Hej och välkommen!
Jag är ganska färsk jag med, med denna kosthållning. Lider av migrän, som jag tycker har blivit mer lätthanterlig. Jag märkte skillnad ganska snabbt. Efter typ 1-2 veckor ändrade migränen karaktär. Jag fick fler dagar mellan anfallen. Och anfallen blev lättare att medicinera bort. Nu har jag receptbelagda mediciner iofs, som jag försöker ta direkt som jag känner att ett anfall är i antågande.
Tyvärr har jag fortfarande mycket problem. Inatt låg jag ca 5 timmar med bultande värk som inte gav sig med medicin.
Men det tror jag beror på att jag har många triggers. Blodsockret är en trigger som jag har fått bukt med med hjälp av kostomläggningen. Men spänningar i nacken, stress, överträning, oträning, oregelbundna sovtider, oregelbundna ättider, för roliga händelser, för tråkiga händelser, för soligt, stora svängningar i lufttryck osv osv triggar tyvärr också igång attacker.
Skillanden jag upplever, efter så pass kort tid (dryga 2 månader) är att jag nu kan se vad jag gjort som triggat ett anfall. Förut gick liksom anfallen in i varandra. Det gör de inte längre. Det hinner bli lite luft mellan anfallen. Utom just nu, då jag haft problem med nacken några veckor. Jag har stora förhoppningar på att detta ska vara rätt medicin för mig. Jag har precis som du läst om andra som blivit helt bra, eller rejält mycket bättre.
Hur upplever du själv? Har du märkt ngn skillnad? Bortsett från att din Påsk blev förstörd.
Låter kanske lite egoistiskt, men jag blev glad att få sällskap här med samma problematik. Men du måste förstå mig rätt. Att ha migrän ,eller huvudvärk är inget jag önskar någon!