Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 12:36:49 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 64   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kwidell väger in.  (läst 321187 gånger)
0 Medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #480 skrivet: 2011.08.01 - 09:44:53 »

gillar dig ändå  :loony:
Loggat

Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #481 skrivet: 2011.08.01 - 09:51:22 »

Hur går det med svärmor. Håller med om att det får räcka nu för din del. Konstigt att olyckorna har en förmåga att hopa sig.
Loggat

kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #482 skrivet: 2011.08.02 - 13:48:11 »

:inlove: Jo det är ungefär som förut med svärmor. hon ligger kvar på sjukhuset och gör sitt bästa för att må bättre!.. hon klarar att gå till och från WC, så lite rörlighet har hon iaf. talet fungerar hyffsat. hon sluddrar lite och glömmer bort vissa ord. något som gör henne både frustrerad och ledsen. men det finns hopp i alla fall!... så nu gäller det bara att försöka fundera ut vad vi ska göra sen?  :blink: så jag måste läsa på om rehabilitering och de olika alternativen som finns... för hon bor helt själv, så hon kan ju inte gärna flytta hem direkt utan någon form av hjälp! ... men jag vet inte vad som finns och vad som är möjligt att göra ännu heller?...  :sad: känner ett väldigt tungt ansvar just nu... då varken min man eller min svärfar vill tänka i de banorna alls!... något jag har full förståelse för ska tilläggas! för jag önskar jag kunde slippa tänka något annat än att hon blir helt återställd... men för att bli det så måste hon ju få hjälp!... så det faller på mig just nu att ta reda på hur och vad.... känner mig 10 år äldre sedan i torsdags  :sad: hade inte förväntat mig att behöva tänka på sånt här ännu på många år!  :worried: det känns jobbigt.

men för att tänka på något roligare nu. Jag har startat med målningen till min systerdotters 1års dag.  :nod-yes: känndes ovant att hålla i penseln först... men sen kom edt tillbaka igen.. är lite som att cyckla  :whistle: så jag har höga förhoppningar om att tavlan blir bra!  :nod-yes: ... om ni är riktigt snälla så kanske det kommer en blid på den hit sen  :flirting: :laugh:

Gitarrspelandet är en annan sak som går frammåt. listan på låtar jag fixar att spela växer ständigt... likaså mängden accord jag använder mig av. men på den avdelningen tar jag det rätt lungt... vill inte trasla till det med för många nya accord på en gång.. utan jag försöker träna upp snabbheten i bytena på de accord jag nu använder också... så får vi se om och när jag lägger till de förhatliga Barré accorden  :tongue_wag: ... de har alltid varigt något av en nemesis för min del  :rolleyes: man ska då lägga pekfingret öve alla sex strängarna och pressa ner och sen använda resten av fingrarna till att ta ett accord med. problemet är att få pekfingret att sluta tätt!!  :bang_head: något jag ännu så länge inte har lyckats med! ... men jag får tackla det när det blir dags helt enkelt!  :rolleyes:

någonstans så känns det skönt att focusera på någonting annat än min sjuka svärmor  :ignore: orkar inte tänka för mycket liksom...  :ignore:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #483 skrivet: 2011.08.02 - 14:05:33 »

Tycker det låter som ett bra utgångsläge efter omständigheterna. Hon hade nog tur och fick hjälp snabbt.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

Hemsida
« Svara #484 skrivet: 2011.08.02 - 14:07:50 »

jo tur i oturen hade hon helt klart!  :nod-yes: jag bara hoppas att turen håller i sig framöver för hennes del också!!
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #485 skrivet: 2011.08.02 - 14:22:18 »

jobbigt kommer det nog att bli framöver, men även glädjande för varje framsteg! a

och härligt att du börjat måla! hoppas jag kan ta tag i det snart också. Tänkte börja måla litet när jag har semester men om jag lyckas börja vetefan...

Och vi är ju alllllltid snälla, vi vill SE den när den är klar!
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #486 skrivet: 2011.08.02 - 14:50:45 »

Vilken fantastiskt stor tur din svärmor ändå har haft, som fick hjälp så fort! Med hårt arbete och stöd ska hon nog bli så gott som ny igen. Vilken hjälp hon kan få skiftar nog dessvärre beroende på vilket landsting man bor i. MEn om jag gissat rätt bor hon i Stockholm, eller nära. Och då borde hon kunna få bra hjälp. En kollega fick en stroke för ca 1½ år sedan. Och hon har fått mycket hjälp. Du ska nog kolla med försäkringskassan. Och givetvis sjukhuset där hon är nu. Och så ska du inte behöva dra detta själv. Ge de andra två en känga i arslet så de tar sitt förnuft och hjälper till.

