:07 »  :whistle:

Hade kronisk nästäppa förut, var som en kork i, eller snarare två, i säkert ett år. Sen blev det gradvis bättre men jag kan fortfarande inte andas fritt. Det var skitjobbigt, fick nästan panik ibland och började andas konstigt eftersom jag hela tiden måste tänka på hur jag andades. Därför jag blir extra nojig nu vid tillfällig täppa antar jag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #408 skrivet: 2015.03.25 - 18:44:03 »

men snörvlisar då!  :there: visst är det hemskt när näsan rinner, eller det blir tvärstopp!  :glare: men om ni inte redan provat så kan jag tippsa om att införskaffa en nässköljare  :nod-yes: man sköljer då näsan med en koksaltlösning och det rensar ut jätteskönt!  :smile: .. min nässköljare ser ut som en jättestor spruta med ett konstigt mubnstycke istället för nål..   :blush: man sprutar sakta in lösningen i ena näsborren.. så kommer den ut genom den andra  :redface: .. inget man gör framför en ny bekantskap kanske!  :flirting: men ack så skönt det känns efteråt!!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #409 skrivet: 2015.03.26 - 07:00:38 »

en liten kanna eller sånt fungerar också. jag har en rhino horn och visst fungerar den.
Loggat



berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #410 skrivet: 2015.03.26 - 18:16:27 »

Ja, nässköljning är bra. Sköljer minst en gång om dagen.
Loggat
fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #411 skrivet: 2015.03.28 - 23:10:18 »

Husvagn för cyklister... http://www.vetallt.se/aven-cyklister-ska-kunna-campa-vardigt-har-ar-mikrohusvagnen/
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #412 skrivet: 2015.03.28 - 23:17:32 »

40 kg? Jo tjena!

http://weburbanist.com/2012/10/15/bike-campers-12-mini-mobile-homes-for-nomadic-cyclists/

Finns en som jag inte hittar nu. Där är själva husvagnen bara för överkroppen och benen sticker ut.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #413 skrivet: 2015.03.29 - 14:34:57 »

Shit, man får inte lida av klaustrofobi i de där.  :lmao:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #414 skrivet: 2015.04.07 - 18:23:31 »

 :lmao: jösses! tänk att behöva dra runt på den klumpen när man cyklar!?.. och så jäkla trångt sen! 
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #415 skrivet: 2015.04.28 - 14:25:53 »

Har förtvivlat letat efter färgade skosnören. Mina favoritvivosar har ljusblå skosnören och det är så snyggt. Vita skulle inte alls bli lika bra. Nu hittade jag den här sajten som verkar ha alla typer av skosnören i alla färger.

http://feetunique.se

Gjorde genast en provbeställning. Frakten är bara 17 kr. Man får rabatt när man beställer flera skosnören också, så köper man mer än ett blir det i princip ingen frakt. Enda problemet var att jag ville ha ett par neonoranga också. Det stod att de fanns i lager men det gick inte att välja längd. Skrev och frågade i helgen och fick svar idag på morgonen, så de svarar på mail och det är ju bra. Bara det att deras lagerstatus inte är pålitlig då. Leveranstid 2-3 dagar, säger de.

Är skosnörena bra ska jag nog shoppa här framöver. Kanske inte så mycket billigare än alla fysiska butiker, men fan så mycket enklare än att springa runt i sko- och sportbutiker och leta. Just sportskor har ju ofta färgade skosnören nu och det ser jättekonstigt ut att sätta i svarta, bruna eller vita!


Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #416 skrivet: 2015.05.05 - 15:24:31 »

Kom inom utlovad tid. Hur bra som helst.  :thumbsup:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #417 skrivet: 2015.07.02 - 14:50:41 »

Nu har Ullmax fri frakt, hela juli om jag förstod rätt. Vad säger du Sorla, ska vi slå till?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #418 skrivet: 2015.07.05 - 19:50:12 »

Jag har messat dig.  :lick:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #419 skrivet: 2015.09.10 - 15:17:45 »

Batterilagret heter en kedja som säljer bra och billiga ersättningsbatterier. Inte bara webbutik, utan de har fysiska butiker i ganska många städer.

De har batterier av alla de slag. Vanliga ficklampsbatterier, klockbatterier, batterier till kameror, mobiler, gräsklippare, bilar, borrmaskiner... rubbet alltså. Batterier och ingenting annat.

Var där och köpte ett extrabatteri till kameran idag, för med 4 timmars uppladningstid måste man nog ha det och originalbatteri är så klart jättedyrt. Har tidigare köpt extrastort batteri till mobilen där som funkar oklanderligt. Byta batteri i klockan kostade 39:-. Ur & Penn tog 89:- sist och det var 3 år sedan. Dessutom sätter de (enligt kompis) i bra batterier som räcker länge. Det gör inte Ur & Penn. De kan alltså byta batteri i klockor som kräver urmakarverktyg för att öppna. De flesta ställan gör inte det.

Som jag tolkar köpvillkoren är det frakt om man handlar på nätet, men när jag provar att lägga lite i varukorgen står det frakt: 0, så antagligen är det fri frakt då om man inte köper ett bilbatteri eller nåt annat tungt.

Batteriet jag köpte i dag fanns i andra nätbutiker jag använt förr för exakt samma pris. Så mycket enklare att åka och köpa det direkt, om man som jag har tur och har en butik i stan som dessutom ligger nära både Willys och City Gross. :whink:

http://batterilagret.se
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 26 27 [28] 29   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544