Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 00:24:51 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 412 413 [414] 415 416 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2078449 gånger)
0 Medlemmar och 43 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6195 skrivet: 2015.12.18 - 19:00:36 »

hemuuuuuuuul hur är det med dig och armen nu?????
Loggat

berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #6196 skrivet: 2015.12.20 - 16:46:01 »

Det verkar ju gå åt rätt håll även om du tycker att det går sakta. Så bra att du får röntgen redan 4 januari. Håller tummarna för att det är bättre.  :thumbsup:   
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #6197 skrivet: 2015.12.31 - 16:10:59 »

Hemuuuul!!!!  :sosad: Jag börjar seriöst vara oroad. Var äääääär du????? Hur mår du? Hur går det med armeländet? Vad har du ätit under julen? Har du funderat något mer på hunden och kommit på några nya spännande saker? Jag vill veta! Jag saaaaaknar dig!!!!  :cry:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6198 skrivet: 2016.01.02 - 10:52:42 »

Hon lever men tagit litet semester bara.  Fast jag håller med, jag blev orolig jag med.  Hoppas hon kommer snart tillbaka jag vill veta hur det går med armen och allt.

Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #6199 skrivet: 2016.01.02 - 11:18:36 »

Vete fan hur det går med den. Har rört sig lite, det har det. Nu är jag ganska säker på att jag kan böja lite mer än 90 grader, men mer är det inte. Så gissningsvis 2-3 grader mer. Det som är positivt är att det stramar och ömmar runt armbågen när jag pressar. Det borde ju tyda på att det är senor, ligament eller vad fan det är som stelnar som sätter stopp och inte benbildning i leden. Då borde det ju bara bli stopp. Ska röntgas på måndag så får jag kanske veta.

Blir förhoppningsvis av med gipset då också. Det är inte en dag för tidigt. Musklerna i överarmen är så sabbade så jag har fått sluta med de andra övningarna jag skulle göra (handen bakom nacken, bakom ryggen vid midjan o.s.v.). Det var helt fel upplägg. Skulle så klart ha börjat med att göra det bara någon enstaka gång de första dagarna. 10 ggr och hålla kvar 4 ggr per dag var alldeles för mycket, borde jag ha begripit själv, men jag skulle ju vara duktig. Det bara snärtade till i musklerna nästan varje gång och efter ett tag gjorde de kroniskt ont. Då la jag ner det. Måste ju kunna tränas senare lika bra.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

« Svara #6200 skrivet: 2016.01.03 - 13:18:41 »

Heeej raring!!!  :smooch:  Vad glad jag är att se dig! :heart_throb:

Vi sa ju åt dig att vara försiktig, visst sa vi?!? Jag tror också att det är senorna som stelnar. Ju äldre vi är desto osmidigare blir de ju dessutom. Då kan jag gissa att de dessutom stelnar snabbare också. Bra att du ska röntgas på måndag, så du får definitivt besked. Senfästen ska man inte lajja med. Det var ju ett sånt som spökade till det för mig, så var rädd om dig och försiktig med träningen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6201 skrivet: 2016.01.03 - 14:55:08 »

Tror inte ni sa det. Jag gjorde ju ivf som jag blivit tillsagd. Men jag borde ju ha vetat bättre. Träningen av armbågen är ingen fara, dåligt går det, men jag får inte ont. Det är andra muskler som väl blivit överbalastade av att konka på gipset. Att försöka sträcka armen uppåt går inte alls nu och det var inget problem från början. Tror inte det är biceps, kommer inte ihåg va de andra heter som går där.
Loggat

Sorla

« Svara #6202 skrivet: 2016.01.03 - 21:12:53 »

Det kan var att jag bara tänkte.... Dumt.. :sosad:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6203 skrivet: 2016.01.13 - 20:14:50 »

Hallåååå HEMUL!!!

hur är det med dig och din arm??? jag vill veeeta!
Loggat

Sorla

« Svara #6204 skrivet: 2016.01.16 - 11:26:26 »

Hon verkar ha tagit vinterlov. Var hon nu kan skida med en arm!  :blink:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6205 skrivet: 2016.02.08 - 18:00:57 »

Idag kunde jag pilla lite på nyckelbenet med pekfingret, fast bara alldeles bredvid halsgropen, inte längre ut. OCH jag kunde tvätta mig i ansiktet med båda händerna och framför allt kunde jag blaska vatten i ansiktet. Halleluja!  :snowhappy:
Loggat

Sorla

« Svara #6206 skrivet: 2016.02.08 - 22:36:03 »

:clapping: Bra där! Den känslan kan jag förstå. Jag har själv varit i det läget och när man sen kan göra de där enkla bagatellartade sakerna. Det är halleluja moment.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #6207 skrivet: 2016.02.08 - 23:26:57 »

Fast det är bara när man vinklar armen så. Låter jag överarmen hänga ner (som när man står avslappnat typ) och sen böjer upp underarmen och vinklar in handen är fingertopparna fortfarande mer än en decimeter från exeln. :sad:
Loggat

Sorla

« Svara #6208 skrivet: 2016.02.09 - 17:13:07 »

Med små steg i taget kommer det säkert bli bättre. Men livet blir så mycket enklare när man når till ansiktet med bägge händerna.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6209 skrivet: 2016.02.09 - 17:35:11 »

men den rörelsen...jag kan på det viset inte lägga handen på axeln. bara nudda vid axeln med fingertopparna.

Iallafall går det framåt!! och så skönt att skvätta med två händer.. yipppiii!
Loggat

Sidor: 1 ... 412 413 [414] 415 416 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544