Men visst är jag sötast?
Mmmm så klart!
Nu har det faktiskt hänt lite. Anonsen ligger ute, och jag håller på och finputsar på mitt CV innan jag skickar iväg det. Det känns bättre nu, när jag känner att jag lite kan påverka situationen. Sen, när jag har skickat iväg det kommer det genast kännas jobbigare igen. När man bara kan vänta. Och nu är jag nervös för att jag ska ha en sån där eftermigrändag när det är dags för intervju. En sån där dag när jag tappar ord och är allmänt vimsig.
Det är att luta huvudet rakt bakot, så att näsan pekar rakt upp på taket och låta huvudet vila så i 30 sekunder.
Det skulle öppna ( spinal?)kanaler så att vätskan cirkulerar bättre och spänningar släpper.
Jag är just nu botad av migränen med magnesiumtillskott, så jag känner inte någon skillnad på huvudvärken,
men det känns skönt att göra rörelsen när nacken och axlarna börjar " kännas"
Jag var på Yoga idag. Och på slutet gjorde vi en övning som nog fungerar som den du gjorde, fast så klar på ett mer avanscerat och "elegant" sätt.
Vi låg på rygg och så tryckte vi upp oss med armbågarna, fast rumpan kvar i golvet, så att axlarna lyftes. OCh så lät vi hjässan hänga ner i golvet så att man liksom stod på huvudet bakåtlutat. Liksom. Gick det där att begripa? Idag har jag hur som helt inte huvudvärk för första gången sedan innan förra veckan. Men jag har gjort en massa andra rörelser för nacken och spinalvätskan. Så vilket som har gjort susen vet jag inte.
Kram Sorla, jag förstår hela alltihopa. Det är hypertufft att försöka kämpa så att man ska få det lite bättre " snart" .
och Jag tror att du kommer att tömma alla dina reserver tills du vet hur det blir.
Viskar bara lite: tar du magesiumtillskott och äter du helt glutenfritt?
Jag är lite rädd för att jag ska hinna ta slut. Men jag kämpar för att det inte ska ske. Viskar tillbaka. Ja, magnesium äter jag massor. Men jag äter inte helt glutenfritt. Jag lider nog av tvångsätningssyndrom. Ibland när jag kommer hem efter jobbet blir jag helt galen efter mackor. Och då bara vräker jag i mig. Tre formfranskor från ungarnas lager, med massa smör och ost på. Och sen får jag ont i magen. Sista gången det hände fick jag hjärtklappning efteråt. Sen har jag kunnat hålla mig i skinnet. Men snart trillar jag säkert dit igen.
Jag kom på en sak som smärtläkaren faktiskt skrev i remisssvaret till min husläkare. Att jag skulle kunna prova "antidepp"medicin mot överkänslighetssmärtorna jag har. Det hade jag glömt bort. Det var en kompis till mig som påminde mig. Tror jag ska prata med min husläkare om det. Om det kan hålla mig flytande är det ju toppen! Och så får ju Bragée fått göra någon nytta.
Tina, att jag får migrän efter behandling är inte alls ovanligt. Men att jag mår dåligt så länge efter. Det är inte brukligt. Tror han tog i för mycket. Han glömde nog vilken patient han höll på med.
Nu såg jag att det var en massa små stavfel. Men det får vara så. Texten fladdrar bort ur rutan så jag ser inte vad jag skriver. Allt går på minne liksom. Lite buggit på något sätt. Någon mer som har sett det? Varje knapptryckning så sticker texten iväg nedanför kanten igen. Jättekonstigt!