Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 16:38:11 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: MEN ALLT INNEHÅLLER JU KOLHYDRATER I BUTIKEN!  (läst 19005 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Monkan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 103


« Svara #15 skrivet: 2011.01.13 - 19:42:11 »

Yes jag tror också man behöver lever, eftersom den är så fullproppad med vitaminer. Men det allra bästa är ju att den är så god!
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #16 skrivet: 2011.01.19 - 22:26:07 »

Åh, vad jag saknar min barndoms leverpastej,
Det säljes i en plasttub , mamma skärde den som en korv och jag åt
från plast-tuben med en liten sked, liiite åt gången.
Men jag har inte hittat liknande på 20-30 år , inte ens i Finland. :cry:
Loggat
Frida
Gäst
« Svara #17 skrivet: 2011.08.10 - 11:59:13 »

Skulle handla igår.
Har gått lchf nu en vecka.

Jag köpte köttfärs,ägg,kött,ost resten av sakerna jag ville köpa var det massor med kolhydrater i så jag avstod. Grädden 3 kollisar.-
hur gör ni?
jag vill ju ligga på en 0 kolhydrats diet!

Hej! Har också precis klarat en vecka med lchf. Har du märkt någon skillnad i matkostnad? Jag efter en vecka kan tycka att det kanske kostar mer än vanligt att köpa mat. Har du samma upplevelse som jag?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2011.08.10 - 12:20:19 »

XTINA är nog inte här längre. Men jag tror jag kan säga att den allmänna uppfattningen är att i början blir det dyrt, men när man kommit in i det blir det billigare.

Många med mig frossade nog i början på feta ostar och korvar som man inte "fått" äta förut. Många blir också hungriga i början och äter mycket. Och man vill prova allt. Sen blir det vardag igen och man slutar köpa lyxvaror varje dag och man äter mindre (förhoppningsvis  :shy:). Min matkostnad är fortfarande något lägre än den var för 6 år sen på nyttig (mycket frukt och grönt) standardkost. Jag för kassabok, så jag vet.  :whink:

Sen kan det ju vara så att man också gör en standardhöjning på flera olika sätt. Man kan ju inte jämföra kostnaden för en kost som mest bestod av pasta och snabbnudlar eller vad som var på extrapris på Lidl med att äta enbart ekologiskt, gräsbeteskött o.s.v. Men med samma standard på kosten så tror jag det blir billigare. Nu äter jag iofs inte så mycket grönsaker. Jag äter rotfrukter istället. Grönsaker är dyrt, rotfrukter är billigt, så det kan ju påverka min prisbild. Å andra sidan försöker jag köpa åtminstone en del ekologiskt, vilket jag inte gjorde förut. Tyvärr mest på veg-sidan i dagsläget, men där är det nästan helt eko. Köper inte längre eko-kött då mina tidigare bönder lagt ner och jag betalar inte de hutlösa priserna de tar för de tråkiga bitarna i butik.

Sen beror det ju också på vad du har för butiker och hur mycket besvär du vill göra dig. Om du kan tänka dig att åka till en stormarknad och handla, laga långkok o.s.v. och om du gillar den typen av mat! Min räddning, både för ekonomin och smaklökarna, var när City Gross kom till stan. Billigare kött med högre kvalité och inte bara tråkbitar - kan inte blir bättre! Handlar kött uteslutande där, men det kräver lite planering.  :inlove:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544