Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.27 - 23:53:41 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Omröstning
Fråga: Tycker ni att vi ska ha sockerskatt?
Nej. - 1 (33.3%)
Ja. - 1 (33.3%)
Ja, men bara på godis och läsk. - 1 (33.3%)
Antal personer som röstat: 3

Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Om sockerskatten på Debatt i kväll  (läst 3728 gånger)
0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« skrivet: 2010.04.01 - 20:28:43 »

TV1 21:30  :nod-yes:

Svensken äter mest godis i världen, 17 kilo om året. Är det dags att beskatta socker?

http://svt.se/2.33163/debatt?lid=2010040
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2010.04.01 - 22:28:46 »

Jaha, det där var inspirerande. Här blir det äppelkaka med vaniljsås.  :clapgrin:

Usch, vad dåligt det var. Den här typen av program blir bara sämre och sämre. Det känns som samma människor sitter och upprepar samma floskler i program efter program. Kan de 5 meningar var som de har repeterat in eller?  :nonono:
Loggat

Corny

Smörklickar: 25

Antal inlägg: 2562

« Svara #2 skrivet: 2010.04.02 - 00:37:25 »

Inte för att jag såg programmet, men troligtvis ja!  :whink:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2010.04.02 - 01:39:43 »

Du är bara grinig för att du inte fick nån äppelkaka.  :tongue_wag:
Loggat

Corny

Smörklickar: 25

Antal inlägg: 2562

« Svara #4 skrivet: 2010.04.02 - 02:10:25 »

Eller hur!  :flirting: Hade gärna sett programmet, men jag fick inte tvn då.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Bookia
Hero Member

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 622

« Svara #5 skrivet: 2010.04.02 - 12:54:08 »

Wow vilka debatter. Jag kan inte komma ifrån hur usel Belinda är, men det är inte bara hennes programledarkunskaper som är värdelösa utan programmet i sig är uppbyggt på ett katastrofalt sätt. Hur ska man få ut något vettigt alls på 15min/debatt. Sedan står Belinda där och avbryter folk mitt i meningen, stressar upp de, gör det omöjligt att höra vad som sägs. Fruktansvärt genomusel kvalité på programmet!  :puke1:

Peak-oil diskussionen
Jag kan inte för allt i världen förstå varför man ger mest ord till en helt uppenbart störd gubbe. Sedan när är ekonomer experter på någonting verkligt överhuvudtaget? De är en del av rörelse som leker med siffror, uppfinner pengar ur tomma intet och har absolut ingen som helst förankring i verkligheten. På vilket vis är en ekonom bättre expert än en fysiker som har forskat på ämnet eller en journalist vars heltidsjobb är att följa forsknignen och frågan globalt!? Det var också vidrigt att se hur Belinda stressade upp både fysikern och journalisten med att avbryta de jämt och ständigt, de blev stressade, började haka upp sig och framstod som mindre vetande. Oljesnubben märktes det tydligt var en välsslipad kommunikator med vältränad och väljoljat munläder, han vet hur man tampas med jobbiga journalister som Belinda, det är just därför han fick det jobbet. Så honom kunde inte hon störa så mycket. Ekonomen fick i lugn och ro spy ur sig sitt nonsens.
Energiexperten som uttalade sig verkade också väldigt kunnig och samlad. Så kunnig att tom Belinda blev jätteförvånad över hans slutsats. Det får mig att undra hur mycket research egentligen görs inför varje program, om inte ens programledaren har någon som helst koll vilken kompetens de medverkande har.

Debatten om sockerberoende
Ja, vad ska man säga om den! Bitten framstod som ganska rabiat, men jag har full förståelse för att kvinnan är less på typer som Rössner efter att ha tjafsat med de i över nio år. Dock så tror jag inte att de övriga tittarna kommer ha lika mycket förstålse. Tyvärr framstod Rössner som en "expert" när han de facto är det rent motsatta. Jag håller helt med Bitten där, låt folk som faktiskt KAN NÅGOT OM ÄMNET debattera det. Därför blev jag väldigt förvånad när de drar in en komiker. SNÄLLA NÅN!!! Vafan har en komiker med debatten att göra? Vad han anser om beroende och allt som följer om det är väl fullkomligt ointressant, han kan ju ingenting om det. Han jobb är att hitta på skämt, inte att medverka i något som ska föreställa ett seriöst debattprogram.
Godisförsäljaren var ett intressant tillskott, det är väldigt effektfult att höra direkt från säljaren vilka volymer av godis som svenskar stoppar i sig. Däremot blev jag väldigt störd av hans starka brytning. Det måste väl ändå finnas en godissäljare någonstans i vart avlånga land (oavsett nationalitet) som pratar så man förstår.

Loggat

All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544