idalinda
|
|
« Svara #45 skrivet: 2011.02.06 - 14:42:01 » |
|
Veeeem, får stora gåsägg nästa sommar, Monckaaaaaan!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Nizhoni
|
|
« Svara #46 skrivet: 2011.02.06 - 14:56:17 » |
|
Nä, Småländska höglandet~=Norrland.
Möjligtvis Norrland-wannabe men inte mer än så.
|
|
|
Loggat
|
"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938
|
|
|
moncaponca
|
|
« Svara #47 skrivet: 2011.02.06 - 16:11:33 » |
|
Jag bor i början på Skånska högplatån (om jag hajjade kartorna rätt) precis innan Småland, 3,3 mil från Ullared ;) Och ja, jag känner 'Maggan' från serien Ullared, en bybo tillika granne till mig. Nu börjar erat detektivarbete he he he. Jag ska ha ankägg till sommaren, hoppas jag!!! Och hönsaägg!
|
|
|
Loggat
|
Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #48 skrivet: 2011.02.06 - 16:23:56 » |
|
Jag ska genast börja googla efter kyltransporter.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
/LO
|
|
« Svara #49 skrivet: 2011.02.06 - 18:05:16 » |
|
Västra Götaland, 16-17 mil... Lilla Edet? Gullspång? Kungälv? Öckerö? Vänersborg? Du behöver inte svara, men det kan finnas släktingar till mig ganska nära - antingen makens eller min egen familj Hmmm. Bor inte Moncaponca i Västragötaland? I såna fall bör ju du vara the winner who takes it all. Hm, jag vet inte riktigt vad jag läste... Men JAG bor i Jönköping. Moncaponca sa att det var ungefär 16-17 mil från henne. Då räknade jag upp en lista på vad det kunde vara. Sedan fick jag för mig att det var AnnaPanna du menade när du sa att hon bodde i Västra Götaland. Och det är HON som bor på Småländska höglandet. Någon som fattar? Inte jag heller Men moncaponca, borde du inte bo i Halland då? Alltså jag borde ju kunna den geografin, men det gjorde jag tydligen inte :)
|
|
|
Loggat
|
LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #50 skrivet: 2011.02.06 - 18:06:41 » |
|
Ja, jag vet i varje fall var jag bor, så det blir nog bäst att du skickar äggen till mig, moncaponca!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
idalinda
|
|
« Svara #51 skrivet: 2011.02.06 - 19:03:25 » |
|
Någon fuskar nu , att flytta Väster-Götland söder om Jönköping bara för att kunna leverera gåsägg till LO istället för mig.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
moncaponca
|
|
« Svara #52 skrivet: 2011.02.06 - 19:12:23 » |
|
Jag bor faktiskt 1.7 mil från Halländska gränsen Så ni är mig på spåren LO IdaLinda o Corny Nej, jag har ca 2.5 mil till Kinna, därifrån är det ca 14 mil till Jönköping.... Hajjar ni nu då? Tja, det blir till att fixa fjäderfän till sommarn då
|
|
|
Loggat
|
Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #53 skrivet: 2011.02.06 - 19:28:23 » |
|
Min älskade hund kom från Jönköping. Gills det?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
/LO
|
|
« Svara #54 skrivet: 2011.02.06 - 19:32:36 » |
|
Jag kommer inte från Jönköping, men jag bor där...
Tror jag har fångat in dig nu :) Någonstans utmed väg 154, gissar jag på :)
|
|
|
Loggat
|
LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
|
|
|
moncaponca
|
|
« Svara #55 skrivet: 2011.02.06 - 21:03:15 » |
|
Ska revidera mina uppgifter lite, bor faktiskt ca 1 mil från Halländska gränsen, men har 1.7 mil till väg 154, tror jag...passerar den inte genom Älvsered???? Men ni fick den tydligaste ledtråden tidigare, Maggan i serien Ullared, min granne och en som bor/bodde i min lilla By Jag hör kören som ropar efter ägg Ja, hemulen, det beror på vad det är för hund
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #56 skrivet: 2011.02.06 - 21:29:18 » |
|
Var. En Berner Sennen. Världens finaste Berner Sennen till och med.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Ekub
|
|
« Svara #57 skrivet: 2011.02.06 - 21:37:51 » |
|
Ohh vill me slåss om ankägg
|
|
|
Loggat
|
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #58 skrivet: 2011.02.06 - 21:42:13 » |
|
ALL YOUR EGG ARE BELONG TO ME!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
moncaponca
|
|
« Svara #59 skrivet: 2011.02.06 - 21:51:26 » |
|
ALL YOUR EGG ARE BELONG TO ME! Men hemulen då.... Var. En Berner Sennen. Världens finaste Berner Sennen till och med. Låter helt acceptabelt Skulle vilja ha en nångång....mmm, kanske kan bli några ägg där Jo, jag tänkte, nu har ju vi kapat (läs moncaponca) tråden. Stackars IdaLinda, vi skulle ju snacka om fröer???
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|