Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.28 - 13:32:41 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 53   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Moncans resa....  (läst 298688 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #150 skrivet: 2011.03.07 - 22:19:03 »

grattis Moncan!
Underbar läsning, gotta med grädde och CF du, jag är så avis för alla som kan! :smile:
Loggat
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #151 skrivet: 2011.03.09 - 19:13:00 »

Fasen, va dött här verkar vara i dag...  :goggle: :yawn: :hmm: :huh: :huh: :blob_mad:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #152 skrivet: 2011.03.09 - 19:24:42 »

Men dra igång nåt då!  :rolleyes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #153 skrivet: 2011.03.09 - 19:25:30 »

Men dra igång nåt då!  :rolleyes:

:blink: ?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #154 skrivet: 2011.03.09 - 19:26:11 »

Meh fasen, det stod ju, jag har varit på CG eller nåt liknande juh!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #155 skrivet: 2011.03.09 - 19:29:40 »

Är du virrig i huvudet ditt va?  :club:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #156 skrivet: 2011.03.09 - 19:38:00 »

 :shake_head: Nä, jag är helt säker. Du redigerade, din buse, innan jag han trycka på Posta!  :so_mad: Vad var det du menade? Ångrade du dig för att det var något pinsamt? Jag vill veta!!!!  :blob_mad: :blob_mad:  Cg....... eller nåt......CH.......HC.......GC.........?  :badtongue: :badtongue: :badtongue: CS?.......  :mad_roll: Jag kommer iiiihiiinnte kuuhunna soooohoova inatt!!!  :cry:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #157 skrivet: 2011.03.09 - 20:43:06 »

Äsch, CG = City Gross, så klart! Tänkte att jag kunde kanske säga nåt mer intelligent än att jag varit på CG.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #158 skrivet: 2011.03.09 - 21:24:04 »

Och plötsligt hände det nåt! :laugh:
Rena rama Rolf, eller nåt :smack_head:
Hörru du, vi har äääääääntligen fått CG hit, till Borås!!!! Och jag vet - för många år sedan - när jag bodde i Stenungsund, så hade vi CG i Kungälv och jag älskade att shoppa loss där! Tänk er, en stooor tetra med oregano :huuh: kan det bli bättre??? :inlove:
Så gissa om jag ska upp till Borås snart och handla igen! Ja, 1½liters grädde!  :yay: Har gått åt två sådana på en vecka här :blush:
Och vilket kött :dribble:

Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #159 skrivet: 2011.03.09 - 21:40:59 »

Jag handlade för 500 spänn. 3 stora paket oxbringa, 3 stora paket lever, 5 pkt sill och 5 pkt makrill. För 500!  :inlove: :inlove: :inlove:

Jag är skitsur dock. Jag har belagt mig själv med köpstopp för jag måste äta ur frysen så jag kan frosta av den. Har klarat de två senaste månaderna på långt under 1000 spänn för att jag inte köpt kött och tänkte klämma en till. Men jag fick slut på fisk och lever och tänkte köpa BARA det. Men så låg det en rabattkopung från CG på hallgolvet när jag skulle gå, 7% rabatt. Tänkte att det är bäst att utnyttja den för den gäller bara månaden ut och 7% är rätt mycket så jag plockade på kött också. Sen glömmer jag att lämna fram den jävla kupongen i kassan!  :smack_head:

Förresten ska jag recensera makrillen sen. Ny sort och nån slags miljömärkning.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #160 skrivet: 2011.03.09 - 22:01:56 »

Rabattkuponger, det är allt ett jäkla gissel :so_mad: Nu hade de bonuskort att erbjuda, där ska eventuella rabatter vara inbyggda så att de dras automatiskt när man checkar ut med sina matkassar :inlove: älskar just det där med självscanning :inlove: Så behändigt!

Vad hette makrillen då? Har inte hunnit botanisera ordentligt i frysdiskarna ännu....
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #161 skrivet: 2011.03.09 - 22:28:40 »

Vaddå för bonuskort? På CG? Äsch, du menar deras vanliga kort va?

Titta in lite senare. Makrillen ligger och tinar nu. Ska göra makrill i tomat sen så jag läser på paketet när det är tomt. Det dräller så just nu.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #162 skrivet: 2011.03.09 - 22:50:40 »

Mja, det är ett bonuskort, utan poäng och sånt. Bara inbyggda rabatter, om det finns några, på de varor man handlat  :thumbsup:
Så är det i alla fall hos oss  :flirting:

Spännande, i tomatsås typ? :drool:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #163 skrivet: 2011.03.09 - 23:14:49 »

OK, då har jag det redan. Jag var rädd att man fick extra bonus om man självscannade eller nåt annat jag missat.  :lol1:

Japp. Delar filéerna på mitten bara och lägger dubblemackor i en form med krossad tomat emellan och ovanpå. Blir hur gott som helst och mycket enklare kan det inte bli. Det kan bli lite rinnigt dock så jag brukar koka ihop tomatkrosset lite först, men det är det enda krånglet.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #164 skrivet: 2011.03.09 - 23:59:52 »

Hm, jag tror eventuellt Enghav har blivit uppköpta. Makrillen heter Domstein, har nån slags miljögaranti, från Domstain själva alltså, så vad den är värd vet man ju inte. Men den är ivf MSC-märkt och fiskad med ringnot (som jag antar ska vara skonsamt då). Kostade exakt samma som Enghavs gjorde på CG, 39:96/400 g.

Deras sajt är inte särkilt upplysande.
http://domstein.se/
Lägg märke till att det står "Enghav" i titelraden och när man går till http://enghav.se så kommer man till samma sajt. :goggle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 53   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544