Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 12:59:20 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 426 427 [428] 429 430 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2076612 gånger)
0 Medlemmar och 13 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6405 skrivet: 2016.07.11 - 20:29:49 »

Nej inge kul. förstår hur du känner dig. skitjobbigt!!!
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #6406 skrivet: 2016.07.11 - 21:21:01 »

Allting annat jävlas också. Trodde cykeln skulle bli gratis i år. Men först insåg jag att de lättare däcken jag köpte förra året var för tunna, fick för mycket punkor. Så jag köpte nya fast de gamla inte alls var utslitna. Sen insåg jag att andra grejer däremot var utslitna och måste förnyas och de var jättedyra. Har skjutit på att sätta på de nya däcken p.g.a. axlarna och därför har jag inte tordats ge mig ut så långt på landet. Inte en enda långtur har det blivit.  :byecry:

Så fick jag punka igen, på bakhjulet. Då visade det sig att ta med-pumpen torkat ihop så jag beställde en ny. Sen tog tog jag tag i saken och fixade stora vårrengöringen som jag inte klarade av i våras för axlarna, tog av kedjan, gjorde rent allt, bytte däck och o.s.v. Tog 3 dagar, för jag får ont om jag håller på för länge. Jaha, sen visar det att bakväxeln hade fått en smäll vid punkteringen, så nu är hojen på verkstan för att få den riktad. Förhoppningsvis går det, annars blir det också dyrt. Som grädde på moset upptäckte jag när cykeln var upplyft på en bänk och jag såg den ur en annan vinkel att ett rör i pakethålleren gått av. En ny var - gissa vad - jättedyr!  :cry:

Men allt blev klart i fredags, utom riktningen av bakväxeln alltså och pakethållare får jag ju vänta på. Rätt nöjd trots allt, rent och fint ser det ut. Så bara för att förgylla min tillvaro ytterligare gick min tvättmaskin sönder i lördags.
                    :gaah:

Tacka fan för att man äter jordnötter!  :so_mad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6407 skrivet: 2016.07.12 - 13:23:05 »

Inte för att det hjälper med jordnötterna. Men.. jag förstår dig.
Vad mycket på en gång med cykeln. Ok däcken är sånt som man upptäcker först i bruk, så det kan hända man får byta ut fortare än förväntad.

Nästa år blir det säkert mer cykling!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6408 skrivet: 2016.07.12 - 14:34:00 »

Nix. För då har jag förhoppningsvis hund. Var sista chansen till manisk cykling den här sommarn. Utan att släpa på en trailer eller cykla i hundspringfart ivf.

Gick bra med växeln ivf. Vi har världen bästa cykelverstad här i stan. Ligger centralt, 3 heltidsanställda mekaniker förutom ägaren och ändå är det väldigt personligt och gemytligt, gammal inredning och sånt där mysigt, frikostiga med tips och råd. De har alltid tid, är jätteduktiga och jättebilliga. 100 spänn fick jag betala. Jag menar, vad får man för 100 spänn idag? De flesta reparatörer ska ha mer bara för att titta på grejerna.
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #6409 skrivet: 2016.07.12 - 14:41:58 »

Något som gick bra i alla fall då. Tänker på cykelverkstaden. Men det är inte kul när saker gå rsönder så pengar och tid måste gå till sånt man inte vill lägga det på , och det man vill göra blir lidande.  :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6410 skrivet: 2016.07.12 - 16:37:31 »

Fast pumpen var bra. Den nya är nämligen assexig. Värsta designerjobbet.  :loony: :inlove:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6411 skrivet: 2016.07.12 - 18:07:14 »

Ha ha! Pumpen var ännu bätte än förväntat. Det står att den är för Presta och Schrader (racerventil och bilventil), men det följde med munstycken för Dunlop (gamla typen av cykelventil, som alla vanliga cyklar hade förr), för boll och luftmadrass också! Det är ju toppen med luftmadrassnippel om man ska ut och campa! Och jag kan äntligen pumpa upp medicinbollen ordentligt. Vilken tur att jag inte gick och köpte en luftmadrasspump. Stod och höll i en bara häromveckan men tyckte den var otymplig och jag kan ju ändå inte använda bollen just nu p.g.a. axlarna. :clapping:
Loggat

Sorla

« Svara #6412 skrivet: 2016.07.13 - 17:52:25 »

Vad har du tänkt pumpa upp med den sexiga då? Annat än cykel och medicinboll alltså?  :whistle:

Det kanske går bättre för dig än för Robban i alla fall...

