Alla dessa varianter fungerar säkert jätte bra. Fiberhusk är ju ett sätt att lura i henne när det blir mer akut, som vi har det nu. Ett jätte bra tips som jag till och med tror kan fungera när man måste komma ihåg att ge medicin varje morgon för att det inte ska bli svårt på toan.
Men jag behöver hitta ett sätt som fungerar långsiktigt. Som hon tar till sig och lägger till i sin vardag. Inte en ny medicinvariant. Det måste liksom bli en vana som hon gillar. Hon styr gärna tillbaka till skogahomsmackorna med tunnt med smör och kanske lite ost vid sidan om. Och ett glas mjölk. Alla äggvarianter går bort, för de skyr hon. Grädden och turkiska yoghurten gillar hon inte längre. Vi ska pröva med att muta med sylt i, eller bär av valfri sort. Då kanske det går igen.
Det är verkligen inte lätt med en liten tjej som hela livet varit skeptisk till mat. Jag är så rädd att det ska bli maktkamp om det.
Så fokus är hela tiden på hur magen fungerar. Ingenting om att hon är så smal och behöver gå upp i vikt. (Vilket inte skulle skada om hon gjorde....)