Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 17:09:46 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 64   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kwidell väger in.  (läst 320439 gånger)
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
Ealina
Full Member

Smörklickar: 2

Antal inlägg: 128

Hemsida
« Svara #255 skrivet: 2011.05.12 - 21:30:19 »

Hahaha, ja.. midjan ja.. jo, att ha den på foten och liksom dansa fram, ja, det vore nog inte så dumt det heller! Det klarar jag kanske! Fast inte i vardagsrummet.. Kanske får ta mig ut på gården och leka lite imorgon? Bra idé :)
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #256 skrivet: 2011.05.12 - 22:39:43 »

Idalinda! ... De nedre bladen börjar gulna nu... ser lite ut som om de torkar i fläckar på dem...  :confused3: var det det du menade med att de torkar ihop?.. eller är det pga för stark sol kanske?.. det sistnämnda åtgärdade jag i gårkväll då jag hängde upp tunna vita gardiner som skydd... men nog är jag lite orolig allt..  :confused3: :redface: liksom blivigt fäst vid mina "små" gröna plantor!  :inlove: .. de har för övrigt blivigt nästan dubbelt så höga som när jag planterade dem!  :cool: om de fortsätter på det viset kommer det ju vara en Jungel därute inom kort!  :laugh:

fråga... Varför ska man "Tjuva" Tomater?  :confused3:

jag hinner inte ikapp med er!!

Det är vanligt att de nedersta bladen gulnar, jag nyper dom bort ibland, lungt.
tjuva, " tjuvar " tar kraft från plantan, De plantor som ska tjuvas är för det mesta högväxande typ 200cm eller högre.
De producerar mer och större tomater när de tjuvas, dessutom skuggar de extra bladen tomater längre ner.
Energin går åt att producera blad istället för tomater.
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #257 skrivet: 2011.05.12 - 22:42:12 »

Förlåt Kwidell, nu knycker jag din tråd lite.  :rose: :smooch: Det handlar om tomatplantor, så du får läsa du också.  :flirting:

Idalinda. Jag fick 5 små tomatplantor som ska planteras om. Men att plantera i 5 stycken 20-litershinkar kommer ta ganska rejält med plats. Kan man plantera 2 i samma hink? Eller tycker de att det blir för trångt då tror du?  :hm-hm:

Plantera inte två plantor i samma hink, ta istället 12 liters hinkar om platsbristen blir akut. Annars är det bättre att ge bort någon planta, för om det blir för trångt, blir det bara dåligt med tomater.
Köp kogödsel ( sådana 4-5 för 100kr) i styrkan, minst, för tomater älskar näring!
Loggat
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #258 skrivet: 2011.05.13 - 00:03:17 »

Hahahah ja det där med Rockring ja... kan användas som armband också...  :whistle: .. mitt jobb köppte faktiskt in en sån där "Ny" rockring.. stor sak i många färger med tyngd i... sketajobbig är den!!... Ont gör den också... sägs ge massage.. mig ger den bara blåmärken    Men Hopprep är ju inte fel inte!

Idalinda du är en pärla!  :flowers: :worshippy: och LO också för den delen!  :nod-yes:  då vet jag äntligen Varför jag ska tjuva tomatplantorna!.. nu ska här tjuvas!  :kungfu:

har nu lyckats instalera flertalet av de program jag vill ha på nya datorn också... men inte är det lätt alltid inte!.. allt kräver ju internetacess!  :so_mad:  bara för att jag inte hade det just då!!... nåväl... maken kom hem med nån "trådlös" pryttel som skulle kunna prata med den router vi har... skulle vara klart på 10 min enligt instruktionen.. jo tjenare! 2 timmar!!!  :mad_roll: och inte fungerar det speciellt bra heller...  ne... blir sladd.  :nod-yes:
Undertiden som min käre make höll på ock bråkade med datorn... så passade jag på att montera ihop de nya vilostolen till balkongen... flertalet svordomar senare så står den där... Oemotståndligt bekväm och lagom "gungig"  :lol: ... fast gissa hur länge jag fick sitta ifred i den då.... tog nog maximalt 5 sekunder från att jag började sätta mig, tills jag hade en katt i knät.  :laugh: .. sen låg madamen där... och mös... senare så var jag oförsiktig nog att lämna stolen obevakad... och då passades det minsan på!  :rolleyes: när jag återvände så låg där en madam som vägrade flytta på sig.  :rolleyes: så så blev det med den saken!.
senare så tänkte maken sätta sig där.... men då var det upptaget av den andra katten  :lulz: med andra ord så får man vara snabb om man ska få njuta därute!  :flirting:

bilder finns föresten på min blogg: www.skruttens.webblogg.se
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Nora
Hero Member

Smörklickar: 7

Antal inlägg: 532

Hemsida
« Svara #259 skrivet: 2011.05.13 - 11:25:34 »