Jag skall aldrig glömma din gummimadrass   
en blå variant som var alldeles kass.   
Du gav den till mig när vi kom hem en kväll,
å jag skulle få sova hos dig Annabell.   

Till en början med var den ju alldeles platt,
jag tänkte det blir inget sova i natt.
Jag blåste å slet å blev rödaktigt gräll,
när jag skulle få sova hos dig, Annabell.

Madrassen var sladdrig, jag slet som en slav,
å så la jag mig ner men då halka jag av.
Jag trodde du mena under samma fäll,
när jag skulle få sova hos dig Annabell.

Du låg ensam i sängen och snarkade,
medan jag låg på golvet och sparkade,
på världens mest otäta gummimodell.
Jag som skulle få sova hos dig Annabell.

Jag la mig på ryggen men stod inte ut
å då lossnade proppen å luften pös ut.
Jag suckade djupt "äh lägg av med ditt gnäll"
sa du och somnade om Annabell.

Det var alldeles mörkt så jag såg ingenting.
Proppen var borta när jag kröp omkring,
rakt på ett stolsben och fick mig en smäll,
när jag skulle få sova hos dig Annabell.

Jag bet om ventilen för att täppa till,
jag ska aldrig äta madrass en gång till.
Det drog ikring golvet och allt kändes fel
så jag bad om en plats bredvid dig , Annabell.

"Äh lägg dig på golvet, låt mig va i fred!"
Bussigt hörrdu! Jag ska tänka på det!
Jag satt där på golvet, du var inte snäll.
När jag skulle få sova hos dig Annabell.

Jag skall aldrig glömma din gummimadrass,
en blå variant som var alldeles kass.
Du gav den till mig när vi kom hem en kväll,
å jag skulle få sova hos dig Annabell.

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6413 skrivet: 2016.07.13 - 18:13:12 »

:rolleyes:

Luftmadrass har jag ju sagt!  :crazy:

Den ÄR snygg! Var inte därför jag valde den utan för jag ville ha en som det inte tar hela dan att pumpa med och som håller och som ändå är liten nog att ta med. Men det gör ju inget att den är snygg också.  :tongue:
Titta får du se.
http://www.lezyne.com/product-hpumps-hv-microfldrhvg.php#.V4ZodYE08ro
Loggat

Sorla

« Svara #6414 skrivet: 2016.07.13 - 21:12:16 »

Jag håller med dig. Den är väldigt snygg. Och ser ut att fungera väldigt bra. Om min går sönder skaffar jag också en sån. Min är köpt på Classe Ohlsson och inte ett dugg snygg. De hade till och med gjort en sensuell film om den sexiga pumpen!  :inlove:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6415 skrivet: 2016.07.13 - 21:47:28 »

Äntligen fattar du! Den ser ju ut som en sån där pryl som det står Designed by Porsche på.  :lol:

Skaru köpa en så skaru fråga mig om råd först sörru. Den finns nämligen i en massa varianter och det tog en hel dag innan jag fattade skillnaden på dem. Det är två basmodeller, HV och HP. High Volume (HV) pumpar exra mycket i varje tag så det går fort, men klarar inte så högt tryck som en del racercyklar har, upp till 90 PSI vilket räcker och blir över för mig. High Pressure (HP) klarar upp till 160 PSI men tar lite längre tid på sig dårå. Sen kan båda fås med och utan manometer. Då läggs ett G (gauge) till i namnet HVG och HPG. Tyckte beskrivningarna såg likadana ut på alla sajter så jag höll på att bli galen innan jag fattade.  :lol1:

