Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 22:09:03 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Frukost  (läst 16897 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2011.04.28 - 18:33:50 »

den här är snabb att svänga ihop och går minst lika bra att äta dagen efter:

http://vidvedspisen.wordpress.com/2011/04/20/some-kind-of-pannkaka/
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
Helene
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 12


« Svara #16 skrivet: 2011.04.28 - 19:39:59 »

Tack för alla bra tips och fantastiska receptlänkar.
Jagkommer att prova allt  :dribble:
Loggat


Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #17 skrivet: 2011.04.28 - 23:11:33 »

Tack för det receptet, fjällmor!  :rose: Lät fantastiskt och underbart gott! Ska definitivt provas på här hemma!  :nod-yes:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2011.05.13 - 21:17:31 »

Mina barn är ju betydligt yngre. Eller jag, det äldsta är 6 år så det är iofs inte så långt ifrån din 8åring ;)

Ägg äter de här hemma. Kokt ägg. Ibland ägghack med smör. Korv serveras till ibland. Ibland köttbullar eller pannbiff som vi ofta (för ofta, suck, men det är en maträtt som går hem hos barna) gör till middag och som ibland blir över.

Nötbröd går hem hos 3åringen (ett ägg och en matsked smält smör vispas, tillsätt 100g malda nötter platta ut på tallrik micra 2 minuter). Med massa ost och tunnskivad gurka.


Smoothisar/shakes i otaliga varianter kör vi på med. Jag använder mig även av proteinpulver  :max-shock: när de inte vill ha ägg.

Store killen älskar sin chokladsmoothie: en banan, en matsked jordnötssmör (utan massa tjafs i, bara jordnötter), en och en halv matsked kakao, en matsked proteinpulver, en matsked linfröolja mixas och havremjölk/rismjölk/annat tillsätts tills det blir rätt konsistens.

Prinsessan villa ha rååååsa: hallon/jordgubbar, en halv banan, proteinpulver, linfröolja, nån mjölk.

Eller liiiiila: hallon, blåbär, halv banan, proteinpulver, linfröolja, nån mjölk. Den är blir lite tjockare pga blåbären.

Man kan även tillsätta annat nyttigt som Dunderpulver (vitaminpulver från bodystore) eller såna där braförmagenbakterier (bara att tömma kapseln).
Linfröoljan smakar lite speciellt så det är bäst att smyga in den försiktigt i början  :flirting:

Jag tror att banan är nyttigt  :nod-yes:
Loggat

Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544