Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 10:49:30 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 428 429 [430] 431 432 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2076359 gånger)
0 Medlemmar och 22 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #6435 skrivet: 2016.08.09 - 02:46:02 »

Jaha! Axlarna är väl bättre. Blir lite stel av statisk belastning. Får händerna lite längre bakom ryggen. Går väl framåt med armbågen med, men mycket långsamt. Tvivlar på att jag någonsin kommer att kunna nudda axeln. Kan när jag gjort mina övningar, men det går tillbaka.

Får lite ont i axlarna av "nya" saker första gången/gångerna jag gör dem. Inte bara axlarna förresten. Första gången jag var ute och plockade blåbär hade jag så ont runt bröstkorgen på ryggsidan dagarna efter så det var svårt att andas djupt. Sådär så det känns som ett järnband över revbenen. En vecka senare var jag ute igen. Inga problem! Märkligt ändå att så mycket verkar ha blivit påverkat. Det här var ju rätt långt från axlarna liksom.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #6436 skrivet: 2016.08.09 - 08:22:58 »

Det kan ju vara för att om man inte vill/kan belasta ett ställe så belastar man automatiskt andra muskler.. Fast det där lät ju som jag känner mig när jag har en sträckning...
Min rygg gillar inte nya saker heller men brukar vänja sig efter ett tag.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6437 skrivet: 2016.08.09 - 12:04:46 »

Men det gör inte ont när jag plockar, alla rörelser framför kroppen är ok. Så jag tror faktiskt musklera runt bröstkorgen också tog stryk på nåt sätt.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6438 skrivet: 2016.08.15 - 10:51:47 »

Veckovägning 289

Veckans resultat: +0.3 kg
Nu: -37.7 kg (89.8 kg)
Hittills den här månaden: -0.1 kg
Hittills i år: +0.8 kg
Sedan 15:e juni: -0.2 kg
Totalt från maxvikt: -46.2 kg
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6439 skrivet: 2016.08.21 - 15:16:14 »

Veckovägning 290

Veckans resultat: +1.3 kg
Nu: -36.4 kg (91.1 kg)
Hittills den här månaden: +1.2 kg
Hittills i år: +2.1 kg
Sedan 15:e juni: +1.1 kg
Totalt från maxvikt: -44.9 kg

Ingen förklaring. Måste vara potatismjölet som är fettande. :pippi:

Loggat

ursprungsliv
Sr. Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 452

Hemsida
« Svara #6440 skrivet: 2016.08.21 - 16:30:45 »

Inte är det fettande, men du kan ha fått mer fibrer, vatten och bakterier i tarmen. Du väger mer, men det är säkert bara bra.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6441 skrivet: 2016.08.21 - 16:55:08 »

:mad_roll: :club_idiot:

Jag HAR ätit dåligt en gång, men det var förra onsdagen då jag var på en fest där det var så dålig mat att jag faktiskt var tvungen att mätta mig på jordgubbstårta. Vore det det är effekten lite väl fördröjd tycker jag. Sen bjöd jag själv en bekant på lite plockmat i tisdags. Blev nog rätt mycket, man märker inte hur mycket man äter när man sitter länge och äter småplock så där. Men den riktiga ökningen har kommit nu sista dagarna.

Rör mig pisslite mot vad jag brukar. Har tappat sugen vad gäller det. Förra sommarn var så kall så alla planer gick i stöpet. I augusti när det var fint kunde jag inte för jag hade annat att stå i. Så vintern med armen och det. Jag gick så mycket att fötterna kändes som köttfärs för att vara i form till sommarn. Så blir det en ännu sämre sommar än den förra. Känns som att jag bara kämpar och kämpar för att klara av längre cykelfärder och så blir det aldrig något ivf.
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #6442 skrivet: 2016.08.24 - 18:04:49 »

Men vad menar du med pisssommar? (oj vad många s det blev där!) Det har ju varit underbart väder!

Kul att se att du har kommit igång med dina registreringar igen. Det är ett tecken på att saker och ting är påväg till det normala igen. Känns tryggt!  :smooch:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6443 skrivet: 2016.08.24 - 20:33:48 »

De går ju bara uppåt! Och har du haft en underbar sommar blir jag nyfiken på var du befunnit dig.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6444 skrivet: 2016.08.28 - 18:53:47 »

Veckovägning 291

Veckans resultat: +0.5 kg
Nu: -35.9 kg (91.6 kg)
Hittills den här månaden: +1.7 kg
Hittills i år: +2.6 kg
Sedan 15:e juni: +1.6 kg
Totalt från maxvikt: -44.4 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6445 skrivet: 2016.09.01 - 16:02:09 »

Har varit hos sjukisen. Den nya är jättebra! Försöker ju utnyttja det här att få lite hjälp med mina andra problem också. Med den förra gick det inte så bra, men den här kom med en övning som jag direkt tänkte att ja, det där funkar! Så det ska jag göra.

