Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 06:27:46 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 64   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kwidell väger in.  (läst 320935 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #405 skrivet: 2011.07.15 - 21:02:17 »

nja, jag tror mer dom ville skydda mina syskons öron. och deras egna...  :laugh:
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #406 skrivet: 2011.07.15 - 21:12:27 »

Inte ett godtagbart skäl.  :nonono:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #407 skrivet: 2011.07.15 - 21:57:12 »

har du glömt att jag inte kan skilja på en normal ton och en falsk ton? jag kan inte ens skilja på En A eller en D eller en E. Eller en hög C för den delen....
 :w00t:
Ganska svårt att lära sig musik om man inte hör den.  :lulz: :lulz: :lulz: :lulz: :lulz:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #408 skrivet: 2011.07.15 - 22:16:04 »

Oops!  :ignore:

Men du kunde ju ha spelat trummor eller nåt sånt! Då hade du känt rytmen. :lol:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #409 skrivet: 2011.07.15 - 22:24:38 »

Jo. men DET fick jag inte heller...  Mina föräldrar var inte mycket för musiklektioner. Ingen av mina syskon (2 bröder och en lillsyrra) spelar eller sjunger. Fast en av mina bröder kunde visst vissla  :whistle:

Nja, vi fick väl lära oss andra saker.  :confused3: vad har jag ingen aning om egentligen...  :hm-hm:
Loggat

Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #410 skrivet: 2011.07.15 - 22:41:18 »

Jag har tre syskon, alla fick försöka med piano, men det var bara jag som fortsatte.
Jag vet inte hur man uppfattar toner om man inte hör. Hur tänker du när det gäller toner?
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #411 skrivet: 2011.07.16 - 08:50:38 »

jag har ju hört tills jag var 7. så jag vet skillnaden mellan höga och låga toner. Men annars är det tja... svårt att förklara hur jag tänker och ser. Jag känner ju på en piano skillnaden också men hur det verkligen låter har jag dock ingen aning om längre.
Loggat

Ninnan
Superhuman

« Svara #412 skrivet: 2011.07.16 - 22:33:23 »

Jag förstår lite grann..  :flirting:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #413 skrivet: 2011.07.16 - 22:48:12 »

Jag var kursare med en döv tjej en gång och hon skakade verkligen loss när vi var på disco. Hon kände basen sa hon och det måste hon ha gjort för hon höll takten bra. :lol:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #414 skrivet: 2011.07.16 - 23:00:45 »

javisst, det gör jag med. Men då fungerar fiolmusik inte så bra... gitarr inte heller tror jag. För att återgå till Kwidellerande trådägaren  :rose:
Loggat

kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #415 skrivet: 2011.07.17 - 17:57:00 »

:w00t:Yay!!! fler som hoppat på Musikspelandet igen!!  :w00t:
Hemul, det var i princip så jag också startade denna gången... på midsommarafton så spelade vi som attan... vi hade 1 gitarr och 2 Guitaleles (som en korsning mellan gitarr och uckelele)  och min väninna spelar mycket. så jag kom i gång igen där. fixade inte att sjunga samtidigt som jag spelade... men accorden satt där och jag fick till någon slags rytm med högerhanden... så sen när jag var hemma igen så blev det bara öva öva öva!.. och sen så låsnade det bara? så nu kan jag sjunga och spela sammtidigt!  :w00t:  Hoppas du fortsätter med Pianot!!! det låter så vackert!  :inlove:

Ninnan.. spelar du 5 dagar i veckan?.. profesionellt då?  :w00t: Läckert! vad spelar du för sorts musik?

Mynlen. Trummor hade kunnat vara perfekt för dig... men dina föräldrar såg nog inte saken på samma sätt nej  :laugh: :flirting: ... annars El-bas kan nog fungera... låga bastoner... men jag förstår att det kanske inte känns så lockande att ta upp det nu!  :flirting: men jag tror att du skulle bli en fena på det!  :rose: :nod-yes:

från mucicerande till vägande  :rolleyes: ställde mig på vågen nyss... och den stannade på 108,4... så det är påväg ner igen i alla fall  :lol: får försöka köra lite mindre glass nu framöver bara  :nod-yes:... svårt, för det är så attans gott!!  :dribble: men vi får helt enkelt begränsa oss igen.  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ninnan
Superhuman

« Svara #416 skrivet: 2011.07.18 - 00:08:38 »

Nuförtiden är jag kantor, därav "klavertramp".
Det blir mest klassiskt. Hinner inte med så mycket "eget" spelande.  :whink:
Loggat
kwidell

Hemsida
« Svara #417 skrivet: 2011.07.18 - 00:13:59 »

:max-shock: Wow!  :worshippy: jag bugar mig inför ett sådant musikaliskt Geni!!  då tyck du liksom ja e lit fånig sådär va me mina 5 låtar :redface: fast alla måste ju börja nånstans!  :flirting: :laugh:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Ninnan
Superhuman

« Svara #418 skrivet: 2011.07.18 - 12:22:01 »

Fånig? nej tvärtom  :whink:
Jag sitter ofta med ett par takter som jag får öva 100 gånger  :sad:
Apropå genier brukar jag säga att jag är normalintelligent. Det mest jag har lärt mej är genom slitning och nötning av orgelpallar och pianostolar.   :bang_head: lite envis är jag också.
Det är aldrig försent här i livet, jag tog kantorexamen när jag var 51 år.
Musik är också något som man kan roa sig själv med, kanske det viktigaste.
Mitt liv har varit rätt tuft-som de flestas- så min nytändning med musk blev min räddning.
Jag ska göra en till nystart, när jag blir pensionär, hade jag tänkt. Men inte med övningar utan bli social och uppleva mer av livet.
Jag har en liten men trogen vänskara men vill träffa fler!   :jumplol:

Loggat
kwidell

Hemsida
« Svara #419 skrivet: 2011.07.18 - 22:35:48 »

:flowers: då ligger vi lika på övningen då!  :flirting: även jag får nöta och nöta för att få saker att sitta!  :rolleyes: fast glädjen blir ju desto större när något äntligen blir som man tänkt sig!  :laugh: fast det gäller att inte ge upp innan dess bara  :sad: något som händer alltför ofta tyvärr... vet inte hur många gånger jag försökt få ordning på gitarr spelandet!?  :bang_head: men denna gång så känns det faktiskt som om jag äntligen gjort framsteg!... och dessutom tycker jag att det är roligt denna gång!  :lol:

de blåsor jag hade hela förra veckan på fingertopparna.. har efter två dagars vilande utvecklats till förhårdnader  :lol: så nu är jag aldeles hård i skinnet på fingertopparna på vänsterhanden... men mjuk som tidigare på högerhanden  :lmao: kontrasten känns lite lattjo när jag skriver på tangetnbordet!... helt olika känsel i de båda händerna liksom  :laugh:
Loggat

Sidor: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 64   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544