Hehehe, kommer väl ihåg det där från tiden då vi hade katt  :nod-yes:

Var det nyrent på sängen eller nåt nytt i möbel eller tygväg, ja då låg katten där efter fem minuter. Nu tycker jag banne mig det beteendet har smittat över på sambon  :lmao:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
Corny

Smörklickar: 25

Antal inlägg: 2562

« Svara #260 skrivet: 2011.05.13 - 11:46:54 »

Du är snäll du, kwidell, som skaffar en helt ny stol till dina katter!  :inlove: Glöm att du kommer att få sitta i den i sommar!  :whink:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

Hemsida
« Svara #261 skrivet: 2011.05.14 - 00:04:26 »

Nora..  :lmao: Ja det där har jag också märkt med maken min... fast då gäller det mer om det är något nytt i teknikväg...  :flirting:

Du är snäll du, kwidell, som skaffar en helt ny stol till dina katter!  :inlove: Glöm att du kommer att få sitta i den i sommar!  :whink:

:lulz: :lmao: Ja det är säkerligen så katterna ser på saken ja!  :lulz: även i dag var det upptaget... både stolen och fotpallen!.. tydligen så var det poppis.. kanske den mysiga fårskinnsklädseln som var extra populär?.. de älskar nämligen att ligga på de stolar/fotöljer som vi har fårskin i sedan tidigare...  :rolleyes: Nåväl.. på Söndag så är stolen MIN i villket fall. då får de fyrbenta vackert flytta på sig!  :laugh: får väl pälsbollarna i knät då i stället kan jag tänka mig  :rolleyes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

kwidell

Hemsida
« Svara #262 skrivet: 2011.05.18 - 06:41:42 »

Söndagen blev det inget mysande i stolen.. men Måndagen däremot så blev det av!  :inlove: och som jag misstänkte så fick jag sällskap av ulltottarna!  :laugh:
Även i går njöt jag lite på balkongen.. men då vägrade båda katterna komma ut... det haglade och åskade nämligen  :whistle: så pass att flera bilalarm startade!  :laugh: det var ett väldigt tjutande där ett tag!  :flirting: men läckert att se naturens kraftuppvisning på det sättet!  :nod-yes:

Viktmässigt så är det ett bakslag denna gång.  :tongue_wag: nu är jag uppe på 112,2  :glare: Typiskt alltså! men ajg anade nog att det gått lite för lätt att nå ner till 110.  :rolleyes: nåväl! nya tag!

gladare nyhet är att jag nu har kylen rätt full med 20 kilo EKO-Gris!  :lol: och en del av detta komemr rökas på Lördag.  :inlove: det blir BBQ rökning hemma hos vänner. Varmrökt med andra ord.  :lol: ska bli såååå gott! tänkte röka fläsk och skinka  :nod-yes: .. ska se över om det är någon mer bit som jag vill röka.. sen blir det till att "marinera"  :flirting:
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #263 skrivet: 2011.05.18 - 06:58:22 »

Äsch, det försvinner lika fort igen ska du se. Men det är jäkligt trist när det händer. Tappa inte sugen bara.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

Hemsida
« Svara #264 skrivet: 2011.05.18 - 06:59:12 »

:inlove: tack vännen! det hoppas jag också att de gör!..
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #265 skrivet: 2011.05.21 - 10:14:51 »

108,5  :w00t: Nu Jäklar kommer jag Hemul!  :llama:
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #266 skrivet: 2011.05.21 - 10:20:57 »

Hur lyckades du gå ner så mycket så fort? Var det vatten du gått upp tror du?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

Hemsida
« Svara #267 skrivet: 2011.05.23 - 17:19:30 »

Det går nog nästan att bortse ifrån min vägning den 18:e skulle jag tro.
Dels så tror jag det var vatten. sen så har jag också vägt mig på lite olika tider. något som säkerligen spelar in...  den 18:e så vägde jag mig när jag gått upp på kvällen efter sömn inför nattpass...  och den 21:a var det på morgonen Efter ett nattpass men innan frukost. så det är nog egentligen inte så konstigt att det varierade mycket där.  :redface:
sen ytterligare en faktor är att min våg är väldigt "känslig".. minsta rörelse ger utslag... den 18:e vägde jag mig själv... så då stod jag lätt frammåtlutad för att kunna se displayen på vågen  :blush: .. den 21.a fick ajg hjälp av maken min  :inlove: så då stod jag helt upprät i stället.  :nod-yes:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #268 skrivet: 2011.05.29 - 00:28:19 »

:worried: Hej då farfar. vila i frid.  :byecry:  :cry:
Loggat

Nora
Hero Member

Smörklickar: 7

Antal inlägg: 532

Hemsida
« Svara #269 skrivet: 2011.05.29 - 00:39:56 »

:bearhug:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
Sidor: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 64   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544