Nä, för gör jag det kommer jag inte att hinna med alla övningarna. Kommer bara att ge mig ågren.
Det börjar bli jättejobbigt mentalt sett. Allt blir liksom sönderhackat. Jag kan ju inte göra alla på en gång, vilket vore lättare, utan man ska sprida ut det så mycket som möjligt under dagen. Sträcker armen gör jag bara ett par gånger per dag nu, för att det inte ska stelna igen, men böjer gör jag 6-7 gånger per dag, 30 ggr varje gång. Tar ju ett tag innan en annan är igång på morgonen, så det blir att hålla koll på klockan om jag inte stannar inne hela dan, annars hinner jag inte alla.
Är jag ute några timmar och inte kan göra övningarna blir det väldigt komprimerat sen. Kanske är dags att laga middag när jag kommer hem och så losar jag nån timme till. Så allt hackas liksom sönder. Tittar jag på en film måste jag avbryta för att göra böjningarna, göra dem medan potäterna kokar o.s.v. När jag var till Stockholm gjorde jag det på tåget, både dit och hem. Hann ändå inte med alla den dan. Det är inte alltid det går att göra det ute för jag måste sitta med stöd under armbågen. Hålla armen i luften frestar på axeln för mycket och så får jag ont där istället. Så det är ett jäkla trixande faktiskt och jag börjar känna mig rätt psykad av det.
Lägg till det alla övningar för axlarna, som jag tyvärr är lite slarvigare med. Många blir bara en gång per dag fast jag borde göra det flera gånger.