Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 18:45:37 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Nitrosaminer  (läst 3146 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Uppsalabo
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 84


« skrivet: 2010.09.04 - 09:42:45 »

Jag har börjat gilla att äta ägg och bacon, jättegott med majonnäs eller aioli till. Är så glad för det eftersom det är billigt, lättlagat och jag känner mig mätt och belåten efteråt. Nu läste jag någonstans att det bildas giftiga nitrosaminer när man steker bacon, att man absolut inte ska andas in stekoset för att det kan ge cancer.

Är det någon som är påläst om detta? Hur pass farligt är det? Eller är det inget att oroa sig över. Jag vill ju äta ägg och bacon, min nya favoriträtt :sad:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2010.09.04 - 17:32:16 »

Vet inte. Det är väl väldigt omdiskuterat.

Själv skippar jag bacon och kör med rimmat fläsk (hemrimmat) istället. Däremot använder jag ibland bacon som krydda i mat och äter korv då och då. Tänkte att man kan ju i varje fall försöka minimera det hela. Jag tycker också att rimmat fläsk är godare och eftersom det är så lätt att göra så...
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544