Jag
dricker
inte
alkohol!
ALDRIG!
Det har jag ju sagt! Om jag befinner mig i flow där allt stämmer
kanske jag smakar typ 2-3 ml av någon söt cherry, som godis. Inte mer. Vin och öl av alla sorter går fetbort. Men nu har ju flowet sabbats av åskan, så det alternativet är kört. Det blir vatten och två koppar kaffe, precis som vanligt. Kanske lyx med gräddmjök.
Det som kan/troligen blir fusk med det är att inte gå och lägga sig kl 22.00-22.30 och stiga upp kl 07.30-8.00, vilket jag har märkt är bäst för mig. Och kanske blir det för mycket jordgubbar. Annars planerar jag just nu för alla alternativ jag kan komma på till sill, korv, potatissallad med vinäger mm som jag kan.
Men maten kanske jag kan kontrollera. Värre blir det med att man måste vara social och trevlig hela tiden.
Det blir knepigt med att slappna av. Nu lät det som att jag normalt är osocial och otrevlig.
Men jag tror ni förstår hur jag menar. Det kommer vara folk där som jag inte känner och då anstränger man sig lite extra att vara trevlig. Jag får försöka släppa på det och ha en mer avslappnad approach. Typ gilla mig som jag är eller fuck off.
Ninnan, varför man får migrän är inte helt klart för forskarna än i dag. Man tror att den beror på överkänslighet mot adrenalin, eller snarare avsaknad av serotonin. I min bok står det att det är en nedärvd rubbning i hjärnans kemi. Så jag är nog lite rubbad.
De senaste veckorna har jag haft bra flyt. Jag har snittat på 1 lindrig migränattack eller rent av känning / vecka. Det är helt fantastiskt, jämfört med det som varit norm länge. Då har jag haft en bra vecka om jag klarade mig på 2-3 attacker och som värst 5-6. Då vet man att man lever vill jag lova! Sen finns det grader i helvetet också. Nu åkte jag på en som vägrade gå över på en medicindos. Jag fick fylla på ytterligare 3 gånger och skallen bara fortsatte bulta ändå. Det är extremfall. Inte ens förut behövde jag fylla på så himla ofta. Bara om jag vaknade av migränen, för då var jag för sen med medicinen och hann inte bryta av attacken.
Men nu är jag bara så där blåmärksöm som bakfylla typ. Inte för att jag vet, för jag har aldrig varit bakfull på riktigt. Så kul är det inte att dricka sprit så man frivilligt drar på sig migrän.
Men det är härligt att ha Hemul som vet vad jag mår bra av. Om någon vill bjuda mig på något förbjudet så säger jag bra att jag inte får, för Hemul har sagt det.