Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.28 - 06:42:04 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 53   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Moncans resa....  (läst 298650 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #705 skrivet: 2012.03.09 - 10:13:22 »

Jag ligger hemma och är sjuk och hamnade på UR, Madelens matmyter. Hon var i en chipsfabrik och vn'n förklarade att hon skulle ta bort alla gröna chips för de innehåller extra mycket acrylamid, alla potatisar innehåller acylamid men gröna extra mycket  :puke1:
Det ämnet lät farligt.......  :max-shock:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #706 skrivet: 2012.03.13 - 12:08:24 »

Mjaha, var ju bara tvungen...  :neutral:
Provar den dära fettfastan bara för att kicka igång en viktnedgång, det går ju så förbenat låååångsamt!  :ninja:
Och än så länge har jag kissat ut 0.8 kg på ett dygn....jaja, vi får väl se......  :hm-hm:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #707 skrivet: 2012.03.13 - 14:49:32 »

Jag är också sugen att testa men tänke försöka när man har en lite längre ledighet inplanerad. Låter inte kul att man får huvudvärk. Men du får gärna rapportera hur det går.
Loggat

Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #708 skrivet: 2012.03.13 - 23:45:28 »

Jag ligger hemma och är sjuk och hamnade på UR, Madelens matmyter. Hon var i en chipsfabrik och vn'n förklarade att hon skulle ta bort alla gröna chips för de innehåller extra mycket acrylamid, alla potatisar innehåller acylamid men gröna extra mycket  :puke1:
Gröna kan ju innehålla solanin också, så det kanske är förklaringen till varför de innehåller extra mycket akrylamid. För övrigt, om jag inte minns fel, så finns akrylamid mer i friterad potatis än kokt, samt dessutom i andra brända produkter. Har liksom förträngt lite grann hur det är efter att det stora akrylamid-larmet lugnade ner sig.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #709 skrivet: 2012.03.14 - 16:54:07 »

Bara ordet akrylamid i kombo med potatis ger mig 'the itch' Huu!

Och, avrapportering; Ytterligare 1.2 kg ner!!!! 2 kg på dagar! Vilken kick!
Ska köra på i 14 dagar tänkte jag, huvudvärken finns där men är än så länge överlevnadsbar  :cool:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #710 skrivet: 2012.03.14 - 17:43:34 »

Usch va frestad jag blir.
Loggat

moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #711 skrivet: 2012.03.14 - 21:59:11 »

Av akrylamid eller fettfastan  :rolleyes: :whistle: :flirting:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #712 skrivet: 2012.03.14 - 23:28:42 »

Följer med intresse?

Exakt vad " äter" du under dagen, vilka tider...?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #713 skrivet: 2012.03.15 - 02:14:32 »

Fettfasta är runt 1000 kalorier va? Det är det som har avhållit mig från att prova, skulle aldrig palla det. Om det bara gällde att käka 90% fett så... :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #714 skrivet: 2012.03.15 - 10:19:24 »

Följer med intresse?

Exakt vad " äter" du under dagen, vilka tider...?
Tja, en balja kaffe på morgonen med ca 50-55 gr grädde och 6-7 gram cocosfett, blir omkring 220 kcal. Sen blir det inte mycket under dagen, är inte hungrig jue, men ett ägg med 20 gram majonnäs det ger ca 235 kcal. De kalorierna som är kvar brukar bli karréskiva med gräddsås. Varje dag är jag uppe i ca 1016 kcal ända upp till 1063 kcal. Har inga speciella tider, äter när tid och aptit finnes... Bra eller dåligt? Vet inte... Men det funkar på mig...
Fettfasta är runt 1000 kalorier va? Det är det som har avhållit mig från att prova, skulle aldrig palla det. Om det bara gällde att käka 90% fett så... :shy:
Mina snitt på dagen är ca 60g protein, 3g kolhyd,88g fett! En av dagarna var jag uppe i 106g fett....men bara 24g protein....
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #715 skrivet: 2012.03.15 - 10:22:43 »

Eh, daglig rapportering förresten.
Min lilla vovve ska nu ha valpar vilken dag som helst och så här exalterad är jag  :yay: :yay: :yay: :cheerleader: :cheerleader: :cheerleader:   Vi spånar om att det nog blir omkring 4 st.

Jag har givetvis gått ner ytterligare, 0.4 kg till, sammanlagt 2.4 kg på 3 dagar.  :clapgrin: *nöjd*
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #716 skrivet: 2012.03.15 - 12:11:19 »

Hur länge kan du hålla på tror du?  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #717 skrivet: 2012.03.15 - 13:55:44 »

Ingen aning, jag håller på så länge jag orkar, fast de säger att man inte ska köra mer än 14 dar så... Äh, jag får se  :flirting:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #718 skrivet: 2012.03.15 - 21:50:11 »

5 dagar läste jag. Lycka till ved valpningen.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #719 skrivet: 2012.03.15 - 22:23:33 »

Det är inte hon som ska ha valpar. Det är hunden.  :rolleyes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 53   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544