Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 05:31:54 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 410 411 [412] 413 414 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2079412 gånger)
0 Medlemmar och 40 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #6165 skrivet: 2015.11.25 - 11:52:25 »

36,4 grader kanske är din temp..? Det är ungefär vad jag har som feberfri.
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #6166 skrivet: 2015.11.25 - 21:41:35 »

Varje ny digitaltermometer jag köper visar en ny och lägre normaltemperatur. Har sparat alla gamla kvicksilvertermometrar, men kan inte för mitt liv minnas var jag gömt dem.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6167 skrivet: 2015.11.29 - 08:38:22 »

Har hållit på och vänt på dygnet och strulat. Ingen idé att väga mig, så tar senaste kända, vilket var i fredags.

Veckovägning 285

Veckans resultat: -0.7 kg
Nu: -40.7 kg (86.8 kg)
Hittills den här månaden: +1.2 kg
Hittills i år: -2.4 kg
Sedan 15:e juni: +2.3 kg
Totalt från maxvikt: -49.2 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #6168 skrivet: 2015.12.04 - 19:30:26 »

Samma här eller snarare nollkoll... Det tar sig nog vad det lider.  :flirting: "We shall overcome"
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6169 skrivet: 2015.12.08 - 14:01:56 »

På torsdag ska jag få ta av gipset!  :cheerleader: :party: :cheerleader: :hurray: :headbanger: :headbanger: :headbanger:

Jag ringde för att få veta ungeför när det skulle bli. Det visade sig att de låg efter och gick ut med kallelser med kort varsel, men hon hade ett par återbud så jag fick tid direkt! Vilken tur att jag ringde!

Misstänkte ju att det var så och har varit så nojig att jag ska missa kallelsen. Jag har svårt att gå i trappen när jag inte kan hålla i mig. Man vet ju inte när posten kommer och det har känts jobbigt och onödigt att gå en extratur på kvällen bara för att kolla den tomma boxen. Om ni såg vår trapp skulle i förstå. En dykning där och man riskerar nackbrott. En gång per dag känns fullt tillräckligt.

Håll fast vid era brevinkast så länge ni kan, säger jag! Box suger. Enda fördelen är att man får mindre paket utburna nu, med lite tur ivf. Bring gör det, posten är det si och så med.
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #6170 skrivet: 2015.12.08 - 16:52:23 »

Men vad bra Hemulis! Kan du använda handen nu då? Har du testat? Hoppas du kommer kunna vrida handen på en gång också.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6171 skrivet: 2015.12.08 - 19:23:10 »

Jag kan redan vrida den inne i gipset. Inte så mycket som den andra, men 180 grader ivf. Gipset tar ju emot också. Handen har jag använt 1½ vecka minst. Inte till tunga saker förstås, men hjälper till med den. Har inte känt någonting på länge. Lite stel här och där förstås, men inte farligt. Tror allt är bra, bara inte armbågen stelnat. Jag kan göra yttepytte biceps curls inne i gipset, så jag kan påbörja rörelsen ivf. :lol1:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6172 skrivet: 2015.12.08 - 21:29:34 »

YIPPIIIIII!!!
Loggat

Sorla

« Svara #6173 skrivet: 2015.12.09 - 19:42:38 »

Men det låter ju alldeles strålande ju! Och nu är det bara en natt kvar!  :clapping:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6174 skrivet: 2015.12.09 - 20:10:48 »

Om jag inte försover mig ja. Risken finns.

Men det blir nog ingen mer cykel i vinter ivf. Dels ska jag ju vara försiktig i början och det är rätt bökigt att få ut den och sen borde jag byta däck och sånt nu när de börjat ösa på med det där vassa gruset. Har nya fina lätta och tunna däck på ju. Och så längtar jag inte efter att frysa nu när jag kommit ifrån cykelsuget. Så bered er på en ännu fetare hemul!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6175 skrivet: 2015.12.10 - 14:24:43 »

:cry:

Det där blev ju inte som det var tänkt.  :sad:

Senaste budet var ju att gipset skulle av och sen kanske jag skulle få en skena som jag kunde ta av och på själv. Benet måste belastas för att läka bla bla bla. Det uppfattade jag då som att skenan var en liten lätt och tunn sak som jag kunde ta på ibland för att avlasta, om jag fick ont eller så.

Nähädå. Såna här brott är minsann jätteinstabila och förskjuts bara man tittar på dem, så helst ska man ha helgips i 2½-3 månader. Men det kan man inte ha för då stelnar armbågen för gott. Och de bör absolut opereras för det är inte helt ovanligt att det inte läker alls.

Så skena alltså. En sån fixar man genom att såga upp det gamla gipset på insidan och sätta på kardborrband. Och det ska sitta på hela tiden utom fyra gånger per dag som jag ska träna armen. Det är bra att använda armen, men jag får inte belasta. Efter många frågor kom jag fram till att t.ex. använda tangentbord är OK (bara det att man inte orkar sitta och hålla upp klumpen), diska försiktigt men inte hålla stekpannor o.s.v. Klart olämpligt att bära den lätta kassen som jag kom in med i vänster hand. Suck.

