Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 13:30:05 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: iPhone-appar - Tips!  (läst 9910 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
BobbaFett
Aspirant


Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 1


« skrivet: 2011.02.11 - 21:25:53 »

Hej!

Jag kör LCHF-Menyn för recept och det funkar fint.

Finns det några andra bra appar som ni använder?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2011.02.11 - 21:27:37 »

Jag gillar dit namn! :surprised:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #2 skrivet: 2011.02.12 - 09:34:22 »

Jag med  :king:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
mariepersson
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 12



« Svara #3 skrivet: 2013.03.28 - 15:46:28 »

Gulligt
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #4 skrivet: 2015.01.09 - 11:36:11 »

Oj, det var en stackars bortglömd tråd! Hur äre möjligt i dessa apptider? :max-shock:

Jag hittade en ganska finurlig app som jag tror jag kan få bra användning för. Råkade snubbla på den när jag googlade hur många sockerbitar en banan består av.

Fatsecret heter både app och websida. Man reggar vikt, längd osv, ja ni vet... Sen lägger man till vad man äter. Och där blev jag lite imponerad. Mha streckkoden på filmjölken eller vad man nu vill registrera att man just åt får man den exakta varan i sin lista. Nu har jag bara testat den en dag. Jag har registrerat frukost, lunch, middag och mellanmål. Men det var inte svårt alls. Jag ska testa den ett tag, så får jag se vad som händer. Men igår åt jag ungefär lika mycket kh som fett. Sånt som jag aldrig orkar räkna på annars. Nu kanske det blir av att ha lite koll på det.  :smile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2015.01.09 - 15:02:21 »

Låter ju smart. Men oj, oj, oj! Ditt skaldemanratio är ju helt åt helvete!  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #6 skrivet: 2015.01.09 - 16:27:01 »

Det skaldemanratio är ju helt åt helvete!  :tongue:

Ehh, va? Ratio?  :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2015.01.09 - 18:00:56 »

Har du verkligen kunnat missa Skaldemans ratio? Det orsakar ju lika mycket huvudbry som 5-procentsregeln. :tongue:

I första boken, den enda jag läst, ivf delvis, kommer han med ett annat sätt att utrycka att man ska äta minst 70 E% fett. Han hade ju kommit på allt själv, så det hade väl varit lite pinsamt att bara säga 70% som alla före honom gjort, så han hittar på detta som han kallar Skalemans ratio.  :whistle:

Om jag minns rätt ska kvoten mellan ätna gram fett och summan av gram protein och kolhydrater vara minst 1 och helst mer.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #8 skrivet: 2015.01.09 - 19:41:43 »

Ojojoj, det var illa!  :max-shock:

 :flirting:

Inte att undra på att jag har fläskat på mig.  :tongue:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544