Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.28 - 09:58:05 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 53   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Moncans resa....  (läst 298668 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #135 skrivet: 2011.03.03 - 15:09:57 »

Jag misstänker att den fantastiska Vira-semla-brödet skulle kunna fungera som smörgåstårta och som en vanlig tårta också för den delen! Speciellt om ni kör med " min variant" med bara husk och påfiber.  :nod-yes:

Jag vet bara inte om jag hinner testa, men borde göra det egentligen.


Lät ju faktiskt lockande! Var finns det receptet? :dribble:

Ska bara lämna en statusrapport. Allting lugnt, börjar kunna använda handen så smått igen, tar joden men känner mig lite tveksam då min sköldkörtel känns svullen, hm, annars mår jag bra i övrigt.  :confused3:
Ingen skillnad på våg eller mått dock, men orkar mera nu  :smile:
Så, lite frustrerande är det :smack:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #136 skrivet: 2011.03.03 - 15:24:53 »

Skriv "semlor" i sökboxen där uppe i högra hörnet så är det första träffen. Men gå till förstasidan först, annars söks bara detta forom. Alternativt klicka på "Sök" i menyn uppe till vänster så får du fler val. :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #137 skrivet: 2011.03.07 - 06:53:09 »

Ska göra vid tillfälle Hemulen.

Resultat denna vecka; -1.8kg
Ähum, tjohoo?  :crazy:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #138 skrivet: 2011.03.07 - 06:55:45 »

Vad har du gjort?  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #139 skrivet: 2011.03.07 - 09:58:52 »

Hon har börjat äta.  :nod-yes: Visst Moncan? Grattis!!!!  :flowers:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #140 skrivet: 2011.03.07 - 12:29:21 »

Vad har du gjort?  :clapping:
Hon har börjat äta.  :nod-yes: Visst Moncan? Grattis!!!!  :flowers:
Ehhh, ja. Och ni kommer inte att tro mig, när jag berättar hur mycket..... :crazy:
Frukost - 2 karreskivor i gräddsås....
Lunch - om jag inte kvickt häller i mig en proteinshake så blir det 2-3 stekta ägg med vitlökscremefraiche.....
Middag - 1-2 kycklingklubbor med typ smör eller vitlökscremefraiche
Ibland på kvällen - frysta hallon med grädde och lite stevia.....
Emellan målen blir det gärna någon balja med kaffe med mycket grädde i.....
Och HALLÅÅÅÅ! Jag går ner i vikt?!?!? :blink: :eeek:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #141 skrivet: 2011.03.07 - 13:20:44 »

Du äter fortfarande mindre än vad jag och min binikemask äter tror jag. Fast du börjar närma dig.  :whistle:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #142 skrivet: 2011.03.07 - 13:23:48 »

Du äter fortfarande mindre än vad jag och min binikemask äter tror jag. Fast du börjar närma dig.  :whistle:
Jaha, jag tycker allt att jag äter som en häst  :nod-yes:
Shit! Hur mycket äter du då????
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #143 skrivet: 2011.03.07 - 14:16:39 »

Frukost: 3 stooora msk turkisk yogurt och 1 dl vispgrädde och en näve nötter och frön. En balja te. ELLER: 2 ägg, ca 1 tsk majonäs, 2 skivor skinka och 2 skivor gräddost. Och baljan te.

Mellis: En balja te.

Lunch: Halv tallrik fisk eller fågel eller kött med sås, andra halvan med råkost. En balja kaffe och mjölk.

Mellis: en balja te.

Mellis 2: ett ägg eller en näve nötter

Middag: Liknande som lunchen, men mer och fetare sås och mindre råkost. 2 skivor Finncrisp med massa smör och gräddost och ibland gräddmjölk till.

Nattismat om lunchen blev för mager: någon skiva ost eller lite turkyoghurt och hallon eller ngt annat mumma från kylen.

Binikemasken ska ha sitt för att vara nöjd.  :flirting:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #144 skrivet: 2011.03.07 - 15:10:56 »



Binikemasken ska ha sitt för att vara nöjd.  :flirting:



Ha ha ha! Du e inte klok!  :lol:
Binnikemask....ja jag säger då det....  :bg:
Men rent proteinmässigt äter vi nog lika, jag är ju inte jättesugen på grönt o sånt  :shy:  och fettmässigt är det nog jämt skägg också :rolleyes:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #145 skrivet: 2011.03.07 - 20:14:46 »

Ja, det är kanske ungefär lika nu, när du har börjat äta. Jag fattar inte hur du kunde äta så lite innan männsha! Men det är bra att du har fattat galoppen nu. Bara du får bli hel i handen och armen nu, så blir det bra igen.
 :hmm:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #146 skrivet: 2011.03.07 - 20:19:12 »

Hur länge hade du ätit så där lite egentligen?

Kul förresten att "se" ett exempel på det där med att äta för lite inte gynnar viktminskning det heller.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #147 skrivet: 2011.03.07 - 20:43:10 »

Tja, vet ni, jag tror nog jag ätit så i nästan 2 år  :eeek:
Men det var inte medvetet. Jag var helt enkelt inte hungrig! :ignore:
Så där ser man hur viktigt det är att äta tillräckligt.....måste hålla organismen uppe och vid liv :bg:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #148 skrivet: 2011.03.07 - 20:52:51 »

Har aptiten kommit tillbaka nu då eller måste du tvinga i dig?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #149 skrivet: 2011.03.07 - 21:01:00 »

Jodå, aptiten har kommit tillbaka  :clapgrin:
För, 2 karréskivor i gräddsås, till frukost....?  :nod-yes:
Och sen lunch för att senare äta middag.... :redface:
Nu återstår bara att se hur nästa veckovägning blir, på måndag..... :max-shock:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 53   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544