Barréackord är ett gissel för övrigt. Det är nära på omöjligt att få fingret att trycka lika hårt på alla strängarna.  :smack:
Men att spela, eller måla, eller vad som helst som kräver koncentration, är ju ett jätte bra sätt att ladda batterierna så man orkar med allt det andra som är tufft.  :hugsmile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #487 skrivet: 2011.08.02 - 16:13:10 »

Rehab. för stroke funkar ofta bra. Man har satsat en hel del på det.
Ofta får de intensiv träning i början, då det är som allra viktigast.
Ibland får man sparka vilt åt alla håll  :kungfu:
Jag kom inte längre än till ett barré ackord och minns det var F  :laugh:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #488 skrivet: 2011.08.02 - 17:02:59 »

Karréackord is da shit!  :dribble:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #489 skrivet: 2011.08.02 - 20:01:33 »

med Bearracesås?
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #490 skrivet: 2011.08.03 - 14:28:48 »

Tack för all uppmuntran vänner!  :rose: det känns bättre nu.

Jag kom inte längre än till ett barré ackord och minns det var F  :laugh:

:w00t: Du fixade att ta F!!!! det är ju det sabla accordet som dyker upp precis överallt ju!.. nedrans dummt accord.  :badtongue: det är det jag i princip Måste lära mig härnäst.  :so_mad: nästan alla låtar jag vill spela inehåller det sabla accordet! jag är djupt imponerad!  :worshippy: :worshippy:

Karréackord is da shit!  :dribble:

:lulz:

med Bearracesås?
:lulz: :lulz: :lulz:

ni e ju då inte kloka nånstans!!  :inlove: :lmao:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #491 skrivet: 2011.08.03 - 14:32:04 »

Ännu så länge så verkar det flyta på för min svärmor  :inlove: i dag så blir hon flyttad från karolinska till ett rehabsenter vid namn Stockholmshem om jag inte kommer ihåg fel?... ivf så ska hon få påbörja rehab där!  :thumbsup: så ännu så länge har jag inte behövt "bråka" med sjukvården någonting alls!  :thumbsup: någo som är fruktansvärt skönt!  :nod-yes: ... men det kanske är just pga att de vet vad som är fel?  för egen del så hoppas jag att det fortsätter i samma riktining i alla fall!  :nod-yes:
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #492 skrivet: 2011.08.03 - 23:10:23 »

Jomen, det verkar som att man är duktig på strokepatienter i stockholm. Din svärmor har tur.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
kwidell

Hemsida
« Svara #493 skrivet: 2011.08.04 - 16:44:13 »

:nod-yes: Ja det har hon! är så glad över det!
fast maken sa något som oroar mig en aning i går... han nämde att hon ev skulle få "Hempermission" i helgen...  :max-shock: ja det är ju helt ok om det gäller över dagen... men hon bor ju ensam!!! hon kan inte sova hemma!  :nonono: det finns ju ingen där som kan hjälpa henne ju!... har lite ångest över just detta för ögonblicket... för jag är inte säker på att läkaren har förstått att hon bor ensam, eftersom hennes man, min svärfar är hos henne och hälsar på dagligen. men de har inte bott samman på många år!  :shake_head:  ... så frågan är hur det blir.... jag har ingen möjlighet att ta hand om henne i helgen då jag jobbar natt. och hon kan inte ta hand om sig själv ännu heller!... hon kan ju inte laga någon form av mat ännu eftersom högerarmen inte fungerar ordentligt!.... hoppas verkligen att det inte blir någon hempermis denna helg!  :ignore:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #494 skrivet: 2011.08.07 - 03:16:33 »

Ställde mig på vågen i dag. 108,5 blev svaret. så trotts en massa stress och strul iom svärmors sjukdom så har jag inte lagt på mig mer än ett hekto! :smile:  tacksam för det iaf!  :lol:
Loggat

Sidor: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 64   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544