Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 06:53:26 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 409722 gånger)
0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #645 skrivet: 2013.07.18 - 22:31:50 »

Det låter alldeles väldigt bra allting! Gratulerar till lyckat rävspel också! ;-)

Ta du och gå in dem ordentligt, så kan jag köpa dem av dig om de ändå känns för små. Har fått för mig att jag har en storlek mindre än vad du har. Fast det kan jag ju ha fått om bakfoten som ett sorts önskescenarium. Är det inte lite synd att det inte är vinter snart?

Skickat från telefonen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #646 skrivet: 2013.07.18 - 22:43:50 »

NE-EJ! Det är INTE synd! Jag hatar vinter numera. Den ska överlevas, det är allt.

Jag tror de är lagom. Jag får in nästan ett pekfinger ett halvt pekfinger framför stortån. Det måste ju vara tillräckligt. Sen töjer de sig väl på bredden då.

Jag tror också det skiljer en storlek på oss. Ska jag köpa vanliga skor utgår jag från 39. Men vet du, jag tror att allt barfotande gjort att fötterna har blivit ännu större!  :shock:

Jo, det där att de är snyggare. På bilden ser de ju rätt klunsiga ut, något jag iofs gillar. Men IRL ger de ett ganska nätt intryck, trots modellen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #647 skrivet: 2013.07.22 - 23:47:01 »

Puh! Äntligen kan jag pusta ut! Stortån tog i när jag tog tyngden på foten, i "nedsteget" så att säga och jag visste ju inte om de töjer sig framtill också. Men på deras sajt står att om tårna kröker sig mot mittsömmen är det ett tecken på att de är för små och det gör de ju inte. Bara tåspetsen som nuddar, men det känns iofs rätt obehagligt, man är ju inte van vid det. Jag skrev ett långt mail och beskrev i detalj hur det kändes och hur mycket (eller litet) jag kunde röra tårna, att jag kunde klämma ner ett halvt pekfinger o.s.v.

It sounds like your boots are going to stretch out fine and conform to the
shape of your feet rather nicely in about a week. I recommend continuing to
wear them around the house for the rest of the week and then if they
continue to feel too snug send us an email.
Happy Trails!

Sincerely,
The elves

De är super på det där stället! Jag har skrivit så många gånger att de säkert suckar när det kommer mail från Sverige. Det är svårt med deras konstiga storlekar att att skorna inte är som vanliga skor. De verkar förstå  det och står bakom sin produkt all the way, så att säga. Inte som de där Vivo-typerna som gör fantastiska skor men som har ett och annat att lära sig om att se till att kunden kan välja rätt storlek också... Otroligt egentligen att få bättre hjälp via email och över Atlanten än man får om man besöker en fysisk affär.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #648 skrivet: 2013.07.23 - 10:09:53 »

"The elves"! Hahaha ja det var ju för gulligt.  :lol: Finns inte mycket som slår god kundservice.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #649 skrivet: 2013.07.23 - 11:37:16 »

Ja, de kallar sig för det. Derar email är elves@. Skriver under med typ Elf Marie. Lite fånigt. Men de är bra, älvorna! Beror kanske på att deras ursprungsprodukt är mokasiner, fr.a. för barn, och de ser ut litegrann som tomtenisseskor.  :lol:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #650 skrivet: 2013.07.23 - 11:39:09 »

löjligt men ursöt!! :) väntar med spänning på nästa rapport om dom!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #651 skrivet: 2013.07.23 - 11:49:26 »

Lär inte bli nåt på ett tag nu. Nån måtta får det vara på skoköpen även för mig.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #652 skrivet: 2013.07.23 - 13:27:20 »

jag menade angående paret du köpt nu!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #653 skrivet: 2013.07.23 - 13:58:25 »

Jaha. Det är förhoppningsvis avslutat.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #654 skrivet: 2013.07.23 - 14:09:26 »

nej, jag menar hur DU kommer att trivas i dom!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #655 skrivet: 2013.07.23 - 15:32:58 »

Asså. Ja, det lär du nog få höra. Var helt lyrisk i förra veckan när jag var till "vårt" svampställe och bara studsade fram på samma stigar som jag linkade på förra året! Tack vara mina barfotagummistövlar då. Var bra att jag hade dem fast det var torrt i skogen, för jag klev på en orm! Det var en snok, fast det kunde ju ha varit en huggis lika gärna. Man ska ha stövlar eller kängor i skogen, så är det bara.

Apropå älvorna, de är helt fotfixerade. När jag skämtsamt bad älvan jag pratade med "to keep her fingers crossed" för att jag inte skulle åka fast i tullen så svarade hon "We will all keep our toes crossed".  :lulz:
Loggat

berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #656 skrivet: 2013.07.23 - 16:36:54 »

:lulz:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #657 skrivet: 2013.07.23 - 17:16:43 »

ååh vad härligt med såna knäppisar!!! kanske, vi vet inte, är det någon utan händer som startat den businessen...

Bra du hade dom på dig. ormar är något jag tycker är det äckligaste av skogar. Nja inte här i holland, förekommer knappt där man får gå, men i sverige.. brrr.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #658 skrivet: 2013.07.23 - 17:24:17 »

När jag var på konfirmationsläger var det en tjej som blev ormbiten utan att märka det, hade sprungit på nån äng i sandaler typ. Det blev ett jäkla liv på natten med ambulans och grejer. Hon blev otroligt påverkad och var inte ens kontaktbar. Det gick bra, men det kunde ha gått riktigt illa. Hon hann alltså gå och lägga sig för natten innan hon blev dålig och det var nog bara tur att hennes rumskamrat förstod att något var fel, för själv var hon inte i stånd till någonting. Så jag har alltid stövlar i skogen, särskilt om det är snårigt eller högt gräs.

Men den här ormen låg faktiskt mitt på en stig, på en sån där spång över ett dike med liksom tvärribbor. Jag tror den låg mellan ribborna och solade sig. Jag såg den ju inte förrän den ringlade iväg, men det gjorde den mellan och över mina fötter. Hua, så rädd jag hann bli.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #659 skrivet: 2013.07.23 - 20:57:21 »

kan man det, bli ormbiten utan att känna det? BRRRRR :max-shock:

förstår du skrämdes... jag skrek häromdagen när jag håll på med att plocka en hög kläder från golvet och det kröp en mus ur högen. nja, sprang. jag är inte rädd för möss men detta var... skrämmande!
Loggat

Sidor: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544