Stressen har lugnat sig lite nu. Det känns som det förstående hemska som jag stressar över kommer att dröja ett tag, så jag har mer tid. Men säker är jag inte, har inte fått något besked än. Å andra sidan innebär det i så fall att jag måste ägna mig åt det fysiskt krävande längre tid (kan göra det ordentligt istället för att slarva, vilket vore idioti om jag inte behöver, då har jag ju mycket jobb kvar sen). Plus att jag redan fryser så förbannat. Känner att jag nog inte kommer att orka med cykling i någon omfattning den här vintern. Så motionen kommer att gå ner. Men inte aptiten.
Å andra sidan har detta med gångstavarna gjort under. Kan nu gå ganska långt även utan stavar utan att få ont varken i foten med hälinflammationen (eller vad det nu var) eller i den andra som jag haft problem med många år. Blir inte heller stel på ena sidan i korsryggen, vilket har orsakat att jag till slut gått som en ostbåge förut. Jag har alltså förbättrat min hållning påtagligt. Promenad är ju lättare att "slänga in" än cykeltur också, speciellt på vintern, så det får ju bli det. Men än så länge håller jag mig klart under halvmilen, så det blir ju mindre volym hur man än ser det. Men kanske nyttigare ur rehab- och uppbyggnadssynpunkt.
Det är roligt att gå också! Inte så konstigt kanske, när det varit ett helvete i decennier. Går väl inte helt normalt än, men det känns bättre för varje gång. Höger ben brukar kännas som en stock. Skulle faktiskt tro att jag är mer musklad på höger sida iom att jag belastar den mer. Den känslan minskar också hela tiden. Tar nog fortfarande lite olika steg med höger och vänster, eller hur man ska uttrycka det, men mycket tror jag är sekundärt och det verkar minska det med. Så rätt kul och befriande på det hela taget, även om det kanske inte är lika effektivt för vikten att gå någon halvtimme som att cykla i flera timmar.
Det mest fantastiska är att jag kan stå med jämn belastning på fötterna! Låter kanske märkligt, men det är jättejobbigt att inte kunna stå still på ett bekvämt sätt. Slut med att stå och klänga på traven med kundkorgar vid kassan på ICA!