Det gör man inte. Man använder en tarp som regnskydd över. Det finns iofs väldigt utvecklade hammocktarpar som har dörrar på sidorna och i princip är enkla enväggiga tält. Så här ser min ut.
https://hennessyhammock.com/products/jungle-explorer-zipFast jag bytte som sagt ut tarpen. Den jag har går ordentligt utanför hängmattan på alla sidor och man kan spänna ner långsidorna mot marken. Eller spänna ut ena långsidan, eller för all del båda, så det blir som ett verandatak man kan vara under om man t.ex. ligger still en regnig dag. Det var väldigt bra, man kunde välja uppgraderingar och slapp betala för grejen som följer med som standard.
Har fått grejerna nu och de tar verkligen inte stor plats. Återstår att veckla ut allt och testa - var nu det ska ske. Vi har inga bra träd där jag bor.
Större än på bilden nedan är det inte. Det är dock inte min, utan en som jag till min förvåning fick på köpet. Ivf är allt i påsen. Hängmattan, den lilla standardtarpen, alla linor och grejer som behövs.
Laybag fick jag googla. Jo, jag har sett dem men under nåt annat namn. De ska visst läcka tämlingen mycket och är kanske inte toppen att sova i. Men höjden är ju bra för oss som har svårt att komma ner. Och upp.