Corny, du har en poäng. Jag vill jättegärna men har man och barn att ta hänsyn till. När dom flyttat hemmifrån och klarar sig själv så har jag bestämt att flytta från stan. Det där med vatten är viktigt. Vi har inte fått igång vårt på landet men har klarat oss hela sommaren med att tvätta oss i sjön, hämta dricksvatten på macken och diska i regnvatten. Så kan man ha det på semestern men har man djur och ska bo så jämt är god kvalité och tillgång avgörande. Jag skulle inte vilja klara mig utan el heller. Frys är ett måste för att ta tillvara bär, grönsaker och kött.
Fjällmor, jag förstår att du redan bor i paradiset men det är roligt om du är med och drömmer med oss andra.
Nu vet jag inte hur gamla dina barn är, men ska det vara ett riktigt schysst kollektiv, så ska det också innefatta barn, såklart. Min tanke var ju inte att bara tanterna/gubbarna på detta forum skulle vara med, utan såklart också familjerna. Annars kan det ju va! Ingen vill väl ge upp sin familj bara för att man har hittat ett roligt boende? Hursom, skolor finns överallt, och troligen så kommer ungarna att anpassa sig. Tror du inte det? Dessutom så kommer det ändå inte hända på 100 år, så det spelar egentligen inte så stor roll. Men tanken är rolig, för jag älskade att bo i kollektiv, och om man då kunde göra det med människor som har samma åsikter om iaf något, så vore det roligt!