Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 04:54:53 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 60   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Barfotaskor för feta  (läst 409081 gånger)
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #315 skrivet: 2011.08.22 - 12:35:26 »

Sorla, nu har SoftStar börjat göra vinterskor också. Problemet är bara att de ser ut som murratofflor.  :lulz:
http://www.softstarshoes.com/index.cfm?fuseaction=product.display&Product_ID=1805

Däremot ska jag bara ha bootsen, för de var snygga de. Men jag bestämde mig att vänta och se om de kommer på rean i februari. Gör de inte det köper jag dem till nästa vinter. Bootsen jag köpte förra året är ju faktiskt sköna och platta, så jag överlever nog vintermånaderna.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #316 skrivet: 2011.08.22 - 19:56:27 »

Åh, äääh, jag vet inte.... Jag tycker bootsen ser för hemmapulade ut liksom. Den där sömmen mitt över gillar jag inte alls.  :nonono: Det känns dessutom som att de borde sitta väldigt löst på foten. Lite som att försöka gå i ett par 43 när man drar 39.

Vinterskorna som du länkade till ser precis lika dana ut som mina innetossor. Risken är överhängande att man går till jobbet i fel skor.  :lmao:

Hmmm, nä jag har lite svårt för Soft Stars design.  :shake_head:

Jag var in på Addnature idag och provade Vivos Ultra L. http://www.vivobarefoot.com/uk/ladies/ultra-l-17.html/ Tyvärr hade de bara i 38, och då tog stortårna i längst fram. Annars var de rent otroligt mjuka! De har en liten innesko i neopren, som kan komma väl till pass om det är lite svalare, men som man kan ta ur om man ska vara i vatten eller om det är rejält varmt.

Och så provade jag en Merrel-sko som var rent otroligt skön! Den satt som en mjuk handske. Det jag inte var helt nöjd med var att den är lite uppbyggd i framfoten, för att ge ett naturligt avstamp från framfoten när man springer. Men resultatet blev att stortån liksom hängde i luften när man stod eller gick. Jag är övertygad om att den är suverän att springa i. Men jag var lite skeptiskt till att bygga upp sulan, även om det var på ett annat sätt. Kanske något för sprinters.
http://www.fotkultur.se/damskor/merrell/

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #317 skrivet: 2011.08.22 - 23:40:02 »

Tycker du? Jag tycker deras mocs är skitfula (men börjar vänja mig) men bootsen tycker jag är riktigt snygga och de nya runamocsen också. Jag tror inte de blir stora iom fårskinnet, det fyller ju ut. Mina Shepherd som jag köpte förra året har ju i princip samma form, som Ugg, och de är rymliga utan att glappa.

Är lite skeptiskt till stumheten i vibramsulorna dock. Har haft många vandringskängor med vibramsula och de brukar vara hårda. Gillar den där mjuka suddgummikänslan i Vivos sula. Om de ändå gjorde en tjock en som skulle funka på vintern! Men klarar ju inte en vinter här med en sula på ett par mm, det fattar ju vem som helst. Man går ju mest på asfalt och då tror jag sulan bör vara mjuk för att kompensera.

När jag gick i högstadiet skulle man ha Playboy-skor, både killar och tjejer. De var underbara! Hade en rätt tjock liksom vågig rågummisula, så mjuk att gå på. Men de gick sönder fort för rågummi är inte oljebeständigt och på den tiden läckte bilarna mer än de gör nu, så det gick hål i sulan varje vinter för att man klivit i oljespill. :lol1:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #318 skrivet: 2011.08.23 - 01:32:25 »

Förresten, du kanske vet... Jag behöver ett par grövre skor att går i, tjockare sula och grövre läder, tåligare. Vet du några som är platta och rymliga?
Loggat

Sorla

« Svara #319 skrivet: 2011.08.23 - 08:55:11 »

:shake_head: Tyvärr.  :confused3: Ska fundera lite, men jag har allmänt dålig koll på skor.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #320 skrivet: 2011.08.23 - 08:59:46 »

Jaha, jag trodde du var fena på träningsskor och sånt. Jag har kollat igenom ens stor del av sortimentet på Brandos och det är hälar och stötdämpning och...  :smack_head:

Man vill ju inte förstöra sin nya fina gång genom att gå i olämpliga skor liksom, men ibland behövs ju nånting grövre. Varför gör inte barfotanissarna såna också?
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #321 skrivet: 2011.08.23 - 10:44:04 »

är det bara platta skor som avses eller är det något annat speciellt. Vet annars inte om Wolkies är ett märke ni känner igen. Jag hade ett par i min graviditet för att dom var så härliga och rymliga men kanhända dom har blivit sämre nu. Men platta var många av deras modeller och sköna att gå i.

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #322 skrivet: 2011.08.23 - 10:47:25 »

Känner inte till det märket. Finns nog inte här, men jag ska googla. Jo, platta och rymliga, inte "uppbyggda" är det som gäller.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #323 skrivet: 2011.08.23 - 11:17:46 »

vad menas med uppbyggd??

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #324 skrivet: 2011.08.23 - 11:29:23 »

När det är såna där dämpande kuddar.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #325 skrivet: 2011.08.23 - 11:47:55 »

aha. ingen aning om wolkies har det eller inte. Du får googla själv för du vet vad du menar :) jag har för mig det var en massiv gummisula. jag har också haft sandaler av dom men den sulan gick sönder efter några år, den var iallafall massiv. Men sprack...

Wolky heter märket!  http://www.wolkyshop.com/?lang=eng&curr=gbp

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #326 skrivet: 2011.08.23 - 12:20:09 »

Jaha, det där var andra wolkies än jag hittade! Men tyvärr, de verkar högre i hälen och så verkar det vara mest lätta skor. Men tack ändå!  :rose:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #327 skrivet: 2011.08.23 - 16:31:20 »

Okej, skippat! bättre med en länk för mycket än en länk för litet! kom bara på det när du babblade om en "suddgummisula" :)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #328 skrivet: 2011.08.23 - 16:41:36 »

Jag tar så tacksamt emot alla förslag!  :inlove:

Mina fötter (och ben och rygg) har blivit bortklemade. Jag har haft mina gamla walkingskor vid ett par tillfällen när jag gjort smutsiga saker (lerigt). Genast har jag fått ont. Så det är inget koketteri denna skojakt. Jag kan bara inte gå tillbaka till något som gör att jag får värk och blir mer orörlig igen. Men man kan ju inte dansa runt med såna där handsktunna skor med sockeplastsulor för jämnan heller. Om inte annat blir det för kallt snart.
Loggat

Sorla

« Svara #329 skrivet: 2011.08.23 - 17:40:31 »

Fast jag tror att jag kommer kunna ha mina Lucy större delen av vintern. Med ullsockar och eventuellt en plastpåse under/mellan de två lagren strumpor kommer jag hålla mig torr och varm. De är så pass stora att jag lätt får plats.

Men ett par stövlar att byta av med skulle ju vara toppen. Jag ska ta och skriva till dem och fråga hur de är..... de ser ju bra ut på bilden.

Fingerskorna får följa med mig in i duschen när jag kommer hem efter leriga springpass.  :thumbsup: Men de kommer definitivt bli för kalla om ett par månader.
Loggat

Sidor: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 60   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544