Nä jag har inte ännu funderat på att prova det, men det låter ändå bättre än när jag levde på 800 nutrilett-kalorier om dagen och det överlevde jag ju. På den tiden ägde jag inte någon våg eller hade vett att mäta med måttband, men jag vet att jag gick ner mycket och behöll vikten en period men då svalt jag på riktigt istället. Himmel vad korkat!
Så svag som jag var då har jag aldrig varit efter det, jag orkade knappt ta mig upp för en vanlig trappa med vilplan utan att vara helt skakis i benen. Inte ens nu med toppnotering på vågen har jag sådana bekymmer. Fast toppnoteringen var förra veckan, nu visar det ca 2 kg minus!
Alltså jag räknar det ändå som att jag varit överviktig hela livet för det har jag bortsett från de kanske två åren jag varit smalare, i sinnet hann jag aldrig märka att jag gick ner så jag kunde njuta av det. Då levde jag också ensam så det fanns inte någon som kunde kontrollera att jag åt som jag skulle , vilket jag inte gjorde (en normal SLV-portion om dagen, alltid som middag) och ändå motionerade jag hårt. Sen hamnade jag i sambofällan och gick upp mer än jag gått ner och där har jag varit länge nu.
Ursäkta trådkapet, borde kanske gjort en egen tråd istället.