Som mest såg jag en 8-9 stycken om dan.
Tyckte den var rätt kul faktiskt. Inte alls som jag trott. De första säsongerna vill säga. Sen blev det ju lite tjatigt. Var rätt skönt att markera mappen och trycka DELETE igår. Six Feet Under var sevärd.
Är det sant, Sorla?
Det är flera träd där och vi har nog sådär på rätt många ställen. På dagen och när marken inte är täckt av något är det ju inget problem. Men som det var nu... På vintern måste det ju vara livsfarligt om det fallit mycket nysnö. Som jag sa var det så mycket löv så jag kunde inbilla mig att jag gick på en gräsmatta. En annan dum grej som vi har på många ställen, t.ex. Stadsträdgården, är att de sätter en järnkant runt gräsmattor. Den sticker upp bara några centimeter. Inte säkert att man registrerar den ens på dagen. Har strupplat på såna många gånger, men aldrig trillat.
Kan tänka mig att jag klev ner precis bakom den första kanten. Skulle ju kunna förklara att jag sköt fart framåt. Det minns jag så tydligt. Om jag liksom föll framåt och stampade av mot kanten när jag försökte få fäste. Sen kan ju både armen och benet fått en smäll av den bortre kanten. Jag var ju övertygad om att jag flugit ett par meter. Det stämmer ju också med hur det ser ut.
Hur som känns det skönt att veta att det var rejäla doningar. Kan nog sluta oroa mig för benskörhet.
Fast nåt som är ännu svårare att fatta nu är att jag inte hade en prick på mig, mer än bulan under knät, det blåa kom ju senare. Inga skrapmärken, inga revor i kläderna, inte ens en fläck. Bara löv under jackan.