Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 22:21:40 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 414 415 [416] 417 418 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2078032 gånger)
0 Medlemmar och 16 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6225 skrivet: 2016.02.20 - 09:52:08 »

usch axeln! jag hade (har, måste vara försiktig) ju axelproblem jag med förmodligen pga att jag hade armbågarna och inte rörde resten av kroppen rätt.

Hoppas verkligen dom snart hittar problemet och kan hjälpa till med att få det till rätta!
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #6226 skrivet: 2016.02.20 - 11:52:28 »

Ja, det är ju det. Har redan kostat uppskattningsvis 4000. Snart uppe i mitt andra frikort. Plus taxi och bussresor och dyrare mat för att jag inte kunde handla som jag brukar.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6227 skrivet: 2016.02.21 - 11:13:22 »

Usch Fy BLÄÄÄ

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6228 skrivet: 2016.02.21 - 21:27:48 »

I morrn ska jag fettsuga andra armen. Det kostar bara 100. Märkliga avgifter de har. Håll tummarna för att det funkar. Jag kommer inte att kunna ligga på vänster sida som de antagligen vill och jag får slem i bröstet så fort jag lägger mig och måste hosta som en tokig. Trodde förkylningen skulle hinna gå över. Det är för sent att lämna återbud, så jag går väl dit och hoppas att det går att göra det bästa av situationen. Om jag fick sitta på en stol med armen på bordet skulle det funka, bullen kommer uppåt då, men jag misstänker att de inte går med på det.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6229 skrivet: 2016.02.22 - 13:44:41 »

Nån som vill komma på middag? :bg:

Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6230 skrivet: 2016.02.23 - 06:26:55 »

uäck!!

men interessant är det.

Nu har du fuskat också. Men mindre än jag, det medger jag hahaha

Du kan nog inte ligga på den armen några dagar men det läker nog fort!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6231 skrivet: 2016.02.23 - 10:34:40 »

Hur mycket vägde din? Jo, det går fint att ligga på, bara jag inte rutschar ikring liksom. Låg på den sidan hela natten. Konstigt, för det gör ont när jag klämmer på det med fingrarna.
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #6232 skrivet: 2016.02.27 - 13:44:50 »

Tack för den aptithöjande bilden!  :puke1: Sitter och bläddrar och försöker läsa ikapp samtidigt som jag käkar en lätt lunch. Lite chockartat!  :shock:

Om du har möjlighet tycker jag du ska ge en naprapat en chans eller två och se om det kan göra skillnad. Det låter inte alls bra att axlarna gör så ont. Och inte bättre av dina fettsugningar i armarna heller.  :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6233 skrivet: 2016.02.28 - 20:25:47 »

:king:

Operationssåret besvärar mig inte alls. Stramar lite när jag sträcker armen uppåt. Det är allt. Tryckömt, men man behöver ju inte sitta och pilla på det hela tiden. Märkligt nästan. Det var så fint också när jag bytte kompressen första gången. Hade stålsatt mig, trodde det skulle vara blod och klet. Men inte en prick på den snövita kompressen. Fattar inte hur det kan låta bli att blöda i början. Så tätt sitter inte stygnen.

Axlarna är bättre. Så det verkar inte utvecklas mot frozen shoulder ivf. Sträcka framåt går bra nu, typ haka fönster, även om det stramar. Uppåt går bättre också. Bakom ryggen är fortfarande illa, men det gör inte lika ont när jag går för långt. Jag tror ju det är tiden som haft effekt. Det är mer som att med tiden klarar jag att göra övningarna än att övningarna gör att jag får mindre ont. Även om det är bättre tror jag att det kommer att ta en jäkla tid.

