Tack snälla söta vänner för att ni finns här och bara är underbara!
det som hänt är nog egentligen inget enskillt... utan snarare en hel samling saker som kommer till ytan och ibland så bubblar bägaren över som sagt... har ett behov av att bearbeta vissa saker.. något jag rätt nyligen insett... när jag skrev förra inlägget så var jag väldigt arg och frustrerad och behövde ventilera... ibland blir det liksom för jobbigt att hålla inne med saker och känslor
men det känns skönt att veta att ni finns här vänner. min avsikt var absolut inte att göra er oroliga!
förlåt.
vet inte om jag skrivigt detta förut, men jag har en vän och kollega som just nu ligger för döden.. läkarna gav henne runt en vecka... och den tiden är snart ute...
att hantera detta är svårt.... och det har också dragit upp en hel del annat "grummel" från botten av glaset.... något som bidragit till min känslomässiga obalans.
är något av en berg och dalbana just nu.
Det jag skrev om fasaden kommer mycket ifrån min barndom. jag växte upp samman med en stundtals våldsam familjemedlem... och fick förutom fysiska slag också utstå en hel del känslomässig kränkning... något som gett mig konstanta mindervärdestankar och känslan av att inte duga som jag är.... rätt svåra saker att hantera
både för mig och för min omgiving
... detta är normalt saker jag inte tänker så mycket på, jag fungerar endå. men långt nere så finns allt detta... och tyvärr kom det till ytan denna gång... som sagt så blir det mycket tankar och känslor inblandade när man står inför någons bortgång...
men jag är för det mesta samma gammla glada människa som tidigare! och jag älskar er alla vänner!
tack för att ni finns!