Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 05:43:38 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 64   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kwidell väger in.  (läst 320069 gånger)
0 Medlemmar och 16 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #795 skrivet: 2011.11.21 - 00:21:28 »

Hur mycket gick du upp då?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #796 skrivet: 2011.11.22 - 18:54:10 »

Kwidell, hur mår du??
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #797 skrivet: 2011.11.23 - 17:33:11 »

:goggle:
Loggat

Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #798 skrivet: 2011.11.23 - 17:44:06 »

Jag gick upp tre smörpaket, sitter mellan magen och brösten.
Varför har jag inte kommit underfund med eftersom jag för det mesta är hungrig..
Väger mej enbart nu när jag "tycker" det har lättet i midjan, men inga resultat..  :glare:
Loggat
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #799 skrivet: 2011.11.23 - 22:30:57 »

Kwidell, hur mår du??

:inlove:  :wave: Här är jag!.. har varigt lite väl mycket på sistonde.. så internettiden har blivigt minimal... är fullt sysselsatt med jobbsökande här.. något som inte är det lättaste inte.  :tongue_wag: var på intervju i Torsdags förra veckan.. får se hur det går med det.

viktmässigt så har det gått åt fel håll för min del. är kvar här uppe på 111.xx så det är 11kilo som ska väck innan jag är nere i 100... egentligen så skulle jag vilja vara nere under 100 tills jag fyller 30.. villket är i slutet på Februari... men Julen kommer ju här med alla dess gottigheter... så jag vet ärligt talat inte om det är helt hållbart... men både jag och maken försöker komma tillbaka till vettiga vanor igen.  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Nora
Hero Member

Smörklickar: 7

Antal inlägg: 532

Hemsida
« Svara #800 skrivet: 2011.11.23 - 22:59:13 »

Hej Kwidellan  :wave:

Här har det också gått åt fel håll, men nu får jag se i vitögat att kläderna börjat strama väl mycket ..

Håller tummarna för ditt jobbsökande  :thumbsup:

Loggat

Bra sås reder sig själv ...
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #801 skrivet: 2011.11.23 - 23:03:47 »

Tummen upp för jobbsökandet.
Håll mig i handen med julplaneringen, inte för mycket bakande och socker, bara lite och utvalda saker.
Loggat
kwidell

Hemsida
« Svara #802 skrivet: 2011.11.24 - 00:31:25 »

Hej Kwidellan  :wave:

Här har det också gått åt fel håll, men nu får jag se i vitögat att kläderna börjat strama väl mycket ..

Håller tummarna för ditt jobbsökande  :thumbsup:

:lmao: njae... snarare så börjar de flesta kläderna passa igen!  :rolleyes: :flirting: men det vill jag ju egentligen inte.. utand et är neråt jag vill!.. vi får ta i hand och försöka både du och jag Nora!  :nod-yes:

Idalinda.. Ja visst är det svårt med Julen!.. det blir så lätt tänket "ja men det är ju bara en gång om året..."  :bang_head: så börjar man att äta av alla de där sakerna som man veeet att man inte ska äta av!... skitsvårt att låta bli!  :tongue_wag: .. vi får försöka hålla varandra i handen i Jul Idalinda  :nod-yes: så kanske vi i alla fall lyckas minimera "skadorna" efter julens alla läckerheter.  :redface: :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #803 skrivet: 2011.11.24 - 06:06:11 »

Du ska inte vara ledsen. Mynlen och jag minns hur det var att vara tjock.  :biggrin1: Som om det var igår faktiskt.  :ignore:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #804 skrivet: 2011.11.24 - 08:22:09 »

:mad_roll: ....  :lmao: :lulz:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #805 skrivet: 2011.11.24 - 11:10:50 »

Nu tycker jag Hemul är elak... Kwidell får ta det i sitt eget tempo och eget ansvar. Fast litet rätt har hemul, jag minns det som igår.  :crazy: Eller snarare i söndags  :laugh:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #806 skrivet: 2011.11.24 - 11:19:59 »

Eller t.o.m. idag?  :biggrin1:
Loggat

Nora
Hero Member

Smörklickar: 7

Antal inlägg: 532

Hemsida
« Svara #807 skrivet: 2011.11.24 - 15:02:45 »

Ja det vill jag absolut!! Alltså försöka igen tillsammans! Det har varit väl mycket av både det ena och andra i sommar ... och sommaren har lixom fortsatt  :cheers:   tills nu  :bang_head:

Nåja, jag är rökfri i alla fall, inte ett enda bloss sen jag slutade i våras  :clapgrin:  Men tyvärr sex-sju kg har lixom hoppat på mig igen  :sneaktongue:

Loggat

Bra sås reder sig själv ...
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #808 skrivet: 2011.11.24 - 15:09:34 »

Det är väl lätt hänt när man slutar röka. Strongt att du klarade av det.  :nod-yes:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #809 skrivet: 2011.11.24 - 23:58:53 »

Bra jobbat Nora!!!  :clapping: :thumbsup: att bli rökfri är en stor bedrift!  :nod-yes: :thumbsup:

ja även för mig har det varigt mycket i sommar... tyvärr inte av  :cheers: sorten... men påfrestande i vart fall. har blivigt en hel del färdigköppt mat. även om vi anpassar den så gott det går så är det ju mindre bra endå... men nu så har vi börjat laga mat igen hemma  :nod-yes: trotts tidsbristen eftersom jag jobbar nätter... men jag tror att hemlagad mat är nyttigare ivf. så det är steg ett för min och makens del.  :nod-yes: sen att också begränsa allt "syndande"..  :redface: har blivigt en del glass och faktiskt också pomesfrittes!  :shy: .. var jeevligt gott. men nu får det vara stopp.  :kungfu: .. nu blir det bara tillåtet att göra avsteg på Adventsdagarna, Lucia och Jul o Nyårs afton framöver.  :nod-yes: så nu är det planerat och bestämt. ..

kvällens mat blev varsin redig bit Entrecoté m brocoli och svampsås. och som efterrätt en gammal favorit keso a´la malta  :lol: receptet på det finns här på forumet sen gammalt... i princip är det vispad grädde blandat med kesogrynen (skölj av all "smet" de ligger i) lite krydda i form av vanilj o kanel. och sen en fint nedskuren clementin/satsumas  :dribble: gotti gott gott!.. och ur LCHF synpungt OK.  :flirting: .. försöker bryta det mönster vi har halkat in i igen med småätande på kvällen genom att ersätta det med Vettigare mat och en efterrätt om det behövs!  :nod-yes: .. så nu börjar i alla fall jag och maken så sakteliga komma tillbaka till vettigare vanor och tankar igen... Haka på du också Nora!  :nod-yes: .. börja med att fundera på vad som gått fel med maten på sistonde..
Loggat

Sidor: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 64   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544