Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 15:46:35 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 423 424 [425] 426 427 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2077001 gånger)
0 Medlemmar och 14 gäster tittar på detta ämne.
8: Array to string conversion
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Sources/Subs.php
Rad: 2411
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #6360 skrivet: 2016.05.01 - 00:20:25 »

Det var skräcken när gipset kom av och jag insåg att jag inte ens kunde böja 90 ° plus att läkaren på ortopeden sa att jag inte skulle förvänta mig att armen skulle bli återställd som fick mig att göra som de sa. Först var det jobbigt för att jag inte visste om resultatet skulle bli skit ivf. Nu är det jobbigt för att jag vet inte om det är mödan värt att kämpa för de där sista centimetrarna när det kanske inte går ändå och armen är rätt brukbar som den är. Det tar så mycket på krafterna att jag inte orkar engagera mig i nåt och bara sitter och glor på gamla TV-serier. Kom inte på den sysselsättningen förrän förra månaden nån gång. Jag tittade under många år inte på serier alls, så det är mycket jag har missat. Har precis sett sista avsnittet av Desperate Housewives - allla 8 säsongerna i ett svep, 179 avsnitt, det ni! Innan det var det Six Feet Under. Nu funderar jag på antingen Sopranos eller The Wire. :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6361 skrivet: 2016.05.01 - 01:03:16 »

Förresten, jag tror inte jag sagt att jag fick förklaringen till varför jag föll. Jag var ju rädd att gå i veckor efterråt för att det kändes som jag bara blev luftburen helt utan anledning och att det kunde hända igen när som helst. Jag trodde ju att jag gick på en gräsmatta. Alla löven hade fallit och det var mer än decimetertjockt just där. Tyckte det var fint och gick och sparkade i löven och så pang så flög jag bara. Kände aldrig att jag snubblade eller att foten tog emot någonting.

Men vad minnet kan bedra... Jag gick tillbaks flera månader senare och det var inte alls en gräsmatta där. Var ute och turfade och det ligger en zon strax innan här. Zonen efter ligger på en liknande plats där det verkligen är en stor gräsmatta och lövtäcket bidrog väl till att jag trodde det var gräs här också. Det är det också på andra sidan byggnaden jag precis rundat (SLVs högborg förresten! :lol:). Jag vet precis hur jag kom (pilen), har gått där hundratals gånger, och var jag landade (gubben). Nån som kan lista ut vad som orsakade fallet, armbrottet och det blåslagna benet?  :whistle:

Löven dolde allt den där kvällen. Blev rätt lättad när jag såg hur det verkligen ser ut där och slutade vara rädd för att gå. Utom om det är djupt med snö eller löv på marken... :shy:

Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #6362 skrivet: 2016.05.01 - 14:15:16 »

:max-shock: Men vafan! Du ska stämma vägvärket eller vem det nu är som har byggt så det får se ut sådär! Det där är ju helt vansinnigt!  :fork_off: :mad_viking: Man får inte bygga på det sättet. Då får de sätta ett staket runt eller något. Stäm dem för sveda och värk! Det gjorde min fantastiska svärmorsa när hon snubblade på gatsten och bröt armen i stan. De hade brutit upp gatan och märkt upp hålet. Men inte högen med grus och gatsten. Banne mig! Jag blir galen!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ary
Gäst
« Svara #6363 skrivet: 2016.05.01 - 15:26:58 »

179 avsnitt av av Desperate Housewives!?!  :max-shock: Så många hade jag aldrig orkat se.  :tongue:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6364 skrivet: 2016.05.01 - 16:58:33 »

Som mest såg jag en 8-9 stycken om dan. :cool:
Tyckte den var rätt kul faktiskt. Inte alls som jag trott. De första säsongerna vill säga. Sen blev det ju lite tjatigt. Var rätt skönt att markera mappen och trycka DELETE igår. Six Feet Under var sevärd.

Är det sant, Sorla?  :max-shock: Det är flera träd där och vi har nog sådär på rätt många ställen. På dagen och när marken inte är täckt av något är det ju inget problem. Men som det var nu... På vintern måste det ju vara livsfarligt om det fallit mycket nysnö. Som jag sa var det så mycket löv så jag kunde inbilla mig att jag gick på en gräsmatta. En annan dum grej som vi har på många ställen, t.ex. Stadsträdgården, är att de sätter en järnkant runt gräsmattor. Den sticker upp bara några centimeter. Inte säkert att man registrerar den ens på dagen. Har strupplat på såna många gånger, men aldrig trillat.

Kan tänka mig att jag klev ner precis bakom den första kanten. Skulle ju kunna förklara att jag sköt fart framåt. Det minns jag så tydligt. Om jag liksom föll framåt och stampade av mot kanten när jag försökte få fäste. Sen kan ju både armen och benet fått en smäll av den bortre kanten. Jag var ju övertygad om att jag flugit ett par meter. Det stämmer ju också med hur det ser ut.

Hur som känns det skönt att veta att det var rejäla doningar. Kan nog sluta oroa mig för benskörhet. :whink:

Fast nåt som är ännu svårare att fatta nu är att jag inte hade en prick på mig, mer än bulan under knät, det blåa kom ju senare. Inga skrapmärken, inga revor i kläderna, inte ens en fläck. Bara löv under jackan.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6365 skrivet: 2016.05.01 - 17:01:09 »

Apropå stämma... Livsmedelsverket bor ju där. De kanske äger fastigheten. Stämma Livsmedelsverket... Jag kan ju bli smått berömd i kretsarna. Kan man inte ta dem för kostråden får man bruka list och hitta en annan angreppsvinkel.  :clapgrin:

Fast allvarligt, stämningar kan väl bli ruskigt kostsamma om man förlorar?

Förresten, det som hände din svärmorsa påminner mig om nåt som retade vansinne på mig förrförra sommarn. De hade grävt en liten grop, kanske en halvmeter i diameter och några decimeter djup, precis före ett övergångställe på en större gång- och cykelbana i utkanten av stan. Kungsgatan, mot Stockholm. Iom att det i utkanten är det glest mellan lyktstolparna. Den var där nästan en vecka utan någon som helt skyltning eller avspärrning. Hade det inte varit för den lilla högen med jord och uppbruten asfalt intill hade man säkert inte sett den alls. Har undrat om det hände någon olycka där med nån som åkte ner med framhjulet och voltade. Den var mitt i cykelbanan och man kan få upp rätt bra fart där och ser på långt håll om man behöver stanna vid övergångsställen eller inte. På natten behöver man i princip aldrig det eftersom de korsande smågatorna går in i industriomeråden, ned till småbåtsvarv och liknande där det är dött på nätterna.
Loggat