Hittade den billigast på Evans Cykles. Bara £5 i frakt (fritt om man handlar för en viss summa).
https://www.evanscycles.com/en-se/search?text=lezyne+micro+floor

HVG som jag köpte kostar t.ex. på Bikester 559:- + 49:- i frakt. Jag fick hela kalaset för £40.69. Har inte kollat på banken vad det blev, men borde bli 453:-. Det är nog inte mer än vad plastpumpen jag hade kostade och den höll uppenbarligen inte. Har trillat lite delar av den förut också. Då är det ändå ett bra märke, Topeak.

Ända som jag inte gillade var att fästet som följer med är ett sånt där som ska skruvas i hål för hållare för vattenflaska. De är ju redan upptagna så klart! Men den passade fint i den gamla hållaren.

Du skulle se vad sexig den är bredvid min stooora golvpump. :sex:
Är du snäll kanske du får se en bild. Ska gå ner och prova den snart, för det har jag faktiskt inte gjort än. Lite ovant att nippeln ska skruvas på ventilen, så får väl se hur det känns.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6416 skrivet: 2016.07.13 - 23:13:37 »

Sehr sexich gesuntheit!  :fork_off:
Och det blev 464:62 med bankens avgifter.

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6417 skrivet: 2016.07.14 - 02:13:25 »

Jag tror jag blir galen! Nu gick köksvågen sönder också!  :mad_viking:

Fy vad jag blir trött på detta! Det är ju inte bara pengar, även om det är illa nog, det tar ju en jäkla tid att fixa allting. Tror jag vet vad jag ska köpa i alla fall. Impulsköpte ju en jättebillig personvåg på elgiganten förut som visade sig vara superbra. De har köksvåg av samma märke. Kanske deras eget, har de sånt?

De där som heter Logic.

Den jag hade nu var från Tiger och kostade under hundringen. Den har också funkat jättebra, ända tills jag lät den stå i en pöl med vatten dårå.  :whistle: Men den var rund och det är lite dumt och jag tror inte de har vågarna längre. De byter ju sortiment hela tiden och den finns inte på sajten så.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6418 skrivet: 2016.07.14 - 13:24:21 »

Oj, det var pump-porr det där!

jag köpte en ny köksvåg.. Från Lidl denna gång. är utmärkt och var även runt hundringen.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6419 skrivet: 2016.07.14 - 16:46:16 »

Den stora är jag stolt över. Ett av mina bästa nätfynd. Den har nån gång utnämnts till världens bästa pump och var förr standard på Tour de France och sånt. Har sett likadan ut i 50 år. Kan kosta uppåt tusingen. Brukade titta på den ibland på nätet för att jag tyckte den var fin, tänkte absolut inte köpa den. Så helt plötsligt kostade den 299 kr fri frakt på XXL, inte mer än en pisspump från Biltema.  :clapgrin:
XXL ska man hålla koll på. De verkar ha dagspriser på grejerna. Kan skilja rätt mycket olika dagar. Fast det här var ju extremt!

Vågköpet sket sig. Den ena såldes bara via nätet och då blir det ju frakt och den andra var slut här i stan. Men lika bra var det, för idag funkar gamla vågen igen. Har väl torkat upp. Tvättmaskinen är bortom räddning. Luckan till trumman var slut och den går inte att ersätta, man måste köpa helt ny trumma och jobbet är rätt omfattande också. De skulle ringa om pris nästa vecka. Idiotiskt! Jag antydde diskret att jag inte behövde några rabatter. Försäkringsbolaget utgår ju från priset för reparation upp till max nypris. Då sa han att plasttrumman nog måste bytas också, den hade ju fått en massa hack av att luckorna stått och slagit.  :cheers:
Loggat

Sidor: 1 ... 426 427 [428] 429 430 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544