Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.28 - 14:00:06 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 53   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Moncans resa....  (läst 298690 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #375 skrivet: 2011.05.02 - 22:42:21 »

 :bearhug: Sånt är aldrig roligt, och det värsta beslut man som djurägare är tvungen att ta. Det enda som blir bättre av att avstå beslutet är ju att man får ha dem hos sig ett tag till, och då lider man bara med dem ändå när de har blivit gamla och sjuka. Dessutom är det alltid så att man vet att det ska hända, men så är man inte beredd på hur ont det gör ändå. Jag känner också med dig och din familj, moncaponca. Det måste vara tomt nu.  :sad: Styrkekram till dig!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #376 skrivet: 2011.05.02 - 22:47:46 »

Vilken tuff dag du haft, skickar varma tankar till dig ♥  Hur gammal blev Hobbe?
Min äldsta tik ska väl snart den vägen vandra hon med, hon blir tretton år den 16 maj ..
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #377 skrivet: 2011.05.02 - 23:03:28 »

Vilken sorgens dag.
Förstår även jag som inga husdjur har haft...
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #378 skrivet: 2011.05.03 - 00:36:39 »

Hur har du lyckats med det, idalinda? Inga husdjur? Allergi? Du har ju barn, och de brukar ju tjata loss ganska så duktigt!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #379 skrivet: 2011.05.03 - 07:21:41 »

Min mamma var hundrädd och vi hade ingen katt.
Jag hade akvarie en kort period.

Min man har haft katter i sin ungdom.

Våra barn har diversa allergier och en har astma.

Så husdjur är ingen fråga hos oss, ingen av oss vuxna har någon större saknad för  och barnen slutade tjata rätt snabbt när de fattade  vad det innebär.
Vi hade en underbar hundgranne tidigare, och speciellt mellansonen var jättekompis med hunden, då var vi ledsna när de flyttade många år sedan.

Om vi skulle flytta på landet på riktigt har vi pratat lite löst att det skulle behövas kanske katter.
Men jag vill hälst inte ha djur inne alls. Dessutom verkar det vara svårare att få en hundvakt en barnvakt.

Jag hälsar gärna hundar och kan mysa med djur, men jag ser bara all jobb:  mer mat, tvätta, borsta, klippa nagel, veterinärbesök, kräkande djur, ständiga promenader i ur och skur...
Jag säger inte tvärt-nej, men tror inte att vi skaffar några djur.
Mellansonen pratar ibland om höns ( om vi skulle flytta på landet) och det går bra för mig, om han tar hela ansvaret för dom, jag betalar gärna för äggen för honom, bara jag slipper allt vad " ta-hand-om" innebär.
Loggat
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #380 skrivet: 2011.05.03 - 14:53:06 »

Min lille gubbe blev 14 år och nästan 7 månader.....
På¨bilden sitter han bredvid sin fosterson  :smile:


* S1010007.JPG (226.58 KB, 1280x1024 - visat 435 gånger.)
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #381 skrivet: 2011.05.03 - 16:05:46 »

Men gud, han är nästan exakt lika gammal som min äldsta son!  :bearhug:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #382 skrivet: 2011.05.03 - 17:44:15 »

Det där ger mig hopp om att vi skall få behålla vår Raija ett år till ♥
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #383 skrivet: 2011.05.03 - 21:02:27 »

Han var faktiskt 6 månader äldre än min dotter  :nod-yes:
Fostersonen, den vita schäfern bredvid Hobbe, är idag 12 år och drygt en månad gammal och betydligt piggare än vad Hobbe var vid den åldern, så jag hyser en förhoppning om att han ska bli gammel han med  :smile:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #384 skrivet: 2011.05.04 - 19:36:06 »

Sötnosar!!!  :inlove: förstår att det käns mer än lovligt tungt just nu  :worried:


Idalinda, Överväg att skaffa Ankor! Underbara djur... men det har jag visst sagt förut... ;-D
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #385 skrivet: 2011.05.04 - 22:15:39 »

Va fin han var. Kram till dig och en  :flowers: för att du är klok och modig som tog beslutet.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #386 skrivet: 2011.05.04 - 22:49:03 »

ursäkta kapningen ...
Svårmor hade en anka under någon sommar, intressant att se djuret där, men inget mer...
Men som sagt mellansonen är djurintresserad, så om han får för sig något är det fritt fram.
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #387 skrivet: 2011.05.05 - 06:47:55 »

Svårmor
:lulz: :lulz: :lulz:
Förlåt Idalinda, men jag skrattar ihjäl mig såhär på morgonen. Nog för att jag vet att det finns många som har en jobbig relation med sin svärmor, men svårmor... :lmao:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #388 skrivet: 2011.05.05 - 07:05:11 »

 :lamo:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #389 skrivet: 2011.05.05 - 07:39:13 »

Ha ha ha! Ja svårmor, det var nytt he he he  :blink: :lulz:
Vi hade myskankor, det var trevliga djur. Visade alltid en sådan glädje när man kom ut med mat till dem. Tyvärr så kom det rovdjur och gjorde slut på dem men vi funderar på att skaffa igen, kanske samtidigt som hönsen.

Ja, nu blev den här tråden både sorglig, kapad och ändå fylld med glädje. Precis som livets gång.  :nod-yes:

Ha en underbar dag alla! :inlove: :rose:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sidor: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 53   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544