Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.26 - 23:36:59 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 410000 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #705 skrivet: 2013.08.25 - 09:33:21 »

det som gör om man kommer i en sko eller inte. Man kan ha för högt på den delen av foten för att komma i i vissa skor. Enligt google är översättningen vrist det stämmer inte.  Googla på regio dorsalis pedis, då får du nog upp en bild.

Ballettöser får inte ha för höga för då är linjen med foten om dom står på tårna inte rak..... eller nåt sånt var det.
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #706 skrivet: 2013.08.25 - 09:44:02 »

Det lustiga är att jag enligt älvorna inte har högt instep. Har aldrig haft problem med det förr heller. Men de av Vivos skor som inte kan regleras helt med snörning trycker lite där, så jag tror det är skorna som är låga. Men sen är ju mina fötter känsliga också och reagerar på minsta tryck.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero

Smörklickar: 19

Antal inlägg: 1721

« Svara #707 skrivet: 2013.08.25 - 09:58:56 »

Säger man inte fotvalv på svenska?
Fast det översätts med arch på Google.
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #708 skrivet: 2013.08.25 - 10:01:51 »

Jo, det stämmer! Höga fotvalv säger man ju. Men det känns inte riktigt som om det motsvarar instep. Man kanske kan ha höga fotvalv (motsatsen till plattfot) utan att foten är så hög ovanpå.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #709 skrivet: 2013.08.25 - 10:24:12 »

hm översätter jag instep till holländska blilr det wreef, och wreef  den där latinska termen jag gav. Listiga är dom, översättarna.:)

aaaah... kollade upp vad fotvalv var, det är på undersidan, alltså den delen av sulan som går upp. Så nej det är något annat!

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #710 skrivet: 2013.08.25 - 16:44:00 »

Sorla, nu har jag haft dem på mig hela dagen. Har mest stått still utomhus, så jag var rädd att frysa i de vanliga. Marken kyler redan, tycker jag. Det gick finemang. Hade bara vanliga strumpor i så de var ju klart stora, men det räckta att snöra åt kring vristen så hängde de med. Sulan verkar isolera bättre än de tunnare ivf, men jag tycker nog barfotakänslan försvann lite.

Tänk om de kunde göra sådana här men med en tjock och mjuk sula, som på fårskinnsbootsen från Softstar, så man kunde ha dem när det blir riktigt kallt. Det vore ju ivf bättre än standardskor, även om man missar det där taktila då. Fattar inte hur de tänker, om barfotingar ska sitta inne hela vintern eller.
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #711 skrivet: 2013.08.28 - 07:22:19 »

Ja, det har jag också funderat över. Apropå det måste jag lämna in mina stövlar på lagning. Fodret gick sönder i höstas i hälen.

Jag skulle vilka ha ett par som känns som en mjuk ullryamatta att gå i. Med mjuk ull i ovanlädret också. : inlove:

Skickat från telefonen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #712 skrivet: 2013.08.28 - 07:47:35 »

Vivostövlarna? Vad trist! Har du haft dem mycket?

Du får du också köpa Softstar boots! De känns som fårskinnstossor med skaft.  :heart_throb:
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #713 skrivet: 2013.08.28 - 09:35:40 »

Det är lite lockande. Jag använde dem mycket i vintras. Nästan varje dag. Sulorna ser nya ut.

Skickat från telefonen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #714 skrivet: 2013.08.28 - 10:28:28 »

Jag minns att du inte gillade utseendet på dem. Jag gjorde ju det, men tyckte ändå att de var snyggare i verkligheten. De är nättare än de ser ut liksom.

Men vänta i så fall tills jag hunnit hårdtesta mina. Har ju bara gått med dem inne än. De är ju väldigt dyra, särkilt om man åker på tull och moms!

Förresten, det stämmer det de säger att man kan ha fårskinn när det är varmt också. Hade dem på mig ett par timmar då när det var som varmast. Glömde bort att jag hade dem och satt vid datorn i värmen. Inga svettiga fötter här inte.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #715 skrivet: 2013.08.31 - 13:24:48 »

Zalando spammar mig dagligen sedan jag köpte kängorna - jag kryssade ju för deras "nyhetsbrev" för att få rabatt. De skickar förslag på vad de tror jag ska gilla baserat på mitt tidigare köp. Idag tror de de här är i min smak. :lol:

Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #716 skrivet: 2013.08.31 - 13:35:41 »

absolut!!! dom är ju såååå fina..  :puke2:

Fattar inte det där med extra hög sula, det ser ju mer ut som handikappskor. inte för att dom är fula eller så det är inte så jag menar. Men min faster som har haft polio går svårt och har alltid specialgjorda skor. Då ser skon på framsidan litet ut som den där.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #717 skrivet: 2013.08.31 - 13:42:39 »

Hade platåskor på 70-talet. Never again. Fast då var klacken oftast inte så hög och väldigt bred den också.

Men med tanke på att det enda jag köpt där är barfotaskor är det svårt att förstå hur de kommit fram till att de där monstren skulle passa mig.  :tongue:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #718 skrivet: 2013.08.31 - 13:54:45 »

ja såna skor hade jag också, men då var bara sulan tjockare. Det tycker jag är mindre fult typ.

ungefär som dom här.

Zalando tänker inte efter, kopplar nog bara med färgen eller material.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #719 skrivet: 2013.08.31 - 14:12:18 »

Ja! Typ såna hade jag när jag tog studenten!  :lulz:
Loggat

Sidor: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544