Nu ska jag försöka klargöra hur det ligger till med det ena och det andra.
Jag äter till vardags begränsat med tjillivipper. Dvs, bröd och fika endast när jag bjuds. Godis sammalunda. På helgen blir det faktiskt också samma lika med det. käkar så klart inte gluten. Väldigt sällan frukt. Massa grönsaker, nötter, och lite för mycket mjölkprodukter i form av keso, ost, grädde och turkisk yoghurt. Därför har jag försökt att minska på det. Det knepiga är att jag inte vill störa familjen för mycket med mjölkprodukterna. Jag tycker att det är ett bra alternativ för alla ungdomarna. Så därför är det mina frukostar jag dealar med. Så det blir då i perioder mycket omeletter. Har provat med kokosmjölk och chiafrön med bär. Men det känns mer som en efterrätt eller mellanmål. Men i perioder går jag tillbaka till min favoritfrukost som är keso, turkyoghurt och grädde med kokosflarn, valnötter, massa ingefärapulver och typ solrosfrön eller vad jag nu har till hands. Och säsongens bär så klart. Just nu björnbär och vinbär.
Men när jag är bortbjuden kinkar jag endast med gluten. Och så får jag ta att jag kanske får lite sötsug efteråt. Då vet jag ju ändå vad det beror på.
Men räkna tjillivipper det gör jag icke. Palla liksom!