enklaste pannkakor
(1/3) > >>
idalinda:
jag är kanske väldigt sen med uppfinningen, ni andra kanske steker sådana här på löpande band.
Men här kommer receptet i alla fall:

6 ägg
3 dl vispgrädde
en nypa salt
( om man vill:
vaniljsocker, vanilj, stevia, socker kanske 1-2 msk )

vispa ihop och steka i smör.

Dom håller inte ihop så bra, men plättastorlek går att vända hela.
annars kan man steka som äggsmulor , bara till en äggröra
och sedan ha lite bär, glass, vispgrädde, vaniljsås eller sylt som vanligt.

snabbt och gott enligt oss  :nod-yes:
berittis:
Pannkakor är gott ibland. För att de ska bli lättare att vända kan man blanda i lite Fiberhusk och låta svälla ett tag. Men inte för mycket för då blir det bara "slem". Prova med 1-2 matskedar. Man kan också blanda i lite PO-fiber men det innehåller lite kh, Fiberhusk är 0 kh. :smile:
dalemill15s:
I had similar kind of pancake at IHop. It was very delicious, now I will try this pancake at home as my family likes pancakes a lot.
kwidell:
 :thumbsup: Låter gott! jag har också provat något liknande... fast med fiberhusk i. smakarde gott... fast sist när jag gjorde det så gick det inte att vända på dem alls!  :fork_off: så då gjorde jag fläskpankaka i ugn av det hela i stället  :lol: gott blev det!  :thumbsup:
hemul:
Bara så ni vet så är dalemill15s bannad nu. Konstigt att det inte syns under hans namn? Jag brukar normalt deleta inläggen när jag bannar någon så jag har inte lagt märke till detta förut. Det syns i hans profil, men det normala är väl att det står under namnet också.  :blink:
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida