Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 07:10:02 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 431 432 [433] 434 435 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2075828 gånger)
0 Medlemmar och 29 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #6480 skrivet: 2016.10.05 - 10:38:36 »

Sådär jag men det här läget var ju iaf mer positivt.  :bg: Absolut, mycket slarvigt framfört och de har förtjänat att du kom tillbaka och bett om förklartingar! :kungfu:

Du pratade förresten om skobrickor för ett tag sedan och de har en modell som inte har "midja" på Jyskt för 29.90 normalpris. Såg relativt djup ut också.
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #6481 skrivet: 2016.10.05 - 10:47:55 »

Ja, det var ju rätt så bra besked ändå, även om jag tycker han verkar lite oprofessionell när han blandar ihop vilka klaffar som är vilka.  :blink: Det borde han ju kunna på sina fem fingrar kan man tycka.

Och bevare dig för statinerna! Fortsätt med din lugna träning så håller du säkert blodtrycket bra och då tycker jag det är lugnt. Finns det ingen mat man kan äta för att avkalka sig? Eller är det som i badrummet, att det sitter som berget?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
fetsmart
Hero Member

Smörklickar: 15

Antal inlägg: 656

Hemsida
« Svara #6482 skrivet: 2016.10.05 - 10:52:03 »

Men nog är det konstigt att de kan förmedla saker så slarvigt? Det har sista var väl inte hela världen, men hade jag haft det hade det medfört ökad risk för förkalkning. Eftersom jag redan har det kändes det ju lite surt. Hade jag inte haft en stående order på att få alla papper hemsända hade jag aldrig fått veta att det var fel.

Oro, som i det här fallet beroende på dålig kommunikation/information, för sin egen hälso-status är säkert en betydande orsak till ohälsa... viktigt för vården att tänka på. Om man tror att man är "i riskzonen för ditten eller har förstadie av datten" så är risken stor att man begränsar sitt liv i onödan på många sätt, bland annat avstår från fysisk aktivitet t.ex. och så är det lätt att hamna i en ond spiral...
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #6483 skrivet: 2016.10.05 - 11:33:49 »

Precis. Det här sista skapade väl inte extra oro hos mig, mer en uppgiven "jaha, det var ju typiskt det också"-reaktion. Men det första felaktiga beskeded var det ju rena skräckscanariot på. Som jag sa så hann jag börja överväga att sälja lägenheten medan jag fortfarande kan gå i trappen. Att det är väldigt bra prognos när man väl blir opererad är ingen tröst för mig som är rädd för att operera ett armbrott.  :tongue:

Det mest underliga är att första gången hade han ju inte alls blandat ihop klaffarna utan sa uttyckligen att jag hade bicuspid klaff. Hade aldrig hört ordet förut och antecknade noga. Man borde fan spela in både telefonsamtal och möten.

Ha, laddade ner en app en gång för att kunna spela in samtal. Inte för detta, utan för att kunna bevisa för en kompis hur det lät att prata med henne (alltid TV på högt osv). Men den funkade bara åt ena hållet. Vad jag sa kom inte med.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6484 skrivet: 2016.10.05 - 11:47:22 »

Och bevare dig för statinerna! Fortsätt med din lugna träning så håller du säkert blodtrycket bra och då tycker jag det är lugnt. Finns det ingen mat man kan äta för att avkalka sig? Eller är det som i badrummet, att det sitter som berget?

Annika Dahlkvist påstår ju att LCHF hjälper...  :whistle: Och vem vet, det kanske det gör. Inget jag tänkt på, men när jag nu skulle på koll var jag lite orolig för vad de skulle hitta. Storrökare i 25 år. Totalt stillasittande ungefär lika länge även om inte exakt samtidigt. Extremt överviktig nästan lika länge. Det kunde ha varit mycket värre. Men resten kanske sitter i kranskärlen... :sneaktongue:

När jag googlade runt hittade jag något väldigt intressant. En oligosackarid som jag glömt namnet på som faktiskt rensar upp kärlen. Intressant historia, lite som Lorenzo's Oil. Det var föräldrarna till ett barn med någon sån där läskig medfödd defekt som gör att kärlen förkalkas mycket snabbt, förväntad överlevnad några år, som började forska själva. De hittade några lovande försök med den här oligosackariden och lyckades utverka att deras barn skulle få prova. Ungens kärl blev som nya. Så nu forskas det på det. Om det lyckas så betyder det adjö till statiner och forskarna har nobelpriset i en liten ask. Man kan ju gissa att de motarbetas en del... Om jag förstod rätt, det var lite oklart, duger det inte att äta den utan den måste injiceras. Sätter ju P för egenexperiment.

Hittade också en ny metod för klaffbyte som redan börjat användas på äldre patienter som är för svaga för traditionell operation. Man går in vid ljumsken och skjuter fast en ny klaff under lokalbedövning. Låter som science fiction, men det funkar tydligen. Fortsätter det att göra det kommer metoden antagligen att ersätta mer invasiva metoder.

Så det finns lite hopp för oss förkalkade. Och det innbär ju i stort sätt hela populationen från medelåldern och uppåt.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6485 skrivet: 2016.10.05 - 11:53:00 »

Du pratade förresten om skobrickor för ett tag sedan och de har en modell som inte har "midja" på Jyskt för 29.90 normalpris. Såg relativt djup ut också.

Nämen toppen! Men jag hittar den inte. Vet du vad de kallar den?
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #6486 skrivet: 2016.10.05 - 18:43:37 »

Skobricka såvitt jag minns... Nu har jag googlat Frynseeg skobricka heter den men är tydligen nedsatt, inte en siffra rätt var det lol.

Förresten så såf jag Sankt Paulia enkelblommiga på City Gross i Norrköping igår, både en och tvåfärgade.  :bg:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6487 skrivet: 2016.10.05 - 18:47:52 »

Ja, det gör den faktiskt. Måste ha skrivit fel förut. Men den kostar faktiskt 30. :whistle:
Bra att veta att den finns. Men jag ska nog inte bunkra några fler nu.

Citat
Förresten så såf jag Sankt Paulia enkelblommiga på City Gross i Norrköping igår, både en och tvåfärgade.  :bg:
:mad_roll:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #6488 skrivet: 2016.10.05 - 18:55:42 »

Tänkte att de kanske har i city gross där uppe med. annars kan jag ju köpa en och rycka några blad och skicka. Någon speciell färg som gillas? enfärgat eller blandat med vitt?
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6489 skrivet: 2016.10.05 - 19:23:16 »

Aha, det tänkte jag inte på! Det var ju vänligt, att erbjuda dig att skicka. Jag ska kika på grossen här om de har. Åker nog förbi endera dan.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #6490 skrivet: 2016.10.05 - 20:28:48 »

Klart jag inte dinglar Sankt Paulia framför näsan på dig utan att du får :bg:, det är ju en kedja och mycket beställs nog centralt.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6491 skrivet: 2016.10.05 - 21:18:09 »

Åker nog dit i morrn.  :guns:

Vad hade de för färger? Fanns blåsippsblå?
Loggat

fetsmart
Hero Member

Hemsida
« Svara #6492 skrivet: 2016.10.06 - 16:05:09 »

Hittade också en ny metod för klaffbyte som redan börjat användas på äldre patienter som är för svaga för traditionell operation. Man går in vid ljumsken och skjuter fast en ny klaff under lokalbedövning. Låter som science fiction, men det funkar tydligen. Fortsätter det att göra det kommer metoden antagligen att ersätta mer invasiva metoder.

Så gjorde de på min svärmor (80+ år...). Hon var riktigt illa däran, typ "50/50" om hon ens skulle klara ingreppet... nu "helt okej" taget i beaktande att hon har diverse andra olika sjukdomar och är rullstolsburen. Vad jag menar är att metoden ändå ter sig såpass "skonsam" att en akut hjärt- + multisjuk 80-åring klarar den och blir som man förstår så gott som helt återställd avseende just det problemet...
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6493 skrivet: 2016.10.06 - 16:22:25 »

Det låter ju fantastiskt. Det ska jag ha om det någonsin går så långt! Men innan det ska jag åt den där oligosackariden.  :lol:
Allvar, undrar om det pågår mörkning av de studierna. För ett ofarligt medel som verkligen rensar upp kärlen och inte bara behandlar symptom, det är ju nästan ett under och det skulle verkligen innebära slutet för ett mycket lukrativt läkemedel.

Jo, jag tror man blir helt återställd efter klaffbyte. Så länge klaffen håller ivf. Vet inte vilken typ de använder vid den här nya metoden. Undrar om det inte stod nåt om en helt ny typ. Har ett minne av nåt syntetiskt men som inte klickar som de gamla konstgjorda klaffarna. Klickar käringen?

Så oförskämt att citera min felskrivning förresten. Nu måste jag ju redigera på två ställen.  :whistle:
Loggat

fetsmart
Hero Member

Hemsida
« Svara #6494 skrivet: 2016.10.06 - 17:06:32 »

Grisklaffar tror jag...
Loggat

Sidor: 1 ... 431 432 [433] 434 435 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544