Så samma gips, bara obekvämare. Det satt skönare när det var helt. Nu skaver det under armen och mot tuttisen. Och det ska sitta på minst 3-4 veckor till då det är ny röntgen. Och gissa när det är? Nyårshelgen. Säkert att jag får en tid då! :whistle:

Tristessen tar död på mig. Jag blir tjockare och tappar flåset, men värst är att resten av kroppen tar så mycket stryk. Jag är stel överallt. Ont i ryggen och i den andra armen. Den brutna armen är det som besvärar mig minst. Måste försöka städa nu och det är skitsvårt för jag lutar som tornet i pisa p.g.a. armen. Jag som tyckte jag hade lyckats att nästan bli rak i kroppen.

Fast när de tog av gipset var skitläskigt! Armen kändes tung som bly, alltså inte när jag försökte röra den utan redan innan när den låg still på ett bord. Så där som när man varit länge i vatten och känner sig jättetung när man går upp. Skumt va? Man skulle ju tro att det skulle bli tvärtom, att den skulle kännas fjäderlätt. Gipsmänniskan sa att det var rätt vanligt att folk blev yra i huvudet och en del t.o.m. svimmade! Jättekonstigt!

Hur som, nu har jag pratat med 4 olika läkare och alla har målat upp olika scenarion. OK, akutläkaren gav väl bara en allmän bild. Varför ska det alltid vara så här? Man undrar ju hur det blivit om jag träffat den här läkaren då när jag skulle opereras. Då hade jag antagligen gått med på det. Hon skrämde skiten ur mig! Eller om jag träffat den som föreslog den här vägen då nu. Då kanske jag blivit av med gipset.

Det såg bra ut ivf. Låg rätt och hade börjat bildas en callus. Så inte alls färdigläkt som jag googlat mig till att det skulle vara. Vad som nu är sant och inte.
Loggat

Sorla

« Svara #6176 skrivet: 2015.12.10 - 19:59:33 »

Men nä, vad himla jobbigt! Jag förstår verkligen besvikelsen!  :sad: :hugsmile:

Jag har ju ingen egen erfarenhet av att bryta något och att vara gipsad. Bara när min mamma och sonen var gipsade. Men då var det ju benet. Syrran krossade armbågen för många år sedan. Och henne fick de skruva ihop. Men att armen kändes tung kan jag kanske begripa. Musklerna har ju liksom tappat spänsten. Du borde väl kunna duscha utan gipset nu då. Men du får absolut inte ramla! Har du möjlighet att sitta i duschen för säkerhets skull?
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6177 skrivet: 2015.12.10 - 20:19:21 »

Tycker det är jätteläskigt att ha det av! Fick inga klara begrepp om vad som gäller. Först skrämde läkaren upp mig med att benen kunde förskjutas hur lätt som helst. Sen när jag var försiktig när gipset skulle av och på skrattade de åt mig och sa att ben är inte så känsligt. Förstod inte riktigt om det är vissa rörelser jag ska passa mig för heller. Läkaren sa t.ex att tvätta sig under andra armen på normalt sätt inte var lämpligt. Sjukgymnasten tyckte det var en bra idé. Jo, testade dem lite. :tongue:

Det där med tyngden, armen låg ju på ett bord hela tiden. Jag använde inte musklerna alls. Det var en skitskum känsla, lovar!

Är väl tvungen att göra övningarna innan jag lägger mig så blir det ivf en gång idag. Tyckte hon sa att jag var 30% från att räta ut armen helt. Är nog nåt liknande i andra läget. Gjorde inte speciellt ont, bara tog stopp liksom. Borde göra övningar för resten av kroppen också för den känns som en ostbåge nu,men jag vet inte vad jag ska hitta på. Slappnar av när jag ligger (sover) men klarar ju inte att hålla en bok så det pallar jag inte.

Och nu blir det säker svinkallt så jag inte kan gå ut heller.  :fork_off: Är rädd för halkan också. Har blivit ostadig och är så klart mer medveten om riskerna. Har redan strupplat en gång på en knöl i asfalten, men det gick bra. Men jag blev jätterädd. Tror jag trodde jag hade änglavakt innan det här. Förut när jag hade större problem var det massor med incidenter, men det hände aldrig något. Har ramlat i skogen flera gånger, inte p.g.a. balansen utan för att jag inte sett mig för och fått in foten under en rot eller nåt. Inte gjort illa mig alls. Nu känns det som om det är farligt att gå över gatan bara.
.
Loggat

Sorla

« Svara #6178 skrivet: 2015.12.10 - 20:28:39 »

Men det verkar ju helt galet att de inte kan komma med klara besked! Och att sedan garva när du är försiktig. Jag blir grymt upprörd! Ska jag åka och slå dem med något? 

Nämen faktiskt, jag tycker det verkar väldigt märkligt att det inte ska gå att få klara besked när man ber om dem, och det uppenbarligen är så viktigt.  :bang_head:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6179 skrivet: 2015.12.10 - 20:31:09 »

De skrattade inte elakt. Det var gipsmänniskorna, inte läkaren. Vi höll redan på och skämtade. De var väldigt trevliga faktiskt.
Loggat

Sidor: 1 ... 410 411 [412] 413 414 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544