Cyklingen har jag slagit ur hågen tills snö och äckligt gruskross är borta. Har tunna sommardäck på, tunnt gummi alltså. Vill inte ha dem sönderskurna och jag orkar inte börja böka med att byta däck och sånt när det är så kort tid kvar av vintern. Tveksamt om jag klarar att få upp hojen för trappen också. Lyfta upp den på arbetsbänken för däckbyte klarar jag definitivt inte, men det gör man ju bara en gång, så det skulle jag iofs kunna be om hjälp med.

Har varit duktig hela februari. Dragit ner på maten lite och går promenader i stort sätt varje dag. Blir för det mesta under halvmilen, annars får jag för ont i foten. Bär sig inte att få jätteont om man gör det dagligen. Går jag en knapp halvmil i morgon har jag gått 9 mil i februari. Inte så jättedåligt. Men ner i vikt har jag inte gått. Snarare tvärtom.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6234 skrivet: 2016.02.29 - 16:46:16 »

Jag beundrar din ihärdighet. Det har jag alltid gjort men nu verkar den tydligare.
Och att du gått upp.. tänk på att det är vinter då är det (enligt mig) svårare att tappa vikt. Kroppen vill hålla fast isolationsmaterialet så länge det går :)

Det där med att såret inte vätskade alls är härligt. HOs mig var det tvärtom. Läkarn hade nog skurit bort litet för mycket hud, det spändes för mycket över benet och därav fortsätte en glipa stå öppet hela tiden.

Axeln kommer att bli bra. Verkar som om du har fått koll på det, bättre än sjukgymnasterna.

Att inte cykla nu är nog en bra ide, snart kommer vårvädret och då kan du cykla på sommardäcken igen typ lönar sig nog inte att byta däcken.

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6235 skrivet: 2016.02.29 - 17:34:15 »

Det är en 4 kg drygt på vågen, men jag tror det är mer i verkligheten (muskelförlust). Byxor som satt löst har jag svårt att sitta i nu. Allt på magen förstås. Vet inte vad jag ska göra. Gå hjälper uppenbarligen inte och jag klarar inte att dra ner tillräckligt på maten. Är skithungrig.

Jag har ont i bena som fan, träningsvärk, har satt igång med knäböjningar och sån skit också, men inte i foten, så jag ska gå till Willys lite längre bort ikväll. Bara för att. Då får jag nog ihop de där 4.6 km. Det är bra att skriva upp, för man vill gärna komma till nästa nivå. :tongue:

Jag är inte ett dugg sugen på att cykla. Nu när jag sluppit frysa hela vintern känns det inte alls lockande. Och jag tror inte axlarna pallar som sagt.
Loggat

Sorla

« Svara #6236 skrivet: 2016.02.29 - 19:27:28 »

Helt rätt beslut att inte cykla nu. Jag cyklar inte heller. Det är kallt, och halt och farligt på alla sätt om man inte har rätt utrustning. Fortsätt du med promenaderna. Bättre en rörlig tjockis än en stillasittande smalis vettu. Och passa dig för att dra ner på maten för mycket. Du vet ju vad som händer. Du blir vrålhungrig och så smackar du i dig en massa som inte skulle i, och hela klabbet sätter sig i fettvecken. Bara synd att du inte lyckas hitta jämvikt. Jag har inga bra svar. Själv har jag ju bara lyckats banta med vv för många herrans år sedan. Jag kan inte sånthärnt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6237 skrivet: 2016.02.29 - 21:17:14 »

Jag tycker det verkar som om motion är jättebra för att undvika att bli fet(-are), men det är skit för att gå ner vikt. Tänk på vad som hände med min under flera år faktiskt fina fläskreduktion när jag började cykla. Tvärstopp.

Jag klara't!  :cool:

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6238 skrivet: 2016.03.02 - 13:55:00 »

Nu har det hänt. 90.0 kg på vågen i morse.  :sad:
Loggat

Sorla

« Svara #6239 skrivet: 2016.03.02 - 19:55:50 »

Det är den djävla armens fel!  :hugsmile:
Loggat

Sidor: 1 ... 414 415 [416] 417 418 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544