Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.19 - 04:21:13 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kyckling Kiev  (läst 49650 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #15 skrivet: 2012.02.24 - 10:27:41 »

Ja det var väl sådär 15 år sedan när folk knaprade havregryn som tokiga. Gröten fick ett uppsving.

Mandel eller kanske kokosmjöl. Hm, jag måste testa någon dag.
Loggat

Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2012.02.24 - 11:30:04 »

jag gjorde häromdagen "chickennuggets" panerade med mandel o kokosblandning, och vitlök däri. GOTT. hittade receptet på någons blogg. stekt först och sen in i ugnen för att bli genomstekt. MMMMM
Loggat



Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #17 skrivet: 2012.02.24 - 11:53:26 »

jag gjorde häromdagen "chickennuggets" panerade med mandel o kokosblandning, och vitlök däri. GOTT. hittade receptet på någons blogg. stekt först och sen in i ugnen för att bli genomstekt. MMMMM


det har jag med gjort!! Visst är det gott :D jag fick till och med mamma min att smaka, trots att det var stekt i smör xD
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2012.02.24 - 12:20:32 »

TOPPEN! jag kan bara inte förstå att folk fortsätter äta margarin.. jag har aldrig gillat det (förutom att det var smidigt med flytande margarin haha) men sen jag läst om hur det produceras.. URK!
Loggat



Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #19 skrivet: 2012.02.24 - 13:08:11 »

TOPPEN! jag kan bara inte förstå att folk fortsätter äta margarin.. jag har aldrig gillat det (förutom att det var smidigt med flytande margarin haha) men sen jag läst om hur det produceras.. URK!


mamma stekte i margarin förut när hon använde gjutgärnspannan. nu går hon motvilligt med på att steka i smör. Annars använder hon ingenting på macka eller likande. Det är nog värre att försöka omvända far min till att skippa margarinet :P han använder iof bregott till mackor, och det får han väl göra om han vill, men han steker alltid i flytande margarin :(
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #20 skrivet: 2012.02.24 - 23:35:46 »

Gjutjärnspanna och margarin? Nä, det går inte ihop för mig! Smör eller olja (eller båda ibland) ska det vara i gjutjärn!  :whink: För övrigt finns det inga andra stekpannor för mig. Tycker att teflon är läskigt. Vet inte varför. Jag bara gör det! Jag gillar traditionella stekpannor och traktörpannor. Sägs att man ska kunna steka i den sistnämnda, men jag är tveksam. Åtminstone när det kommer till kött. Annars går det ypperligt!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #21 skrivet: 2012.02.24 - 23:47:37 »

jag tycker maten blir mkt godare i gjutjärn :3
Loggat
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #22 skrivet: 2012.02.25 - 00:14:29 »

Jag med, men det är troligtvis bara för att det är det enda jag använder när det kommer till stekande av kött iaf. Grönsaker däremot steker jag gärna i andra pannor. Utom lök till biffar. För då måste det vara gjutjärn.  :blush:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Linika
Sr. Member
****

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 266



« Svara #23 skrivet: 2012.02.25 - 00:43:23 »

problemet med gjutgärn är ju att det är lite omständigt att ta hand om jämfört med teflon, men det är det ju värt :D Dessvärre är våran panna så omständig att plocka fram :(
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #24 skrivet: 2012.02.25 - 08:44:18 »

hm, jag har en gjutgärnspanna.. kanske dags att ta fram den igen... speciellt nu när jag lagar all mat med smör igen.

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2012.02.25 - 15:20:08 »

 :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544