Vilket roligt fel. Dina händer måste vara lite osynkade, att du håller nere Shift för länge då?
Ja, förra sommarn. Jag har alltid trott att man måste gå en kurs typ. Men så blev jag smart och googlade och hittade ett träningprogram. Jag skrev typ bara med långfingrarna förut och måste titta på tangentbordet hela tiden, så jag trodde det skulle vara jättesvårt, men det gick förvånansvärt snabbt. Tråkigt att sitta och öva, men jag blev lite besatt, du vet som med såna där dumma spel, "bara en gång till så klarar jag det nog". Jag skriver ju inte perfekt, men så många fel är det inte heller om jag skärper mig. Låg på lite över 200 nedslag i minuten sist jag kollade. Inte sekreterarfart direkt, men inte så dåligt heller.
Det är jätteskönt att kunna titta på skärmen hela tiden. Jag har ett konstigt fel som gör att mina ögonrörelser inte funkar normalt. Så att hela tiden titta från tangentbordet till skärmen och tillbaka är ganska krångligt för mig, jag kan inte göra det snabbt och jag tappar bort mig. Så det blev att jag skrev långa stycken utan att titta på skärmen alls förut. Så det är ett riktigt lyft för mig detta. Man tillbringar ju en hel del tid vid datorn. Ångrar bara att jag inte begrep för länge sen att man kunde lära sig på egen hand.