Förra gången sa jag att höger arm/axel började ta stryk av att sitta och trycka vänster arm mot axeln så många gånger per dag. Man har inte mycket kraft i armen med handen så nära kroppen som jag kommer nu och då blir det att man tar i med axeln, skuldran och vad man kan mobilisera. Jag tänkte mig nån slags hjälpmedel, typ en uformad gummiklots, så höger hand skulle komma längre ut. Det finns så klart inte, men han uppfann genast en annan metod som funkar efter att jag utvecklat den lite. Jag viker en rätt stor handduk så den blir rätt smal och så rullar jag upp halva så det blir som ett P. Så håller jag den mot väggen nära ett dörrhåll och sätter underarmen mot med handloven mot rullen jag gjort med en pocketbok bakom och armbågen mot den tunna delen som hänger ner. Sen är det bara att stå lutad med kroppen ut mot dörrhålet och tynga på. Får vara lite försiktig bara för kraften kan ju bli mer än armen tål. Kommer inte riktigt hela vägen in på det här sättet, men jag kan mjuka upp leden så här så behöver jag bara göra de sista gångerna med hjälp av höger hand sen.

Så mätte han hur mycket jag kunde böja armen själv också och det var länge sen det gjordes. Hade inte insett det innan, men nu kan jag faktiskt köra in fingret i axelfläsket utan att trycka på med den andra armen och utan att ha gjort övningarna innan, men jag får ta i en stund för att komma så långt, därför jag inte märkt det. Han mätte hur långt jag kom också. Tyvärr kom han inte åt de gamla värdena, för landstingets datasystem har brakat ihop, men jämfört med andra armen så fattas det bara 10 º nu. Han hade tydligen hunnit läsa ignom jounalen ordentligt innan kraschen och sa att han inte trodde att "någon annan" (sic!) skulle ha kommit på långa vägar så långt och om att om jag fortsatte skulle jag nog kunna komma hela vägen.

Jag har ju förstått att jag övat mer än vad som är normalt och hade jag jobbat hade det inte varit möjligt. Man kan ju inte göra allt på en gång utan måste sprida ut det så mycket som möjligt över dagen. Det har ju gått 3/4 år nu. Det har varit väldigt psykande att under så lång tid hela tiden ha i bakhuvudet när det är dags för nästa övning och alltid ha ett halvt öga på klockan vad man än gör. Och få dåligt samvete om man är ute och inte kan. Så det var väldigt roligt att höra att det tydligen varit värt det.  :clap_jump: :inlove:
Loggat

Subcalva
Superhero

Smörklickar: 19

Antal inlägg: 1721

« Svara #6446 skrivet: 2016.09.04 - 08:43:52 »

:clapping:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6447 skrivet: 2016.09.04 - 13:38:33 »

Ja, det var otroligt skönt att höra. Så mycket har gått galet med detta så det var befriande att får veta att jag åtminstone inte klantat till det själv också! Fast samtidigt skulle jag vilja veta hur mycket tid och möda jag sparat om vården inte klantat sig. Kanske hade jag haft full funktion redan efter några månader då? Och hade jag fått veta att vila var ett alternativ för axlarna hade jag sluppit en jäkla massa värk!

Har hopp om att han kan hjälpa mig med gången också. Han verkar inte så insnöad på att den metod som gäller *ska* funka. Min erfarenhet av sjukgymnaster är att de inte är direkt flexibla. Funkar det inte så inte är det metoden det är fel på... Den här verkar väldigt annorlunda. Dessutom cyklar han så jag passar på att få lite tips där också. Vill ju gärna bli snabbar/effektivare. Nu är jag bara uthållig.  :lol:

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6448 skrivet: 2016.09.04 - 13:39:46 »

Veckovägning 292

Veckans resultat: -0.6 kg
Nu: -36.5 kg (91.0 kg)
Hittills den här månaden: -0.0 kg
Hittills i år: +2.0 kg
Sedan 15:e juni: +1.0 kg
Totalt från maxvikt: -45.0 kg
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #6449 skrivet: 2016.09.05 - 19:12:43 »

Vad bra! Hoppas du får behålla den här då.  :smile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 428 429 [430] 431 432 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544