Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.27 - 23:48:38 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 53   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Moncans resa....  (läst 298600 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #600 skrivet: 2011.07.25 - 18:02:20 »

Oj, wow, det var definitivt inte meningen att göra er oroliga!  :confused3:
Jo jag hade ont i vänster sida av kroppen och det kändes precis som om det skulle kunna vara hjärtat, det gick liksom ut i vänster arm/axel och upp i käken på vänster sida...alla dessa symptom var ju typiska för hjärtat på just kvinnor, men hittills har inget mer hänt... Kan ju också upplysa om att min mamma har haft en hjärtinfarkt utan att veta om det, lite lik henne är jag genom att inte springa till läkaren om jag inte känner mig döende. Kanske skulle be läkaren kolla upp mig när jag kommer tillbaka efter semestern, hade återbesök då. Nåja, smärtorna klingade av under tisdagen och var helt borta på onsdagen då vi åkte, på hoj, till Polen.

Och nu är jag hemma igen, efter en båda fantastisk och urusel semester...ena halvan av sällskapet var underbart fantastiskt och den andra halvan (vi var tre par) var urusel och bedrövlig. Söp som fan och sov länge, var inte med gemenskapen, körde sitt eget race och så fick vi vänta på dem varje gång vi skulle iväg.....  :fork_off:

Det mysigaste var dock att återvända till min barndoms trakter. Jag har ju tillbringat många barndoms somrar i Polen, både i storstaden Kolobrzeg och i byn Goscino. Kul var det att hitta lite av språket långt ner i gömmorna i arkivet  :lol:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #601 skrivet: 2011.07.25 - 19:20:55 »

Skönt att höra att du mår väl!

Vad internationella vi är här, hur mycket polska kan du ? När har du landat till Sverige?
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #602 skrivet: 2011.07.25 - 23:18:35 »

Moncaponka är tillbaka!!!!  :w00t: :w00t: :w00t:  :inlove: :bearhug: :bearhug: :bearhug:
Guuud så oroliga vi har varigt för dig!! Inte skriva så där kryptiskt igen!!  :fork_off: :angrywife:... Skönt att du är välbehållen!  :inlove: :flowers: :loony:

synd med knas på semestern bara....  det blir så himmla tråkigt för alla när man inte kommer överens riktigt.... eller när man är för olika. men tur iaf att det andra paret var vettiga!  :thumbsup: då kan ni planera en ny gemensam semester med bara dem till nästa gång!  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #603 skrivet: 2011.07.26 - 00:34:30 »

 :bearhug: Monca! Vad skönt att höra att du mår bra!  :smooch:
Ja, du ska definitivt ta och kolla upp hjärtat! Det där är faktiskt inget att ta lätt på!  :club_idiot:
Och jag instämmer med kwidell. Dumpa suputerna och semestra med de som ni gick ihop med bra.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #604 skrivet: 2011.07.26 - 00:54:43 »

Jaha, här är hon. Det var ju väl det då.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #605 skrivet: 2011.07.26 - 09:47:42 »

Ja, jag måste nog kolla upp det, hade tom svårt att sova när det var som värst under ett par nätter.... :ninja:




Vi har redan diskuterat en mc-tripp till Gibraltar nästa år tillsammans med det trevliga paret  :thumbsup:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #606 skrivet: 2011.07.26 - 09:53:10 »

Skönt att höra att du mår väl!

Vad internationella vi är här, hur mycket polska kan du ? När har du landat till Sverige?
Jag kan inte så mycket polska så att jag kan föra någon djupare konversation men fullt tillräckligt för att göra mig förstådd...det var nog minst 23 år sedan som jag var i Polen (räknar inte de 8 timmarna på kryssningen -03) så det var underbart att återkomma!
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #607 skrivet: 2011.07.26 - 09:58:28 »

Kolla upp det snarast. Kan ju vara något enkelt.

gibraltar är kul tror jag, fast det finns envisa apor där :) Men resan dit och tillbaka borde vara underbart!
Loggat



moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #608 skrivet: 2011.07.26 - 10:24:21 »

Ja mynlen, man kan ju undra vad det kan vara.....  :blink:  Smärtsamt var det i alla fall när det varade, 5-6 dagar ca.... :glare:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #609 skrivet: 2011.07.26 - 11:43:43 »

Kan faktiskt tillägga att jag bara la på mig 3.4 kg på den här resan fastän jag åt mer godis och drack alkohol varje dag.....att jämföra med HC-trippen...

Observerade också att alla, då menar jag i princip 99% av alla unga flickor i Polen, var supersmala! Undrar just hur detta går till. Kanske kan bero på maten i grunden. Som jag kommer ihåg det var man aldrig fettskrämd och älskade kött och kål, framför potatis och dylika saker när jag var barn....godis och bakverk var lyx. Och trots mycket godis och pizza (ofta... ) och söta alkoholhaltiga drycker lade jag inte på mig mer under resan, som dessutom varade längre än förra resan.
Just nu så rekreerar jag min stackars mage med kaffe och grillad flintastek med smör till frukost  :biggrin1:  Jösses så uppblåst och risig man vart...och ofta besök på dass för nr 2...... (ledsen för tmi:n he he he)

Nu ska jag avgå för plugg och sökning efter stötdämpare till motorcykeln, de var inte så bra efter 100 mila-trippen  :crazy:
Ha en bra dag alla!!!!  :inlove:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #610 skrivet: 2011.08.04 - 13:05:24 »

Jaha, detta går ju bra! Ner 2 kg hittills! (trots lite halvsvull under tiden  :redface: )
Snart under 80-strecket! ...igen....  :whistle:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #611 skrivet: 2011.08.04 - 16:52:10 »

heja heja!!!
Loggat



kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #612 skrivet: 2011.08.04 - 21:56:23 »

Härligt!!!  :thumbsup: :clapping: Kör så det ryker!  :flirting: :thumbsup:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #613 skrivet: 2011.08.04 - 22:05:57 »

Jäkla jojobantare.  :bg:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #614 skrivet: 2011.08.04 - 23:00:11 »

 :lulz:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sidor: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 53   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544