Moncans resa....

Sidor: (1/157) > >>

moncaponca:

Jag väger idag in mig på mina hemska 81.5kg till 161cm.....
Har ätit LCHF sedan 2002 fast mer strikt och utan avbrott mer eller mindre sedan januari 2010.
Nu ska här köras strikt och ordentligt.
Saken är den att jag så sent som i augusti vägde 70-71kg och sedan faktiskt oförklarligt bara brakade upp till 81.7-82.2kg. Ni kan föreställa er min garderob, fullständigt oanvändbar.......
Till och med min sambo är bekymrad över mig och det var faktiskt han som skickade mig till läkaren den tredje gången på 6 månader. Men det är inget fel på mig..... Såvida jag inte äter mitt i natten i sömnen så äter jag som jag ska, LCHF.

hemul:

Citat
--
Men det är inget fel på mig.....
--
Men du har ju sköldkörtelproblem?  :confused3:

moncaponca:

Ja, hemul, ska man utgå från alla symptom så har jag det men inte enligt läkaren. Kollar man upp enligt hypo2-forumet så har jag det men inte enligt läkaren och provsvaren.....
Jobbigt moment22-läge......
Men med strikt kost och ytterligare träning så kanske jag kan vända trenden, för jag mår verkligen inte bra som det är just nu, varken psykiskt som fysiskt....  :sosad:

hemul:

Jag är förvirrad nu, det är så många som har pratat om sköldkörteln. Sa du inte att du hade lite låga värden, även om inom gränsvärdena?

moncaponca:

Jo, i min tråd om jod, där skrev jag om mina värden.... Även i den här tråden på KiF http://kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=0c35716b-46bd-4f6b-9787-55ae1e75f761#threadlist-anchor
Ledsen om det blev snurrigt......  :blink:

Hittills idag har jag ätit 3 dl smörkokt kål och en normalstor fläskkarréskiva, stekt.
Känner mig mätt... :smile:

Sidor: (1/157) > >>